• wienna

Stegräknare!

Hej allihop! Jag har också hamnat i "stegräknar-träsket" och tänkte smita in i den här tråden.

Jag har haft min stegräknare sedan början av maj. Mitt mål för maj var 10.000 steg om dagen i genomsnitt (det osm rekommenderas för allmänt välbefinnande). Detta bara för att komma igång lite och ta reda på hur mycket jag går normalt och vilke knep man kan ta tilli vardagen för att få fler steg.

För juni har mitt mål varit i genomsnitt 15.000 steg om dagen. T.o.m. igår hade jag i snitt 13.577 steg (räknat på 30 dagar)så det kommer ju inte heller att blinågot problem.

Nu har jag växlat upp och satt ett svårt mål för juli. 15.000 steg plus någon annan aktivitet (ridning och cykling i huvudsak) eller 20.000 steg om jag inte utövar någon annan sport. Jag har min stegräknare på mig hela dagarna men räknar bara steg, dvs annan sport går på ett annat "konto".

• wienna

Tack Mikabella.

Wienna är hästen....

• wienna

Mitt mål för nästa vecka är 119.000 steg (dvs 17.000 om dagen i genomsnitt)!

Det blir nog lite tufft, men jag gillar utmaningen. Utöver det två ridpass och så kanske lite cykel eller inlines, det får jag se.

• wienna

Min vecka hittills:

Måndag: 21700 + 45 minuters ridning
    Tisdag: 16804 + 3 h cykel
    Onsdag: 15091 + 45 min ridning
    Torsdag: 16990
    Fredag: 12635
    Lördag: 16487

Det blir nog inte så himla många steg till idag.

• wienna

Uppdatering:

Söndag: 16450

Den här veckan:
    Mandag: 19233
    Tisdag: 22934

• wienna

Jag har hittills 13.385 steg idag. Ska dock åka ut och rida strax så jag kommer att nå mitt mål med minst 15.000 steg plus en annan aktivitet (alternativt 20.000 steg) idag också.

• wienna

0,51 km stämmer inte väl? Snarare 5,1 km? Jättebra jobbat!

Jag har 20.467 steg idag och nu tänker jag inte ta så många mer! Har bakat pajer till vår Polterabend och sitter och surfar efter lämplig musik till vigseln istället.

Samt dricker vin (i rent vetenskapligt syfte, jag var tvungen att testa det!).

• wienna

Jag ligger bra till mot veckomålet 119.000 steg. Har hittills 98.194 denna veckan.

Idag blev det "bara" 18.862 istället för planerade 20.000. Hela kvällen har ägnats åt en gigantisk telefonaktion för att försöka få tag på en veterinär som kan inseminera mitt sto imorgon... Mina två ordinarie veterinärer har båda jour och kan inte åka så långt från sitt distrikt, tredje kliniken som jag ringde till var inte jätteglada över att jag hörde av mig efter åtta kvällen innan (förståeligt)... osv osv. När jag löst detta räckte kraften bara till att promenara till stormarknaden oför att handla.

Morgondagen ser också dyster ut på stegfronten. Hinner inte ta min morgonrunda innan vi måste ge oss ut på tur och sedan blir det att passa på vet och vara beredd att hoppa in i bilen.

Men jag haver förtröstan för att jag under två dagar ska få ihop de resterande stegen.

• wienna

Mitt mål denna veckan var 119.000 steg, dvs i genomsnitt 17.000 steg om dagen. Fram tills nu (och nu blir det ju inte så många fler steg idag!) har det blivit 123.156 trots en ganska slapp helg.

Jag tar samma mål nästa vecka, hinner inte öka mängden nu så här tätt inpå bröllopet.

• wienna

Sista veckan har varit ganska kaotisk för mig också. Sedan i onsdags har jag varken gått särskilt mycket eller ahft stegräknaren på mig. Vigsel i fredags, förberedelser inför denna, fölvisning igår och idag förberedelser inför vår resa till Sverige imorgon...

Extraordinära omständigheter och bara att ta nya tag! Har inte gått upp i alla fall!

Svar på tråden Stegräknare!