• moche

ny övikstråd

Hej alla öviksbrudar!
    Jag och min sambo har i dagarna bokat själevads kyrkan till vår vigsel i februari 2009, men vi går fortfarande och spånar på festlokal.

Har ni några tips?Gäärna lite finare bygdegårdar?

Själevads gården, är den detsamma som Själevads bygdegård? Eller är jag helt ute och cyklar?( bor ej i övik så jag har dessvärre nada lokalkännedom,men min sambo har hela tjocka släkten där uppe)...

Tackar och bockar i förhand

• moche
    Norrlandstös skrev 2008-08-11 17:12:07 följande:
    Hej! Jag letar också efter festlokal i Övik. Väldans svårt tycker även jag. Vi har fortfarande inte bestämt oss om det blir nästa sommar eller 2009. Men i sommar var vi och rekade lite olika alternativ. Själevads hembygdsgård bland annat. Lokalen man kan hyra där är logen som tar många, och är billig (1500 för hela helgen). Vi kollade även in Gålsjö bruk. Helt underbart! Men dyrt. Vilka lokaler har du spanat in so far?? Och catering: kalas catering och sångkocken har jag hört är bra. :)
    Tjena Norrlandstösen!

Jag har ju dessvärre ingen större koll på utbudet,men jag har efter att ha sett bilder på hörnettpaviljongen fattat tycke för den,men jag har ff inte kommit mig för att ringa och kolla om den finns tillgänglig vårt datum. Arnäs bygdegård har väl varit ett annat alternativ. Då vi planerat att ha ett vinterbröllop så har ju egentligen utsidan ingen större betydelse,vi räknar iskallt med att mörkret fallit lagom till bröllopsgalejet.

Gålsjö bruk är ju verkligen makalöst vackert, men som sagt DYRT!Ett annat alterntiv vi har kollat lite på är salsåker herrgård. Men då drar ju bröllopet iväg kostnadsmässigt och vi föredrar att lägga pengarna på en redig bröllopsresa istället

Jag har sett bilder på ifrån bygdegården i själevad,då bland annat logen,och den tilltalade mig dessvärre inte,men då har jag ju i jo för sig inte sett den invändigt eller irl.

Hur många gäster ska ni ha?
  • moche
    Jojjo82 skrev 2008-08-12 11:34:53 följande:
    Vi ska gifta oss i maj 2009 och har hyrt backhopparstugan. www.fvbacke.se/Helt underbart läge och lokalen har en fantastisk utsikt över hela staden. För 4000 kr får man ha lokalen fredag-söndag och det ingår porslin, glas, bord och stolar för 70 pers. Men, ni måste vara ute i tid, för den var bokad ända in i februari!
    Jaa,där har jag faktiskt varit på bröllopsfest,men jag minns inte ett skvatt av lokalen,kan bero på alkoholen ,däremot utsikten,den har minsann etsat sig fast på näthinnan haha.
    Jag kanske skulle ringa och kolla upp det alternativet då,men om dem har bokningar till och med februari så lär nog alla hjärtans dag vara bokat för längesen
  • moche

Hörnettpaviljongen tar tydligen cirka 120 personer om inte jag missminner mig.Jag hittade en tjej från övik som haft sin bröllopsfest där,jag har dock inte fått något svar av henne än. Däremot har hon skrivit om den i sin blogg på weddingannouncer.

erica-mikael2008.weddingannouncer.com/

• moche
    Jojjo82 skrev 2008-08-14 21:52:53 följande:
    Har fixat en större firmafest på hörnettpaviljongen. Vi var ca 150 st och jag måste säga att lokalen nästan kändes för stor... Det är ett väldigt stort dansgolv framför scenen, men om man är lite pysslig så kan man nog skärma av så att det blir lite mysigare. Måste tyvärr också säga att vi är ganska missnöjda med personen som hyr ut lokalen, för han hade släppt in ett gäng pokerkillar i källarlokalen, så de kom upp och störde oss på festen :(
    Jag är så förbaskat nyfiken på hur det ser ut invändigt,färger, hurdana stolarna är osv.
    Du som har varit där kanske kan stilla min nyfikenhet?Hurdana bord är det?Det låter ju onekligen väldigt svårt att duka snyggt?

Däremot så låter det ju inte alltför skoj med en sådan hyresvärd.
  • moche
    Jojjo82 skrev 2008-08-14 23:00:32 följande:
    Jag hittade några (dock inte så bra) bilder från den festen, som jag lagt in i mitt bildarkiv om du vill kika
    Gud vad du är snäll...lokalen verkar vara ganska mörk med träpanel på hela väggarna
    Jag får se till att kika in där nästa sväng vi far upp till övik.

Tackar och bockar!
  • moche
    Norrlandstös skrev 2008-08-15 11:28:38 följande:
    Tackar tackar
    Berätta gärna vad dem sa,priser osv.
Svar på tråden ny övikstråd