• anniepannie00

Rock tema

Vi kör på ett rock tema. Vilket betyder svart och vitt i färgtema och med massa rocklåtar.
    Vi har tänkt att ha kiss och cash t ex under vigseln och även massa rock musik under festen.
    Min bukett ska ha svart sprayade nejlikor och vita rosor, klänning vit med svart skärp. Hans smoking är ju så klart svart, vit skjorta och svart slips.

Men där tar min fantasi slut om vad man kan ha mer som rock tema.. Någon som kan komma på mer bra tips??

• Svar på tråden Rock tema
  • janedoe

Tänker du bara svartvitt? Eller någon annan färg?

Låt givetvis allt gå igen i dukningen! Och ha ett liveband! Ingen rock utan band som spelar! ;D

• Fenixx

nä ett liveband måste ni ha! och en tårta med temat och en fräck caketopper..spana på ebay, finns massa skoj.

• janedoe

En elgitarr och trummor på toppen av tårtan såklart! :D

• janedoe

Vit tårta med svarta blixtar på sidorna of course.. ;)

• anniepannie00

Vi har en vanlig caketopper tyvärr och tårtan går i vitt med svarta sidenband runt om.
    Vi funderade på en döskalle på översta tårtan(den mindre)..
    Kanske ett alternativ?
    Vi har även en kille på plats som kan tatuera, ett litet roligt inslag kanske?

Live band har vi helt räknat bort och de var min m2b som gjorde detta, och de är ju han som vill ha rocktema!

• janedoe

Döskalle på tårtan låter helt perfekt! :D

Meh! Liveband? Räkna bort? Varför då?

Yes, tatueringsmöjlighet vore ju hur bra som helst! Bara man är nykter.. ;)

• anniepannie00

Jag vet inte riktigt varför för jag hade fixat så min tärnas pojkvän skulle spela som spelar i ett grunge/metal band.. Men han ville hellre ha från cd... en liten skummis..

Ja eller ännu bättre, att han håller sig nykter!! haha!

• paradisfågel

Han kanske har planerat in en liten överraskning?

Vad sägs om att lägga in några röda detaljer? Inget stort, tex blodröda naglar? Eller röda läppar?

• anniepannie00

Ja de har jag redan tänkt, både jag och mina tärnor ska ha sotade ögon, svarta naglar och röda läppar. Får se hur de blir efter provsminkningen men förhoppningsvis blir de jätte fint..

Jag har som sagt svart skärp till klänningen och blommorna ska vara svart, även mina skor är svarta..

Jag är ju väldigt ljus i hyn så väldigt mycket smink och mörkt kan ju få mig att se ut lite som en transa..

Men inspiration är ju Dita von Teese och Christina Augilera..

• janedoe

Vore en fördel. Annars intressant med en full tatuerare! ;D Samtliga gäster måste få en liten tatuering av denne fulle tatuerare - spännande att se resultatet! Wohoo!

Hmmm... cd istället för live. Man kan blanda! Men som paradisfågel säger.. överraskning kanske?

I vårt fall blir det både cd och liveband (hoppas vi). Vår toastmaster jobbar som ljudtekniker och har mycket fina kontakter... Han började planera för något speciellt direkt när han fick frågan om han ville vara vår toastmaster. *bita på naglarna*

Hur ska ni duka?

Svar på tråden Rock tema