Inlägg från: anniepannie00 |Visa alla inlägg
  • anniepannie00

Rock tema

Vi kör på ett rock tema. Vilket betyder svart och vitt i färgtema och med massa rocklåtar.
    Vi har tänkt att ha kiss och cash t ex under vigseln och även massa rock musik under festen.
    Min bukett ska ha svart sprayade nejlikor och vita rosor, klänning vit med svart skärp. Hans smoking är ju så klart svart, vit skjorta och svart slips.

Men där tar min fantasi slut om vad man kan ha mer som rock tema.. Någon som kan komma på mer bra tips??

• Svar på tråden Rock tema
  • anniepannie00

Vi har en vanlig caketopper tyvärr och tårtan går i vitt med svarta sidenband runt om.
    Vi funderade på en döskalle på översta tårtan(den mindre)..
    Kanske ett alternativ?
    Vi har även en kille på plats som kan tatuera, ett litet roligt inslag kanske?

Live band har vi helt räknat bort och de var min m2b som gjorde detta, och de är ju han som vill ha rocktema!

• anniepannie00

Jag vet inte riktigt varför för jag hade fixat så min tärnas pojkvän skulle spela som spelar i ett grunge/metal band.. Men han ville hellre ha från cd... en liten skummis..

Ja eller ännu bättre, att han håller sig nykter!! haha!

• anniepannie00

Ja de har jag redan tänkt, både jag och mina tärnor ska ha sotade ögon, svarta naglar och röda läppar. Får se hur de blir efter provsminkningen men förhoppningsvis blir de jätte fint..

Jag har som sagt svart skärp till klänningen och blommorna ska vara svart, även mina skor är svarta..

Jag är ju väldigt ljus i hyn så väldigt mycket smink och mörkt kan ju få mig att se ut lite som en transa..

Men inspiration är ju Dita von Teese och Christina Augilera..

• anniepannie00

Ja de kan ju faktiskt vara så att de blir en överraskning... han har ju själv spelat i band så de är lite underligt..

Vi får se hur det blir med tatueringarna.. de först 3 kanske får jätte fina.. sen blir de sneare och sneare.. ha ha!

Vi ska duka helt i vitt, från början var de tänkt allt i rött men nu när vi fick lokalen och de ingick vita linne dukar och vitt proslin så är de ju enklare att köra på de..

Jag har köpt spetsgardiner som jag ska färga svarta och klippa på mitten och ha som löpare, spetsen på kanten av dessa blir runt värmeljushållare(de billigare från ikee i glas) och sen ska vi få massa vita och svarta nejlikor från floristen som vi ska hitta på något med.

Servett och bestick ska knytas med ett svart sidenband och ligga ovanpå tallriken. Bordsplacering blir en liten souvenir flaska med Jack Daniels där vi knyter en liten lapp i vitt sidenband denna gång runt flaskhalsen..

• anniepannie00

De är i bommul och vi har färgat ett par redan så de ska nog gå bra..

haha.. vad roligt om han skulle bli sån, baar det inte blir stackars mamma som får en sån tatuering.. haha!

JD är superäckligt men som sagt, universal dryck!

Paradisfågel:
    Jätte bra tips! Nästan synd att vi redan hunnit köpa våra souvenirflaskor.. Men vårat inbjudningskort gick i svart/vitt och grått även festprogrammet går i detta tema, så placeringskorten är ju helt udda!

• anniepannie00

jag la in lite bilder nu i mitt galleri på nästan allt som jag pratat om nu. klänning, spetsgardin på värmeljusen m.m...

• anniepannie00

hahah! underbar mamma!
    hur gör jag det? nybörjare här så det går lite trögt för mig.. .

• anniepannie00

nu var jag inne och ändrade på något.. kolla om det fungerar nu då..

• anniepannie00

åh vad fina skor! Jag har ett problem dock, utomhus vigsel, kan inte ha stilettklackar!
    Hade sett ut ett par så jääätte fina svarta med remmar och grejjer och så kom vi på att vi ska vara i gräset..

Måste ha wedges/kilklackar ist.. och ed finns ju inte så mycket snyggt tyvärr.

• anniepannie00

Vi har vårat den 30/8 !!! Så nära nu.. Börjar bli så stressad.. wohoou

• anniepannie00

Janedoe:

Kollade i ditt galleri nu, syr ni upp klänning/kostym själv? Jätte fina ritningar iaf. Har du tänkt ha rött i klänningen??

• anniepannie00

Det är likadant för mig med det stilrena... Vill ha massa detaljer ist! Allt hänger ju på dukningen känns de som.. Och så vill jag ha massa detaljer vid vigseln..Men vet inte vilka än?
    Vill ha ljus och mycket blommor men vet inte hur jag ska få in det...?

Hmmm två par skor kanske man kunde fundera på, då får jag ju som jag vill...

Jätte fina klänningar! helt otroligt!

Jag funderade på att ha min m2bs dilligaf klocka ist för något armband??
    Är ju döskalle på den så de går ju in i temat..

• anniepannie00

Nej det blir borgerligt i trädgården till festlokalen som vi hyrt..

• anniepannie00

Jag tycker också om röda rosor.. Men när floristen kom med förslaget på svart sprayde nejlikor ist så ville jag ju hellre ha de..
    Vi ska ha så mycket ljus som möjligt som ska stå på spegelglas de tycker iaf jag är jätte fint..
    Vita och svarta blockljus och så värmeljushållarna som jag dekorerar själv med spetstyget..

• anniepannie00

ja de är superfint men vi har valt vita rosenblad ist..

Någon som har några bra rockballader till bröllopet?
    Vill ha lite mer ideer till solisten...

• anniepannie00

Nej, inget i rött.. bara svart och vitt

• anniepannie00

Efter att man läst den artikeln så förstår man ju att det inte har något med Rock att göra...

80 tals bröllop början av 90 talet kanske.. men inget svart,rött,tatueringar eller rock musik...
    Tråkigt!

Jätte svårt att hitta liknande bröllop när de gäller detta temat... kanske Dita von teeses och Mansons bröllop.. där snackar vi!

• anniepannie00

Åh vad roligt att fler kör på temat!
    Men visst är det svårt att hitta inspiration?
    Ja de är ju så att nästan alla rockballader är så deppiga!
    Kul med lila i temat!
    JAg försökte in i det sista att få in lite rosa men de gick inte så bra... men skönt med svart och vitt faktiskt..

CattaKalas skrev 2008-06-29 23:59:08 följande:
    Häftigt... Vi ska oxå ha ett bröllop med rock tema. Det kommer gå i svart å vitt med lila inslag. Jag har köpt jätteläckra svarta tabletter till dukningen. Dom är tunna spetsmömnstrade i plast. Kanske låter knepigt men med vita dukar under så kommer det bli snyggt!Vi har lite problem med musik i kyrkan. Många rockballader e så deppiga, hjärta å smärta! Vi älskar Mama I´m coming home av Ozzy (vår ena son är född till den, spelades på Västerviks närradion, hur stora e oddsen?!?). Ryser även när jag hör Meat Loafs I´d do anything for love! Ska fundera lite till...Vi ska gifta oss 6/9 så nu är det mycket att tänka på! Stort lycka till!
  • anniepannie00

Det var min florist som visade mig ett par svart sprayade i butiken som jag fastnade för.. har ingen aning om vad det är för spray eller färg...:-S

RTBW skrev 2008-08-24 13:21:39 följande:
    Kanske läder detaljer på festhäftet.Eller läder som servettringar.Sedan undrar jag, vad ska du spreya nejlikorna med.Jag hade ingen aning att det fanns sådan färg.
Svar på tråden Rock tema