-
Låter fint!!!JaHa080910 skrev 2008-07-29 14:18:22 följande:Vigseln blir den 5 september. Vi har tagit paketet "cherish", då får vi alltså även Limousinservice till och från vigseln. Korten blir nog bara under själva ceremonin, ska kolla me vår coordinator.Såhär står det om stället vi ska vara på: "Just when you thought you?d seen all that we have to offer, you are guided outdoors to our gorgeous garden patio and second wonderful wedding location, The Terrace. The Terrace features a stoned wall, flagstone flooring, natural greenery and an incredible sunset view. Perfect for an intimate outdoor wedding or reception." Låter inte helt fel. :)När har ni andra era datum?
-
38 dagar går fort!
-
Too be, min Vegas-ciceron nr 1!
Det här med dricks, hur mycket och när? Känns som att man ALLTID ska ge dricks, men "måste" man verkligen det?
Det här med TAX, 7.75% har jag förstått att den ligger på, men när är den inräknad och när lägger man på den själv? Vår minister och limodriver "ska" ha 50 respektive 40 dollar enligt "god ton" men man får ge mer såklart.
H-U-R vet man vad som är brukligt? Nu vet jag det eftersom jag läst det på andra chapels sidor, men hur gör man med servitrisen, hårfrisören, och andra servicemänniskor?
Nu har jag nog visserligen till 99% bestämt mig för att fixa hår och smink själv, men det kan ju vara bra att veta om jag ändrar mig.
För att inte bränna ut dig alldelles har jag köpt en reseguide, men den har inte kommit ännu. Vegas for Dummies heter den passande nog...Otålig som jag är kan jag inte hålla mig utan måste fråga loss!
Som du förstår är jag tacksam för svar!
-
Too Be gift nu
Du är verkligen heEelt ovärderlig!!!
Har bråttom som vanligt men kommer att lusläsa dina nya tips i kväll, så jag säger tack på förhand!!! -
Nu pirrar det...
Håller på och utformar vår bröllopsannons samt försöker bestämma mig för vad som ska stå i ringarna. Helt plöstligt känns allt SÅ verkligt. I morgon kommer vi betala det sista på resan, vilken fantastisk känsla!!!
Hur länge stannar ni andra? Hur mycket fickpengar har ni tänkt ha med er? Tycker det är svårt att beräkna.
Jag hatar att snåla så det lär ju gå åt en del, samtidigt som det skulle vara skönt att ha lite sparpengar kvar när vi kommer hem. Vi har i alla fall bestämt oss för att inte boka några utfärder hemifrån utan ta det som det kommer (svårt för mig, men nyttigt!!!) Vi har en del grejer vi "måste" göra, och andra som vi vill göra om vi kan. Ett av mina måsten som jag känner att jag kan dela med mig av är att shoppa loss på Sepohora, det längtar jag verkligen till!
Och så se solnedgången från Stratosphere förstås!
Har ni andra några "måsten"? -
En liten undran har dykt upp...
Vi kommer inte att kunna ta med vår laptop till Vegas, men internet vill jag komma åt så jag kan lägga in nyheten på FB mm. Har gogglat och hittar bara ett internet cafe som ligger på strippen, ca 20 min promenad från vårt hotell, cyberstop ska det heta och ska ligga inuti Hawaiian Marketplace. Googlar jag på HM står inget om att de har ett internet café.
Så, är det någon av er som vet nåt om mina möjligheter att get online i Vegas? Som vanligt är jag mycket tacksam för svar!!! -
De har internetuppkoppling i alla rum, men dator tror jag man får ta med själv. Kanske ska maila och fråga?
I övrigt stör jag mig mycket på att vårt chapel inte har svarat på mail på en vecka typ. Grrrrrr!
Har också funderingar över packningen, hur får med allt...?
Blir inte heller klok på vad vi ska skriva i vår vigselannons.
Sist, men inte minst irriterar jag mig på mig själv som inte får tummen ur att fylla i äktenskapscertifikatet, trots att vi hafr pappren hemma i över en vecka.
Annars är jag väldigt lycklig och tillfreds med det mesta.... -
"Modem hookups? Yes! Modem ports for laptops are on all phones."
Så här står det på hemsidan, men vad betyder det exakt? Första stycket är ju solkart, men det andra tolkar jag som att jag behöver ta med egen dator, fast jag kan använda deras keybord och ha tvn som skärm, eller?
"We also now offer high speed Internet access through our television. Keyboards are provided." -
Too Be gift nu skrev 2008-08-08 14:03:25 följande:
vixen not a trampDet betyder att ni inte behöver ha med egen dator.Vi hade med våran laptop, men en av nätterna på Treasure Island så fungerade inte uppkopplingen och då använde vi den på TV:n istället.Man loggar alltså in på TV:n och beställer internet(mot en kostnad) och så finns det ett tangentbord i rummet som man använder och så är själva internetsidan på TV:n.Varje hotell brukar också ha ett "business centre" där man kan använda internet och dom olika köpcenterna som Fashion Show Mall, Miracle Mile osv. brukar ha internet cafén.När det gäller annons så hade vi bara en enkel annons:Idag gifter vi oss!NamnNamnLas Vegas, Valley of Fire8 Maj 2006Las Vegas weddingplanner aka Too be gift nu, du är verkligen en klippa!
Skönt att kunna fixa med sånt på sitt eget rum, vore såklart att kunna lägga upp bilder också, men det hinns ju med sedan. Är inte superförtjust i att lägga up det på FB i alla fall, men nyheten lägger jag gärna ut där! Hr funderat på en resdagbok och att regga oss på wedding announcer. prestationsångesten kommer naturligtvis som ett brev på posten när man har varit inne på er sida, den är perfekt!
Annonsen...
"Idag gifter vi oss" låter så mycket bättre än "Igår gifte vi oss". Vår lokaltidning ges inte ut på vår bröllopsdag så det måste bli en dag efter. Har lite funderingar på texter, är det Ok att jag mailar dig olika förslag i morgon så får du säga vad du tycker? Jag litar på din smak, eller det lät fel, men du förstår vad jag menar...
Säg till om du inte känner för det!!! Jag är bara så ensam om det här känner jag... Har ingen superlust att lägga ut det på BT heller av förklarliga skäl.
Guideboken har kommit nu och spontant känner jag: Hjälp! Vi måste (som ni) åka fler gånger, vi kommer aldrig hinna allt vi vill på strax under två veckor! Prio att är dock relax och vigsel, det är det våra kroppar skriiiker efter just nu.
Tack för att du finns!! -
Too Be gift nu skrev 2008-08-09 10:14:35 följande:
vixen not a tramp Det är klart det är ok att maila över några förslag - jag hjälper gärna till!Ja, det är det som är så bra - man blir aldrig färdig med Las Vegas:):)Och jag tycker bara att det är kul att hjälpa till!!Du har långt mail!