Las Vegas vigsel
Jag och kärleken funderar på att åka till Las Vegas o gifta oss. Helst med Elvis som vigselförrättare. Har kollat lite på Las Vegas hemsida. Nån som har erfarenhet lr känner någon som gjort de?
Jag och kärleken funderar på att åka till Las Vegas o gifta oss. Helst med Elvis som vigselförrättare. Har kollat lite på Las Vegas hemsida. Nån som har erfarenhet lr känner någon som gjort de?
Tack för tipset. :)
Jag har inte varit i vegas än, men min blivande har det. Verkar ju som sagt finnas en hel del, med en mängd olika priser och teman. Lutar nog åt ett med Elvis, måste läsa på ännu mer o även ringa amerikanska ambassaden i sverige så man e helt säker på vad som gäller.
Ska kolla in de hotell du rekommenderade. :)
Vi kommer att bo på Bellagio, har även bokat in bröllopsmiddag där, med utsikt mot vattenshowen. Längtar såå... :)
Nu är nästan allt bokat o klart!!! :D
Vi gifter oss med 702wedding.com utomhus kl 7pm med Elvis. En enkelt med ändå speciell vigsel. Tror ni det finns möjlighet att ta med sig sin egen kamera och be dem ta ett kort på oss tillsammans med "the king"? De e ett sånt vi vill överaska alla med i tidningen.
Bröllopsmiddagen blir på vårt hotell Belllagio och detta är oxå bokat.
Ringar är beställda och blir nog snart klara.
Klänningen och m2b:s kläder är det ända som är kvar. Jag vill ha en enkel vit klänning, lång lr kort. Och kärleken kommer nog ha snygg skjorta och svarta shorts.
Nu e de mindre än 6 veckor kvar!!! Längtar!!!
Vigseln blir den 5 september. Vi har tagit paketet "cherish", då får vi alltså även Limousinservice till och från vigseln. Korten blir nog bara under själva ceremonin, ska kolla me vår coordinator.
Såhär står det om stället vi ska vara på: "Just when you thought you?d seen all that we have to offer, you are guided outdoors to our gorgeous garden patio and second wonderful wedding location, The Terrace. The Terrace features a stoned wall, flagstone flooring, natural greenery and an incredible sunset view. Perfect for an intimate outdoor wedding or reception."
Låter inte helt fel. :)
När har ni andra era datum?
Usc va jag kände mig dum igår... Kom på när jag åkt hemifrån att jag skrivit fel datum som vigseln äger rum...6 september ska de va.... :O
Nåja, längtar som bara den, nu e de bara 38 dagar kvar!! :D
Vi stannar i Las Vegas tre nätter, sen vidare till San Diego i två veckor, en riktig semester. :)
Ringarna blir graverade med våra respektiv namn, ett hjärta och datumet.
Vi kommer att skicka ett kort från vigseln direkt till vår lokala tidning så snart det går, de närmsta ringer vi till och berättar, men alla andra får läsa om det. ;)
Tror vi tar allt som det kommer oxå, inga speciella måsten...förutom att jag önskar mig en lapdance från nån fin flicka på "Treasures".... ;) Jo, just de, "Ice" och "Studio 54" oxå.
25 dagar kvar!!! I can not believe it!!!! :D:D:D:D:D
Vi kommer nog inte sätta in någon liten annons i vår lokaltidning, utan det blir en direkt med bild.
Ringarna är snart klara.
Hittade en jättefin klänning hos en butik här i stan som har brudkläder. Den var på rea 500:-, rosa tubtopp som slutar vid knäna som vi ska göra om lite, ett svart band ska sättas under bysten åsså ska hon sy fast svart tyll längst ner runt hela, detta kostar extra: 400:-, så min klänning kommer bli lite
dyrare än h2b:s skjorta. ;)
Kommer självklart lägga ut bilder sedan.
Vixen: Vi har haft bra kontakt med vårt chapel, har oftast fått svar över natten, så jag tycker absolut att du ska ringa.
Enligt vårt chapel så behöver vi endast pass och marriage license för att genomföra vigseln, detta tar vi med oss hem till Sverige och lämnar in det. Men som sagt hur e de med hindersprövning, måste det göras innan vi åker lr kan man göra det när man kommer hem?? Ingen av oss är lr har varit gifta. ;)
Vi kommer till Las Vegas vid halv tio på fredagkväll och courthouse har öppet till midnatt så även vårt chapel, så håll tummarna för oss att vi hinner till vårt chapel innan dess, eftersom vi gifter oss på lördagkväll...
Vi kommer även ta med oss varsinn stor resväska, men kommer ta med oss lite kläder, eftersom kärleken tror att det blir en hel del shopping.
22 dagar kvar!!! :D
Anmälan om namnändring gör man väl oxå när man kommer hem? De e en hel del att tänka på ändå...;)
vixen not a tramp skrev 2008-08-17 12:58:08 följande:
Var in till skatteverket idag och skrev på papper gällande byte av efternamn till mig och ett ÄC, det sistnämda finns klart för avhämting imorn, det första har de kvar på bevakning tills vi kommer hem och då även lämnar över marriage certificat.
Kändes himla spännande att få skriva in sitt nya namn. :D
Provade ringarna idag oxå, som var klara, h2b:s ring var specialbeställd o hur fin som helst. Mina var tyvärr alldeles för stora, förstår inte hur vi mätade, men han skulle ordna de till på fredag.
17 dagar kvar!!!! :D
Yes, 16 dagar idag. :D
Vaknade halvsvettig imorse o undrade om jag verkligen tagit rätt storlek på ringarna... Gick in dit när de öppnade o ville prova ut om de var rätt storlek vi valt... O han var redan klar me dem!! Lättad jag blev när de satt som jutet på mitt ringfinger. O dom ska jag få ta på mig snart!! :D
Hämtade ut ÄC idag. De sa att hindersprövning bara görs om man gifter sig inom Sverige, så de ska igentligen räcka me pass, precis som vårt chapel sagt.
Vixen: Känner mig själv en aningens pluffsig jag me just nu...Ska försöka hålla mig borta från både godis o glass tills vi åker. Håller tummarna o kämpar på.
Hörs snart igen tjejer! :)
Vi gifter oss av kärlek vi med. :)
Ingen av oss har nån större tro på det som finns inom kyrkan, så därför väljer vi hellre att lova varann evig trohet inför en elviskopia.
Vixen: Då e vi ungefär på samma plan... :)
När är de de e dags för er?
Vi åker till Vegas den 5: o gifter oss den 6:e.
Hämtade ringarna idag!! Åh, så fina de e. Längtar tills de sitter på plats.
Oja, noja sig gör man hela tiden...
Var o provade min klänning imorse, den var lite skev i sömmarna o jag e supernervig att den kommer bli de sen oxå, fast jag vet att hon e en duktig sömmerska...
Tänk om fingrarna sväller o ringer blir för tajt...
Sen hittade jag ingen fin slips till kärleken här hemma i stan, men efs vi åker till sthlm på tors nästa vecka så hoppas vi att vi hittar en där nere...
Kommer ni sätta in annonsen innan ni åker lr så att den kommer in när ni är borta?
Vi kommer skicka vår över internet till vår tidning, så alla ser den när vi är "over there"
Grattis till dig Meia o din nya man! :)
Håller med Too be om din frisör/sminkös, riktigt tråkigt.
Ska bli spännande att få se alla kort iaf. :)
Nästa helg är det vår tur!! Om 8 dagar är jag fru ******** hihi, lite hemligt än. ;)
Önskar er alla en trevlig helg.
Var o hämtade klänningen igår. Den va helt perfekt!! :)
Pratade ut idag. Kom fram till att båda har haft lite kalla fötter... Men vi vet båda att det är det här vi vill göra, vi älskar ju varann o livet är inte alltid en dans på rosor.
Leve kärleken. :)
Skriver nog av mig lite nervositet imorn innan vi åker.
4 dagar kvar!!!
Nu ar vi oxa gifta!!!
Kanns overkligt men helt underbart!!!
Nar vi kommer tillbaka ska ni far hora allt om hur det var.
Jag reste i en klanning och......ja vad heter det...sana dar svarta tajta byxor som sluta vid vaden.... Ar helt inne pa engleskan nu... :) Vi stannar 2 veckor till i San Diego, jattefin stad, men vi saknar vegas...
En bild kommer att finnas i var lokala tidning och pa internet, om ni vill se en bild pa oss sa skicka en forfragan i min inbox.
Ha det sa bra allihopa.