• Fredrik och Sabine

PANIK...över festprogrammet

Nu har jag och min käre blivande make suttit i 4 timmar och försökt få fason på vårt jädra festprogram....men det går inte!!! JAg tror aldrig att vi har svurit så mycket nånsin som vi gjort idag.

Nu behöver vi hjälp!

Vi använder oss av en mall som jag hittat här på bröllopstorget...och vi har börjat fylla i gästpresentationerna...men problemet blir sedan att sidorna liksom flyttas neråt hela tiden. Vi får inte rätt text på rätt sida eftersom de flyttas hela tiden. Det går heller inte att klippa ut texten och försöka klistra in den på rätt ställe för då flyttas den övriga texten också.

Går det att låsa sidorna på något sätt så att de inte flyttas?
    Jag blir vansinnig.
    Finns det nån därute som kan hjälpa oss?!?

• Svar på tråden PANIK...över festprogrammet
  • Canta

var har du hittat denna mall? skulle me behöva en mall..plus puffar för din fråga...

• annelib52

gå in på microsofts hemsida och ladda hem gratisprov ( i 60 dagar) på publisher. läste om en annan tjej som agjord programmen med hjälp av det. ska själv prova lite ikväll..

• Canta

e sjukt dålig på att hitta, kan du skriva en länk här???

annelib52 skrev 2008-06-08 21:49:56 följande:
    gå in på microsofts hemsida och ladda hem gratisprov ( i 60 dagar) på publisher. läste om en annan tjej som agjord programmen med hjälp av det. ska själv prova lite ikväll..
  • 7 års förlovning

Vet inte vad för mall du talar om, vilket programm den hanterar. Vi gjorde vårt festprogramm i word. Då får man lägga in både sid- och spaltbrytningar för att få texten på rätt ställe. Kan det vara nåt sånt du behöver göra?

• Brud 07/2008

Microsoft office Powerpoint är MYCKET bättre...
    Där skriver du sida för sida och inget som flyttas =)

• Höstbrud-07

vi använde den mallen och det funkar jättebra när man väl lärt sig förstå just det där med hur texterna flyttas runt. De glider ner så när man lagt in texterna man vill ha med får man använda "back-tangenten" från sid ett och få ordning på en sida i taget. Det går rätt lätt när man väl förstår hur det funkar men man blev galen i början. Man måste vara väldigt noga med att trippelkolla att allt ligger på rätt sida innan man gör det helt klart och skriver ut det.

Hoppas ni får till det!

• lodo

gör en sid brytning
    tryck ctrl alt och enter efter texten, då flyttar den sig inte

Svar på tråden PANIK...över festprogrammet