Inlägg från: Norrlandstös |Visa alla inlägg
  • Norrlandstös

ny övikstråd

Hej!

Jag letar också efter festlokal i Övik. Väldans svårt tycker även jag. Vi har fortfarande inte bestämt oss om det blir nästa sommar eller 2009. Men i sommar var vi och rekade lite olika alternativ. Själevads hembygdsgård bland annat. Lokalen man kan hyra där är logen som tar många, och är billig (1500 för hela helgen). Vi kollade även in Gålsjö bruk. Helt underbart! Men dyrt. Vilka lokaler har du spanat in so far??

Och catering: kalas catering och sångkocken har jag hört är bra. :)

moche skrev 2008-08-02 01:43:27 följande:
    Hej alla öviksbrudar!Jag och min sambo har i dagarna bokat själevads kyrkan till vår vigsel i februari 2009, men vi går fortfarande och spånar på festlokal.Har ni några tips?Gäärna lite finare bygdegårdar?Själevads gården, är den detsamma som Själevads bygdegård? Eller är jag helt ute och cyklar?( bor ej i övik så jag har dessvärre nada lokalkännedom,men min sambo har hela tjocka släkten där uppe)...Tackar och bockar i förhand
  • Norrlandstös

Hej Moche! Jo, vi ska vara 90 personer... det är där skon klämmer för oss. Många ställen har ett maxtak på 70 och det kan vi aldrig komma ner i...

Ni som redan klarat av all planering. har ni några tips. Precis som Moche vill vi helst ordna egen catering för att få ner kostnaden lite grann.
    Vet någon hur många Vinkällaren tar?

• Norrlandstös

Jag har tillkommit!
    Men vi har inget datum ännu... och kyrkor har vi några alternativ som vi funderar på. Men lovar att uppdatera!

Så var det detta med lokal till festen... någon som vet en schysst lokal som tar uppåt 90-100 gäster? Det vi har hittat hittills är Själevad, Bjästa, Gålsjö bruk(som är för dyrt), Björkudden (som är lite långt bort)...
    Tips???

• Norrlandstös

Jag och min sambo var på Gideo bruk i somras och kollade in det. Hur fint som helst! Underbar miljö och har man gäster som kommer långt ifrån så kan man dessutom bo där. Där var det inget problem med plats, tror de tog upp till 120... Vårat problem var kostnaden. 600 kr/kuvert utan vin (180 kr/flaska) och till detta kom dessutom hyra för lokal, bröllopstårta och allt annat man vill ha på sin dag.

Lolailola: jag har massa info om kostnad därifrån. Om du är intresserad kan jag maila dig.

• Norrlandstös

Gålsjö bruk ska det ju vara såklart...

• Norrlandstös

Jo, blir nog till att kolla in gästlistan ännu en gång... kanske kan vi pressa ner till 80 ialla fall... Men maxtaket på 70 i FV kommer vi nog aldrig ner till. Funderar även på att hyra ett jättepartytält med trägolv, men det verkar superdyrt där vi kollat. Några erfarenheter??

Lolailola: Du berättade att du varit och kollat upp Hampnäs. Vad skulle dem ta?

• Norrlandstös

järvedsullis: Dansade ni i logen också? Vi har hittat en likadan loge i Bjästa som är jättefin, men det känns lite instängt tycker jag med bjälkarna om man ska dansa. Hur tyckte du att det var?

• Norrlandstös

Min ända fundering över Hörnettpaviljongen är dess lääge... Ni som varit där, man stör sig inte på lukten och omgivningarna??

• Norrlandstös

Ok! :)
    Då är min fråga istället - hur bokar man den? För jag hittar inga telefonnummer någonstans...

Nogon som vet?

• Norrlandstös
    Jojjo82 skrev 2008-08-15 10:42:48 följande:
    Jag ringde en kille som jobbar på restaurang Matcompaniet i Själevad (0660-376088) och han slussade mig vidare till ansvarig för lokalen. Tror att det är Matcompaniet som äger Hörnettpaviljongen...
    Tackar tackar
  • Norrlandstös

Fortsätter på lokalfrågan...

ställen strax utanför Övik. Gärna mysigt vid havet? Några idéer?
    Kollat Björkudden som är fantastiskt men lite långt bort och kan bli lite för dyrt.

• Norrlandstös
    Lolailola skrev 2008-08-16 12:34:17 följande:
    Gideå bruk eller något liknande ska vara fint, Nävertjäl bygdegård är fint....hur långt utanför tänkte du?
    Mindre än 5 mil kanske? Som alla andra vill jag hitta den där perfekta lokalen som inte är för dyr, där vi alla får plats. Sen vore det ju toppen om den låg fint!
  • Norrlandstös

Solbacken är ju jättefint, men som jag har förstått det så är det alkoholfritt som gäller om man ska vara där. Någon som vet om det stämmer?

Vad underbart det är att ha tillgång till all er kunskap om Övik!! Känns helt klart som en utmaning att planera ett bröllop 50 min från där man bor och i en stad som man bara känner till en del av... Så tack tack :)

• Norrlandstös

Hahahhaa... menar ju förståss 50 MIL och inget annat...

• Norrlandstös

Lolailola: Tyvärr är det min erfarenhet också. Fick prata med en annan på Hampnäs som var supertrevlig, men tyvärr verkar de som är ansvariga för just uthyrning och fester inte alls vara intresserade av att sälja...

Svar på tråden ny övikstråd