Inlägg från: CamillaetCamillus |Visa alla inlägg
  • CamillaetCamillus

Hur ofta är det OK att din partner reser bort utan dig?

BMTS skrev 2008-06-11 12:39:06 följande:
    Vi har en historia med otrohet som inträffade i början av vår relation och därför är det extra viktigt för mig idag att kunna lita på min pojkvän till 100%. Kanske är det också därför jag fortfarande har svårt att se honom stå nära andra tjejer, och tro mig, jag jobbar massor med att få tillbaka hela mitt förtroende för honom igen, även om det tar tid.
    Vill bara påpeka att om det är han som har varit otrogen så är det i första hand HANS ansvar att bygga upp Ditt förtroende för honom igen, inte Ditt. Han måste göra sig förtjänt av Din tillit, när det nu är han som har sumpat den till att börja med. Därmed har han ytterligare anledning att visa TYDLIGT att det är Dig han prioriterar och inte andra relationer, annars har han inte gjort sig förtjänt av Dig.
  • CamillaetCamillus

090208: Nu känner förstås ingen av oss till hela historien kring detta, men, om han nu har varit otrogen är det väl snarast han som har varit orättvis och självisk till att börja med? I mina öron låter det som om han har en hel del att ta igen, han har inte direkt en massa frihet innestående att ta ut efter vad som hänt. I en trygg och stabil relation håller jag med om att det kan vara viktigt att unna varandra att ha roligt på egen hand om det är vad man vill. Men här låter det inte riktigt som om det finns plats för det ännu.

Svar på tråden Hur ofta är det OK att din partner reser bort utan dig?