Hur ofta är det OK att din partner reser bort utan dig?
Jag har varit i ett förhållande när jag inte fick åka på resor med mina kompisar så mycket som jag ville.
Mannen jag var tillsammans med tillät inte att jag var borta från honom fler gånger än han var borta från mig. Dvs om han hade två ensamgrejer per år så fick inte jag heller ha fler. Hans kontrollbehov var enormt och jag tackade nej till saker som jag idag ångrar. Tillslut tog vårt förhållande slut, tack och lov.
Idag är jag i ett förhållande där vi tillåter varandra att göra allt som man tycker är roligt och gläds tillsammans att den andre har roligt. Det har mynnat ut i att vi båda tycker att det är roligare att vara tillsammans och därför tackar nej till en del saker. Ibland så övertalar vi till och med den andra att åka iväg på något om det verkar roligt.
Om du nu ändå måste jobba och han fortfarande tar ledigt när du har semester och är med dig så skulle jag i din situation inte tycka att det var hemskt (eller pratar vi tvåveckorsresor? det blir ju lite väl långt...).
4 ggr per år blir ju bara en gång var tredje månad.
Gör du aldrig roliga saker på egen hand, någon helg då och då?
Det här resandet med kompisar är ju inte något som fortsätter hela livet heller. När folk börjar skaffa barn så slutar det, det kan jag garantera. Då kan det vara roligt att ha minnena kvar.
Så, nu har du fått höra en åsikt från någon som har varit i din pojkväns situation också.