Las Vegas vigsel
Du med!
Du med!
Kul med liv i tråden!!!
Åh, va fint det låter! Jag kommer också att ha en "tyllkreation", det är så snyggt!
Vi har gjort en annons nu (Tack To Be för hjälpen!) ska beställa den nu i veckan så vi får bocka av ännu en grej på listan.
Det stora frågetecknet är fortfarande VARFÖR hör inte vårt chapel av sig?
Ett annat frågetecken, hur varma kläder behöver man ta med sig? Såg att tempen på kvällen ligger runt 14 grader i september, vilket k-a-n kännas kyligt i SWE, men i öknen med torr luft borde det inte finnas direkt behov för jacka eller kofta?
Eller hur har ni tänkt packa? Ni som varit där, vad behövs i "varmare" klädväg? Typ tunnare bomullsjacka eller så, ingen "riktig" jacka förstår jag behövs.
Som vanligt, tacksam för svar!
Det är ju sant förstås! Som vanligt kommer du med bra och snabba svar, fantastiskt!!!
Kom på en annan sak, (jag v-e-t att jag kan googla, det här är mycket trevligare) vad är det för "spänning i väggen" over there? Funkar det att ta med platt/locktång mm och en adapter?
Köpte en tredje resväska i dag, kommer att checka in alla bröllopskläder i den vilket känns något osäkert men samtidigt väldigt skönt. Försvinner den får vi hoppas att den dyker upp till dagen B, annars får vi väl vigas i nåt annat snyggt... Nej, allvarligt, det får inte hända! Hur vanligt kan det vara?
Nu har vi två väskor som rymmer 93 L var plus denna som rymmer 69 liter. Min tyllkjol är rätt skrymmande, men kan samtidigt rullas ihop så den inte tar så stor plats. Sen är det ju skor och annat som fyller upp lite. Har tänkt hadla en del på plats också. Vad säger ni, visst borde vi klara oss i 11 dagar på detta väskutrymme?
Vad rekommenderar ni att handla? Vad är ni sugna på att köpa?Jag tänkte köpa kläder, (mineral)smink och Dermalogicaprodukter, OM ddet är billigare där än på Strawberrynet, vilket inte är säkert. Någon som vet?
V-A-R-F-Ö-R hör inte vårt chapel av sig? Måste jag ringa? Känns dyrt...Hur vanligt kan det vara att mail inte går fram? Visst borde man få besked om så är fallet?
Hur snabbt har ni andra fått ert äktenskapscertifikat? Inte behöver man ansöka om hindersprövning också? Det "ingår" väl? Vi skickade in ansökan i går.
Ha det bra alla!!!
Åh va roligt med många svar!!!
Vill skriva massor, men vi får besök snart så jag har inte ens tid att kika in här egentligen, men abstinensen gjorde sig påmind.
Hursomhelst, jag ringde skatteverket och enligt damen m-å-s-t-e man ansöka om äktenskapscertifikat även om landet man gifter sig i i-n-t-e kräver det. Nevada kräver endast pass och deras blankett. Den ska jag skriva ut från hemsidan så det går lite fortare på plats, ett litet tips bara! Enligt "Johan och Helenas blogg" ska man inte ens försöka visa upp något annat än de två dokumenten (per person), de blir bara irriterade på court house då.
Jaha 080910, varför ska ni både till court house och ert chapel samma kväll? Jag läser kanske lite slarvigt?
NEJ nu måste jag sklita mig och duka fram, ha en bra söndag alla, hoppas vi hörs mer i veckan! Jag är så glad att den här tråden finns!!!!!
Nu har familjen gått och jag är tillbaka. Jobbigt att sitta och blaja om annat resmål under fikat när vi gifter oss hemligt i LV. Oh well, det är det värt!
Det här med skor... Jag är en riktigt ömfotad dam, som älskar skor, särskilt supersnygga, smalklackade, höga skor. Inte en bra kombination vill jag lova! Fick jag välja skulle mina tassar bo i Crocs av olika modell året runt, men det känns inte superkul att vandra omkring i LV i det. Tror jag kommer köpa ett par Uggs, helt ute men ack så skönt! Jag tänkte packa ner:
*Silversandaletter, platta. Till polen, hoellmåltider mm.
*Silversandaletter, höga. Till bröllopet, finmiddagar mm.
*Svarta ballerinas, platta. Till resan, kvällspromenader mm.
Vill ta med ett par till, som jag ännu inte tror att jag äger, trots att jag har minst 80 par skor. Det jag saknar är ett par jag kan ha på dagen och vandra mil i samtidgt som de är svala, heltäckande och snygga.
*Svala eftersom det är hot, hot, hot.
*Heltäckande eftersom jag inte vill ha fötterna täcka med äckel från gatan.
*Snygga eftersom, ja bara eftersom.
Det jag kommer att tänka på är mina joggingdojjor, de är heltäckande och svala, men ej snygga på det sättet. Eller mina svarta ballerinas, som visserligen inte är så svala, men fyller de andra kriterierna hyfsat. I-landsproblem!
Too be -Köpte du adaptern här hemma? Var?
Hur ser andra LV turister och bofasta ut? Jag kan ju ana att det skiljer en del från TV serien, där alla är perfekta.
Hur mycket ska man klä upp sig när man går ut och äter? Min blivande är rätt ointresserad av att klä upp sig så jag tror vi kommer välja rätt casual ställen för det mesta, men har läst att det är dresscode på en del ställen.
ALLA- det här ESTA(?) systemet som blir obligatoriskt nästa år, men som man redan nu ska(?) fylla i på nätet innan avresa, vet ni något om det? Frågor av typen -Är du psykiskt sjuk? OSV. Har bara läst i Aftonbladet och lite på TextTv om det, och visst kan jag googla, men ni vet vad jag tycker!
Glömde "lite"....
Too be, kul att du tipsade om Omni Chemist, jag hade lagt in det i vår "måste" lista! Bra att veta lite om priserna. Sephora ska jag också till, äntligen! Är ofta inne på deras hemsida, men nu kan jag äntligen besöka en riktig butik! JIPPI!
Thanx a million för alla dina ovärdeliga tips och råd, ja en riktig Vegas trip- and weddingplanner är du allt! Finns nog inte mycket du inte har koll på tror jag! Du är verkligen helt ovärderlig för mig, hoppas att du känenr hur tacksam jag verkligen är!
Jag känner att varje gång du rätat ut ett frågetecken sänker sig axlarna något, för nu är jag hyfsat spänd över många grejer. Tycker att för varje sak jag bockar av så dyker det upp en ny, plus att hela den här "osanningskarusellen" är rätt påfrestande att åka med.
Du känner inte till något prisvärt "dayspa" eller liknande? jag skulle så gärna vilja att vi fick någon skön behandling och massage innan bröllpet, men de ställen jag har hittat har inte känts prisvärda. Vårt hotell har ett spa, men det verkar kosta mer än det smakar... MEN, då slipper vi ta oss någonstans, och det kan ju vara värt en hel del. Jag har nog inte fattat exakt HUR lååång strippen verkligen är, fast nu börjar det nog gå upp för mig. Just nu skulle jag ge massor för att känna mig riktigt, riktigt avslappnad! Inte så stor vits att gå här hemma eftersom det är först over there det kommer ha någon verkan.
Dags för hyrfilm och melon i massor, hoppas du har det riktigt bra med dina söta dogs!
Ps
Ännu ett känt par har tied the knot i "vårt" chapel!
Ds
news.yahoo.com/s/nm/20080813/music_nm/geldof_dc
Oh boy, du är online! Måste läsa för du har visst hunnit posta mellan mina inlägg!
Hade skrivit massor och det försvann!
Försöker igen:
Tror du svarta clamdiggers på mannen och kortärmad "hawaiiskjorta" eller liknande kan funka på de flesta ställen på kvällen? Jag kommer inte få på honom kostymbrallor mer än en gång, och jag vill inte bråka om kläder på den här resan! Är ett par snygga jeans bättre? annars får vi helt enkelt välja lite mer casual ställen, inte mer med det!
Jag hade tänkt fylla i den här blanketten hemma så det är klart, men det kanske går fort på courthouse ändå?
www.accessclarkcounty.com/depts/clerk/Documents/Marriage%20License%20Information.pdf
Har lite problem med att skriva ut, vår skrivare är paj och på jobbet känns det lite småfarligt med tanke på allt.