• Madam Mim

Umeåbrudar 2008!

Hej alla Umé brudar.

Jag undrar om ni vet av någon bra lokal i eller strax utanför Umeå? Vi har tänkt att grilla så att vara ute är ett måste. Jag är supersugen på Druidgården men vet inte om det går att grilla ute. Har ni några förslag? Vi kommer att vara ca 85 personer.

• Madam Mim

Åhhh. Det låter ju super! Är det samma ställe som ni pratar om eller är det två olika? Sundlingska gården ska jag absolut åka och titta på, men hur hittar jag mer information om svedjans? Det låter super med sängplatser då det kommer upp ett gäng från Stockholm.

Hur går det annars för alla här? Är ni gifta hela bunten nu eller är det fortfarande några som förbereder och planerar?

• Madam Mim

Grattis fruKjörling! Jätte fina kort! Måste bara fråga.. Vart hade ni festen och var ni nöjda?

• Madam Mim

Jag är också jätte ogift. Planerar för Augusti 2009.

• Madam Mim

Jag och min pojkvän är från Umeå och planerar att gifta oss där,
    men vi är bosatta i Stockholm.

Vi ska hem på semester nästa vecka och då ska vi passa på att kolla efter en lokal. Vi har börjat kolla på gästlistan vilket jag tycker är ett h-vete. Vilka ska man inte bjuda osv. Har börjat titta lite på klänningar men tänkte att jag skulle ge mig ut och prova så jag vet vad jag passar i. Vi har bestämt färgtema: Lime, brunt och vitt. Hur går det själv?

• Madam Mim
    Casall skrev 2008-08-05 08:27:13 följande:
    Gästlistan är ett h-vete framförallt om man bott i en annan stad ett tag och inte riktigt har samma kontakt med alla gamla vänner. Vi bodde också i Stockholm fram till i mars men på ett sätt blev det en bra upprensning inför ett stundande bröllop för att se vilka man träffar trots långa "distansförhållanden".Madam Mim skrev 2008-08-05 08:16:06 följande:
    Exakt så är det! Åhh vad skönt med någon som har suttit i samma sits. Man frågar sig om man inte har hörts av på ett halvår pga att vi bor på annan ort eller för att man har glidigt isär. Det är skit svårt. Jag hoppas få lite klarhet i saken nu när vi ska hem i 3 veckor.

3 dagar kvar.. åhh är du nervös? Vart ska ni ha festen? (Det frågar jag alla nu. )
  • Madam Mim

20:e september
    Nomea

Augusti 2009
    Madam Mim. (Datum beroende när lokal är ledig)

• Madam Mim
    Nomea skrev 2008-08-05 16:01:18 följande:
    Madam Mim skrev 2008-08-05 08:16:06 följande:Aha, det måste vara ganska jobbigt att planera därifrån.Ja, gästlistan är jobbig. Vi hade tänkt att inte ha så mycket folk, men det slutade med att vi bjöd 100 pers...! Här så har allt stannat upp känns det som.. vi har som avklarat alla "stora" delar.. har kvar o köpa sprit, dekorationer, dukar o lite sånt... o en hel bok att göra..! O att få tag i tårta förståss...
    100pers, oj det var många. Vi hoppas kunna hålla det till 85 men vi kommer säkert också hamna runt 100 innan vi är färdiga. Gissa om jag utnyttjar alla mina Umé vänner till att fixa och kolla upp saker.

Casall: Tavelsjö och Stöcksjö står på min lista över ställen att besöka under semestern. Vi ska ha grill party med egen alkohol vilket minskar alternativen lite.
Svar på tråden Umeåbrudar 2008!