Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Las Vegas vigsel

Bara en fråga, hur kommer det sig att ni vill gifta er i Las VEgas och framför allt med Elvis som vigselförrättare? Själv tycker jag det är så opersonligt, bröllopen är ju på löpande band i Las Vegas..

• älskarlivet

För vår del kommer vi ha en präst som jag känner, jag känner och gillar en del präster i svenska kyrkan eftersom jag varit aktiv i svenska kyrkans unga så många år..

Sen vill jag ha med min familj och vänner på min vigsel, vill också att de ska njuta av vår dag.

vixen not a tramp skrev 2008-08-23 15:08:47 följande:

Intressant!Vi ska inte ha Elvis som vigselförättare, det finns inte så många imitatörer som har rätt att utföra vigslar, men det är en annan femma. Vi vill slippa allt runtomkring, av olika anledningar. Personligen tycker jag inte att ett "vanligt svennebanan bröllp" är ett dugg mer personligt än ett LV bröllop, men det är ju bara min åsikt. Om du tittar på tex Too bes hemsida, jag kan inte vid min fot förstå hur någon kan kalla det opersonligt. Och det här med löpandeband, är inte det så här hemma också? Hur många lär känna sin präst, är en del av församlingen osv? Vi har valt ut delar och format vår cermoni till något, för oss, mycket speciellt, precis som jag tror de flesta gör, oavsett VAR man gifter sig.
  • älskarlivet

För mig finns inte borgerlig vigsel som ett alternativ ens..

Jag gifter mig av kärlek och anser inte att det är en industri.. Det blir vad man gör det till..

vixen not a tramp skrev 2008-08-23 17:38:58 följande:

Och det är ju underbart, för er! För oss ser det inte ut så, utan vi känner oss lyckliga med det vi har valt. Vi är alla olika och det är det som gör livet fantastiskt. Till syvende och sist anser jag att bröllop är en industri, oavsett VAR i världen man gifter sig, sen kan man välja att se det som opersonligt, eller inte. Ja, jag är en cyniker!
  • älskarlivet

Alla gör ju så klart som de vill.. Jag är troende men min sambo är inte det, men trots det hade jag aldrig gått med på en borgerlig vigsel..

JaHa080910 skrev 2008-08-23 18:22:43 följande:
    Vi gifter oss av kärlek vi med. :) Ingen av oss har nån större tro på det som finns inom kyrkan, så därför väljer vi hellre att lova varann evig trohet inför en elviskopia.
  • älskarlivet

Jag ifrågasätter visst de som gifter sig i kyrkan men ber prästen tona ner gudssnacket.. Att gifta sig i kyrkan om man inte är troende är ok, men då ska man veta vad det är man gör och att det är en GUDStjänst..

Svar på tråden Las Vegas vigsel