Hur ofta är det OK att din partner reser bort utan dig?
Min blivande är resejournalist, så då kan du ju gissa att han är borta rätt mycket ..... Ca en gång per månad som mest. Bara det senaste halvåret har han hunnit vara i både Indien, New York, Dubai, Malaysia, Österrike och Lettland.
Det var tufft i början, framför allt som jag också älskar att resa, men precis som du TS, är anställd och har begränsad semester. Jag gnällde också i början, vilket bara gav honom dåligt samvete. Det har jag slutat med nu, i stället säger jag bara: Ha det så kul, det ska jag ha, typ. Det gav motsatt effekt faktiskt. Nu säger han ofta i stället hur mycket han kommer sakna mig när han reser bort
Vad gäller din sambos jobbresor så är det nog bara att vänja sig. Bestäm dig för att ha kul och må bra när han är borta. Jag brukar leva "ungkarlsliv" när jag är ensam hemma - strunta i plocka undan, städa och bädda sängen, äter massa onyttig snabbmat eller sånt som sambon ändå inte gillar, kollar på Sex and the City tex, fikar/lunchar med kompisar, eller går ut och har en riktig tjejkväll med massa skvaller och fnitter. Jag försöker må bra helt enkelt. För då får min sambo en glad och positiv flickvän - och jag får en pojkvän som längtar hem till mig, trots att han är utomlands pch upplever massa spännande saker.
Vad gäller resorna med kompisarna så får ni försöka hitta en kompromiss. Min kille är betydligt mer social än jag och har bland annat flera tjejkompisar som han hänger med. Många bor på andra ställen så i bland åker han iväg och övernattar. Det är också nåt jag lärt mig leva med. Men det är klart att jag i bland kan känna mig bitter och less på att jag inte har samma frihet och samma umgänge.
Lycka till!