Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

Paketresor, 6 nätter eller 8 dagar?

Men kom ni inte i tid till flyget för att ni trodde att det var en natt till, eller vad?

• Pumpkin

Fast då kan inte konsumentombudsmannen hjälpa dig, då är det ert eget fel tyvärr.

• Pumpkin

Fast alla gör det ju, så något sätt att komma runt det måste ju finnas då.

• Pumpkin

Gör så, skulle vara intressant att höra vad de säger. Men just att ni missade planet tror jag inte att ni kan få mkt gehör för.

• Pumpkin

Fast det är nog att "missa" i de flestas ögon. Och som Anja säger, 7 dagar och 6 nätter är nog det vanligaste.

• Pumpkin

Ja det är ju väldigt konstigt att inte transferguiden hade bättre koll! De borde ha så pass mkt erfarenhet tycker jag.

• Pumpkin

Aha... Ja men om ni var de enda på det hotellet så borde väl någon ha reagerat?

• Pumpkin
    Deja: Varför vara så spydig? Som "Det Stora Blå" själv säger i ett inlägg längre upp: Vid vissa resor, tydligen till så kallade "volymresemål" som t ex Mallorca, så kan bolagen ha turer flera dagar i sträck, vilket faktiskt tydligen betyder att en så kallad 1-veckas resa kan ha 5, 6 eller 7 eller kanske t.o.m. 8 hotellnätter.

6 nätter ger ju 7 dagar - är då inte 7 dagar en vecka menar du? För det är det då i min bok. Men med det inte sagt att 7 nätter inte är en vecka, det är det väl också antar jag. Svår gräns där, men jag tror att du själv inser att ingen här tycker att 3 eller 4 nätter är en vecka.
  • Pumpkin

Fast 7 nätter leder ofta till 8 dagar (inte ofta man landar/lyfter exakt samma tid 7 dygn senare liksom), så varför är det mer en vecka än 6 nätter och 7 dagar? Rent krasst alltså.

Äh, jag lägger ingen värdering i det här faktiskt, det enda jag tycker är konstigt är att man inte kollar på biljetten så man har koll på när man åker och när man kommer hem. Följer tråden för att jag är så nyfiken på hur det går för TS

Svar på tråden Paketresor, 6 nätter eller 8 dagar?