• 20080301

Smittar torkat blod?

Har en udda fråga kanske, men eftersom det ser ut som något dött i min port och det är torkat blod överallt och jag kan gissa vart det kommer ifrån så undrar jag om någon vet om blod som torkat smittar typ hepatit eller hiv eller andra sjukdomar?

• Svar på tråden Smittar torkat blod?
  • GME76   080802

Fyyy, va vidrigt. ingen aning men håll dig borta. Yikes!

• 20080301

Jag har inte en plan på att gå ut där än mindre ta i det men det bor massor med barn här inkl mina egna....
    Jag har ringt och bett dom ta bort allt som är där ute, det är blod glas blodiga kläder så det jag trodde var ett tappat ölglas när jag vaknade av ljud där ute var eg någon som kört ut huvudet genom fönstret

• GME76   080802

Usch va hemskt, hoppas verkligen det ordnar sig snabbt.

• Maria2009

Du kan vara lugn, det smittar inte. Bakterier och virus dör rätt snabbt utanför kroppen eftersom det inte är deras optimala miljö. Både hepatit och HIV-smittat blod måste komma i direkt kontakt med ditt eget blod för att det ska kunna smitta.

Ingen anledning till oro alltså, men det kan ju vara trevligt att få bort det från trapphuset ändå

• Balinda
    20080301 skrev 2008-06-08 16:54:22 följande:
    Jag har inte en plan på att gå ut där än mindre ta i det men det bor massor med barn här inkl mina egna....Jag har ringt och bett dom ta bort allt som är där ute, det är blod glas blodiga kläder så det jag trodde var ett tappat ölglas när jag vaknade av ljud där ute var eg någon som kört ut huvudet genom fönstret
    nä det ska inte smitta. men fy ad hemskt,, ett huvud genom fönstret.. klarade han/ hon sig?
  • 20080301

Jag har ingen aning men helt ärligt vore det bästa om han inte gjorde det. Nu ska jag ta tag i detta i morgon för hon som bor här kan inte bo här när hennes leverne gör så vi inte kan bo här. En av mina andra grannar ringde på nu och undrade om jag visste vad som hänt även hon har nu ringt jouren.

Balinda skrev 2008-06-08 17:17:59 följande:
    nä det ska inte smitta. men fy ad hemskt,, ett huvud genom fönstret.. klarade han/ hon sig?
  • Balinda
    20080301 skrev 2008-06-08 17:24:43 följande:
    Jag har ingen aning men helt ärligt vore det bästa om han inte gjorde det. Nu ska jag ta tag i detta i morgon för hon som bor här kan inte bo här när hennes leverne gör så vi inte kan bo här. En av mina andra grannar ringde på nu och undrade om jag visste vad som hänt även hon har nu ringt jouren.
    fy det låter inte kul alls..
    dem måste skicka någon som tar hand om det. Undrar bara vem och vart man ringer men förmodligen till hyresvärden va?
    Hoppas det löser sig så att ni slipper sånt i framtiden..
  • 20080301

Dom är på väg men det är över en och en halv timme sen jag ringde dom. Hyresvärden har en jour som kommer när det inte är kontorstid. Har god lust att gå upp och be henne ta hand om skiten själv.

Balinda skrev 2008-06-08 17:27:05 följande:
    fy det låter inte kul alls.. dem måste skicka någon som tar hand om det. Undrar bara vem och vart man ringer men förmodligen till hyresvärden va?Hoppas det löser sig så att ni slipper sånt i framtiden..
  • Danielaa

Men usch, stackare me såna grannar! Blodet smittar som som sagt inte men likt førbannat obehagligt att ha de dær! Æckligt i vilket fall...

• Balinda
    20080301 skrev 2008-06-08 17:34:17 följande:
    Dom är på väg men det är över en och en halv timme sen jag ringde dom. Hyresvärden har en jour som kommer när det inte är kontorstid. Har god lust att gå upp och be henne ta hand om skiten själv.
    om ni har haft problem länge och lämnat många klagomål och personen har fått flera varningar så är det inte så svårt att vräka.
    det är ganska svårt att vräka folk men som sagt om många klagomål kommit in ch hyresvärden har varnat fler gånger så ska det gå. Ni kan ju inte ha det så och framförallt inte dem barn som bor i huset.
Svar på tråden Smittar torkat blod?