• Zozo

Hur ofta är det OK att din partner reser bort utan dig?

Vi reser bada en del i jobbet men för det första är det ett nödvändigt ont och sedan är det inte överdrivet mycket heller. Fritidsresor gör vi för det mesta tillsammans eftersom det är det vi tycker om; men ibland kan/vill inte den ena eller andra och da aker man själv. För var del kanske det blir vars en eller tva ganger om aret. Vi har i princip lika mycket semester men maken tjänar mer än vad jag gör. hade vi inte haft gemensam ekonomi sa hade ju det betytt att jag skulle fatt stanna hemma vissa ganger och DET hade jag inte tyckt var ok (inte om det varit pa andra hallet heller).
    Sa mycket som din kille reser hade jag vâl ocksa tyckt var lite mycket.. Kan du inte följa med pa NAGON av dem?

• Zozo

Jag funderar här.; för som jag sa ovan sa skulle jag nog ocksa tycka det var lite mycket ensamresor, men samtidigt skulle jag definitivt inte vilja ens försöka förbjuda honom! Jag hade själv blivit skogstokig om nagon kom och ville förbjuda mig ngt. Grejen är vâl att jag i TS situation hade velat att han skulle FÖREDRA att stanna hemma med mig när jag inte kude aka... Jag försöker ju själv att inte aka bort för ofta/för länge ensam.. Kanske ni kan hitta nagon slags balansgang som passar er bada. Intressant vore ju ocksa att veta om han skulle acceptera att du gjorde lika dant, reste bort lika ofta utan honom, med andra?

• Zozo

Jag kan halla med brudensara om att det egentligen i mitt huvud skulle bli problem först om han inte ville/att jag inte FICK följa med.; Är det bara sa att jag inte KAN är det en lite annan sak, och sa beror det pa resans längd och ev kostnad med. En helg med polaren ser jag inte som en resa, men en vecka pa Bali (dit jag ocksa skulle vilja aka) hade jag inte tyckt var sa kul..

Svar på tråden Hur ofta är det OK att din partner reser bort utan dig?