• grabbarna

ny övikstråd

hoppas dagen blir/blev alldeles perfelt miapias trots det trista vädret.......

• grabbarna

ni ser jättefina ut. Grattis till en lyckad dag

miapias skrev 2008-07-06 19:56:05 följande:
    tackar.....allt var super.. o jag var så rörd...men B var ännu mer rörd än jag...prästen o kyrkan var fin..maten blev super och festen jätte rolig....
  • grabbarna

nu har jag provat klänningen och jag lägger ut lite bilder en kort stund den är jättefin men sitter inte helt klockrent

om jag puffar upp/fyller ut brösten så att måttet blir 90 sitter den bra, måttet jag angett är 86 och då är dom redan utfyllda så hur jag på ett bra sätt ska få upp dom till 90 vete sjutton..

sedan blir det bättre när jag kortat halterneck bandet 3-4 cm men jag ska håret för så jag funderar på att bara nåla det kortare

men den är även för lång och liiite högre skor had ejag kunnat köpa men inte så mkt högre ni ser på bilder hur mkt som ligger på golvet

vad sjutton gör jag? miapias vad var det för sömmersla du hade?

• grabbarna

nyss kommit hem från stan jag och två till var in på unp sveningsson och han var sååå bra och först åt vi på den indiska restaurangen ochs edan fikade vi på uh bortsett från att det tog typ 30 min att komma fram till kassan på uh var det ok

• grabbarna

ja gör gärna det det vore jättesnällt

miapias skrev 2008-07-09 21:49:45 följande:
    hon hette annmarie o bor i bjästa.....jag kan maila hennes nummer om du vill
  • grabbarna

tack ja det är trist men mest trist är faktiskt det tjafs som följdes av att jag klagade och hade synpunkter *suck*

har inte blivit hippad och har hela tiden sagt att jag nog inte kommer bli det heller men nu undrar jag o inte min underbara vän och ena halvan av värdparet inte börjat koka ihop nåt fuffens... hmmm...

vad skönt att det ordnat sig och jag förstår att det känns roligare att bli tillfrågad än att behöva fråga man är ju alltid lite rädd att folk sa säga jag för att dom känner sig lite tvingade och sånt är inte kul

FruT 080808 skrev 2008-07-09 20:31:34 följande:

GrabbarnaÄsch missade klänningsbilden Så det blev lite fel ändå, tråkigt att höra! Men jag hoppasverkligen att ni kan lösa det.Har ni haft möhippa ännu?Är så glad, ÄNTLIGEN är barvakt fixad och det var inte jag som frågade utan blev tillfrågad
  • grabbarna

puh jag har lyckats få tag i en sömmerska som i alla fall ska titta på den och mamma säger att den här kvinnan är en trollkonstnär och kan ta vilket tygstycke och helt förvandla...hon har dessutom öppnat en affär som hyr ut brudklänningar så hon syr om sådana just nu..

köpte även underkläder igår och med extra inlägg + push up blir det ganska bra och hon behöver nog bara sy in 2 cm istället för 4 cm så det kanske går bra...ser ju helknäppt ut utan kläder på dock men jag får väl skynda mig att ta bort inläggen innan sambon ser det liiite pinsamt dock då det ska kläs på då jag har en tjej som ska hjälpa till med det men äh det får gå...

• grabbarna

aj då vad trist! ja det här med bh var inte lätt jag behövde en med push up, halterneck och djup i ryggen...djupet i ryggen blev sådär den går precis men jag hoppas den går att dra ner liiite och sedan hålls på plats av klänningen..köpte dock på triumph och fick öppet köp i 10 dagar

FruT 080808 skrev 2008-07-14 08:00:46 följande:

ÅÅå nu är jag besviken!Jag köpte en BH på fin in unbder och när jag kom hem så kunde jga inte h a den till klänningen! Den passar inte alls. Jag kan inte ha nå+gon BH alls. Lite klantigt att köpa en för 630:- och sen kan maninte ens ha den eller få pengarna tillbaka! SURT!
  • grabbarna

vilka jättefina bilder...

nu har vi varit bortrest ngr dagar och hälsat på han som ska viga oss han är nämligen gift med sambons syster så nu har vi gått igenom ordningen så vi vet programmet i kyrkan, vi har ju ganska kort program iom att vi inte har ngr psalmer men vi har 3 solosånger istället.

det närmar sig så nu ikväll har jag gjort vigselprogrammet...

• grabbarna

kul..ja det är nära för oss nu...

om ni kikar i tidningen i morgon är jag tämligen säker på att ni får se en bild från min möhippa

Vi åkte nämligen häst och vagn genom Docksta igår och det var ju docksta dagen och knökat med fullt och tror ni inte på sjutton att det var en journalist från tidningen där också som högg direkt och tog kort..snacka om bonus för tjejerna

sedan sjöng en man där björkarna susade som serenad för mig och det var tänkt nåt mer också men hästen blev lite orolig så vi var tvungen att åka vidare och lika bra var det för han sjöng inte direkt bra om man säger så

Sedan fick jag en sminkning på make up store inne i stan tjejen hette Marianne och var jätteduktig det blev jättebra men inte en chans att jag kan göra likadant själv *s*

och sedan blev det middag på den indiska restaurangen..dom hade ett uppdrag också och det var att jag skulle erbjuda folk skjuts med en rullstol men iom häst och vagnen blev lite försenade han dom inte med det.

ja jag blev ju såklart utklädd också i en gammal brudklänningen, gardin som slöja, rosa fuskrosor som brudbukett och en brudväska men en rosa nappflaska med dryck och ett paraply jag var såå fin....

men måste säga att folk är väldigt trevliga som säger grattis och oh vad roligt till en vilt främmande människa så där...

FruT 080808 skrev 2008-07-27 09:00:09 följande:

Hade möhippa i fredags och det blev så lyckat! Trots en liten skada på axeln men det får man väl räkna med Men är så nöjd. Vi hade roligt och åt gott. Återkommer senare om hur det var (om jag hinner vill säga) *S*
  • grabbarna

såg ni mig i tidningen idag nu då

• grabbarna

tack det blev en toppendag och vi hade ju kanontur med vädret, lagom varmt och inte en droppe regn...

höll dock på att bryta ihop på fredagen det först blev så att vi var tvungen med att börja städa festlokalen för det hade dom som hyr ut inte fixat *lagom kul* (tack och lov märkte vi det redan på torsdag kväll så vi kunde planera om lite men vi tappade ändå flera timmar...

och sedan när jag hämtade blommorna så visar det sig att mina vinröda kallor var mer gammelrosa/lila..jättefina kallor men HELT fel färg.......säger att oj dom är lite ljusa och får till svar ja med det är dom där vinröda som finns....tänkte att jaha dom kanske ser ljus ut bara för att dom står bredvid gerberan som var jättemörka..men kikar med jämna mellanrum på buketten i bilen och tänkte näää det går bara inte så jag svängde in på blommaffären i Ullånger och tack och lov var tjejerna där schysta och band en ny bukett åt mig av gerberan som jag köpt för att ha på borden.....

till saken hör att dom lyckats sälja ngr av gerberna jag beställt så jag fick ngr stora rosor som kompensation så två av dom rosorna hamnade i buketten samt lite hjärtan på tråd och den blev såååå fin och dom tog inget betalt för att dom gjorde det! utan dom ville bara ha betalt för hjärtan på tråd och pärlnålarna dom använda..hur underbara är dom inte!!!

finns ngr få bilder i galleriet, vi tittar på solisten det är därför vi verkar titta åt ett så konstigt håll......

köpte även ett dyyyyyrt läppstift som jag aldrig kom ihåg att använda

nåja det är lite info i alla fall jag berättar mer sedan

FruT 080808 skrev 2008-08-03 07:48:21 följande:

Hoppas att ni fick en underbar dag grabbarna!Själv är det sluttampen på planeringen och tusen saker att göra (även sånt som inte har med bröllop att göra)
  • grabbarna

ja Grattis tillbaka....ja inte sov man direkt bra dom här timmarna man sov idag hjärnan arbetar fortfarande på högvarv....

idag har vi ju städat ur lokalen men nu ikväll har vi bara tagit det lungt och öppnat presenter och haft det skönt..känner mig liiiite trött nu faktiskt

• grabbarna

hoppas du kan ta det lungt ikväll och bara njuta...ser framemot en rapport

• grabbarna

nej fortsätt på den här för allt i världen..alla vi på listan han ju gift oss nu och det vore synd om tråden bara stannade av...och ni vet...vi vet ju vad man INTE ska göra så vi kanske är en bra resurs

Lolailola skrev 2008-08-12 20:30:18 följande:
    HEj!Vi ska gifta oss 1 aug 2009! Ska vi som gifter oss 2009 starta en egen tråd eller får vi bygga vidare på eran?
  • grabbarna

nu har jag lagt in ngr av fotografens bilder. en del blev riktigt bra, en del för skarpa och en del försörde vi genom att vi antingen blinkade eller ser allmänt konstiga ut ändå...det är verklligen inte lätt att bli fotad även om vi kunde koppla av tillsamans med fotografene fetrsom vi kände henne och hon surrade på hela tiden så att vi skulle glömam bort kameran så det blev många fina bilder med äkta skratt

• grabbarna

miapias:

oja det är skitsvårt att slappna av även om jag tror det gick bättre nu än det skulel gjort med en helt okänd fotograf men man blir ju fasligt stel

73:an

tack joo buketten blev väldigt fin tillslut även om det inte är den där jag beställde

dom skulle ringa från handelsträdgården men dom har inte hört av sig nåt....

• grabbarna

nu har vi äntligen bestämt kort både till tidningen och till tackkorten....tackkort blir det av bilden som är först i galleriet och i tidningen blev det bild nr 3 dock med en vit suddig ram runt....

tackkorten blir även lite större 13x19 annars syns collaget så dåligt...

Svar på tråden ny övikstråd