• Eksjöbrud08

Något blått i dukningen

Har provdukat här hemma och allt blir väldigt vitt. Festprogrammen och bordsplaceringskorten är vita band i blått(med svagt ljusblått, nästan lite åt det gröna hållet). Duken, servetterna, tallrikar är vita och kommer så förbli (är på resturang där det är standard). Kandelabrar i silver. Funderade på små blomarrangemang med vita rosor som kommer igen från min brudbukett men det blir så vitt. Någon som har tips någn blomma som är lite ljusare blått som inte är alltför dyr att få tag på i början av augusi? Eller något annnat. Har kollat på stenar men hittar inte rätt nyans och pärlor blir fördyrt (2 kronor styck för de som är rätt nyans). Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Något blått i dukningen
  • Eksjöbrud08

Puffar lite, inte någon som någon bra idé?

• mika 080705

vi ska ha vitt och blått som tema. vitt posrlin med blåa bestick. blåa servetter med blåvitsilver-servetthållare som jag gjort själv. sen ska festprogrammet ligga på tallriken. och det är blått och silver :)

• mika 080705

vi ska även ha blåa rosor i vaser.

• Kirsto

Panduro har ljusblå glasstenar (såna där glansiga pluttar du vet). Kanske kan vara något? Har inga ljusblå blommor på lager, men hör med en florist! De vet ju vad som har säsong och vad som kan bli fint. Tycker att det är utmärkt med blå blommor, blir vackert! Tänkte på prärieklockor, men är osäker på vilka nyanser som finns.

• Kirsto

Förresten är ju förgätmigej ljusblå. Lite gullig symbolik även om blommorna inte är så stora.

• Eksjöbrud08

Tack för bra tips. Vill tyvärr inte ha ljusblå rosor, det känns lite för oäkta för mig även om de är vackra mika. Förgätmigej tror jag tyvärr är överblommade till augusti. Måste kolla glasstenarna på panduro!

Fyll gärna på med tips om ni är fler som vill dela mer er!

• mika 080705

jag har lagt upp bilder på blåa saker jag gjort till festen i mitt galleri. servettring, placeringskort och festprogram :)

Svar på tråden Något blått i dukningen