Inlägg från: paradisfågel |Visa alla inlägg
  • paradisfågel

Vem gör vad??

Bestman och marskalk är samma sak.. Bestman kallas de om man gifter sig enligt den anglosaxiska traditionen (tror jag de var), och då står bestman framme och väntar med brudgummen när bruden kommer in.. Annars kallas de för marskalk.. Tror att allt står att läsa under bröllopsplanering..

• paradisfågel

Haha oj, ni hann visst före mig båda två.. Aja, så kan de gå..

• paradisfågel

hehe tack Sitter på jobbet så kan skriva ett meddelande och sen inte kunna skicka iväg de på flera minuter.. Attans! Att inte folk förstår att man inte hinner jobba.. Man måste ju få tid till att hänga på bt! hehe

• paradisfågel

Har frågat en tärna.. Så iaf en.. Har två till som jag funderar på.. Men förmodligen kommer de bli en.. Hubben kommer ha en marskalk som de verkar på honom o e rädd att de skulle se konstigt ut med ojämt antal?

• paradisfågel
    Liljjan skrev 2008-06-09 15:27:52 följande:
    Nej konstigt kommer det nog inte se ut. Min kille (om han nu svarar JA hihi) kommer nog bara ha en marskalk. Medans jag vill ha tre tärnor =)
    Tre tärnor ser nog inte så konstigt ut.. Men tänkte att de kanske ser konstigt ut om man har två tärnor och en marskalk? Har man tre tärnor och en marskalk kan två av tärnorna gå ut tillsammans..
Svar på tråden Vem gör vad??