Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Paketresor, 6 nätter eller 8 dagar?

Men, kollade ni inte hemresedatum en enda gång från det att ni bokade tills ni var på resmålet? Så kall kan man bara inte vara, då får man nog skylla sig själv...

• Tooticki

Det stora Blå skrev 2008-06-09 15:35:26 följande:

'Tooticki' Varför kolla datum? Åker man en lördag så åker man hem en lördag, så har det alltid varit för oss, dvs samma veckodag. Klockslaget kollar man kvällen innan.
    "Man" i detta fall får stå för dig och ditt resesällskap.

Personligen tycker jag att resebolagen oftast gör sitt för att vara tydliga, vi har bokat en resa till Santiago i höst och i helgen fick vi ett mail att det var en ändring i tid. Ankomst till Göteborg vid hemresan var framflyttat 5 min.
  • Tooticki

Det stora Blå skrev 2008-06-09 17:37:39 följande:

och något intyg över detta fick vi inte till försäkringen
    Hur kommer det sig att ni bokar med dem igen i så fall?
  • Tooticki

Ja, men du som konsument är fortfarande skyldig att ta till dig informationen som du tilldelas, som datum på biljetten t ex.

• Tooticki

Nej, jag jobbar inte i resebranschen, jag är speditör. Jag vet dock att konsumenten har vissa skyldigheter och inte bara rättigheter.

• Tooticki

Det stora Blå skrev 2008-06-11 17:32:44 följande:

För andra gången nu skriver jag, att vi avslutar denna diskussion nu, och inväntar resultatet som beräknas komma efter ett par månader sammantaget.
    Det är nog inget du kan bestämma...
  • Tooticki

Det stora Blå skrev 2008-06-11 20:20:08 följande:

Nej, de som gillar att resebolag luras i marknadsföringen, fel och sedan försummelser, kan ju fortsätta och prata med varandra.
    Det är INGEN som uttryckt den åsikten här utan något du hittat på för att du inte klarar att bli emotsagd! Startar man en tråd måste man vara beredd på att folk tycker annorlunda, och säger det också, annars försvinner poängen med forum.
  • Tooticki

Det stora blå:

Har du fått svar från ARN?

Svar på tråden Paketresor, 6 nätter eller 8 dagar?