• weinlove

    Mystiskt brev! Möhippa på g?

    Som vanligt tidig eftermiddag damp det ner brev i brevinkastet hemma hos oss. Jag är ensam hemma denna vecka eftersom älsklingen min är i Stockholm på kurs hela veckan.

    Jag tog upp brevbunten och ett brev var signerat med stora bokstäver till mig. På baksidan hade någon tejpat så det var svårt att få upp det, men med vilja gick det. Gissa vad nyfiken jag var.

    I brevet ligger endast en cd-skiva insvept med ett vitt A4 papper. På ett annat vikt A4 papper står det Empty room och en gul lagom stort papper påklistrat där det står med stora bokstäver handskrivet" LYSSNA PÅ SKIVAN........ MÅNGA GÅNGER...... JÄTTEMÅNGA GÅNGER....."

    Jag sättter i skivan och börjar lyssna. Mycket riktigt så sjunger Sanna Nielsen Empty room. När låten är klar trycker jag på nr 2 men då backar den automatiskt tillbaka till nr 1 och sanna nielsen igen.

    Jag tolkar detta som att möhippan är på g. Att jag ska göra nåt med låten och att jag får chans att öva lite på den innan.

    Hur tolkar ni det? Ska jag tala om för mina vänner att jag fått skivan eller ska jag va tyst? Hur skulle ni ha gjort?

    Börjar bli nervös nu. På lördag är det exakt 4 veckor kvar tills vi gifter oss!! Superkul är det i alla fall att nåt sånt här händer :)

  • Svar på tråden Mystiskt brev! Möhippa på g?
  • Waersta

    Blir ju garanterat en skiv-inspelning för din del!

  • EnaOline

    å så spännande, lyssna på låten massa gånger tycker jag o sen behöver du nog inte säga det till dina vänner, de vet nog om att du har fått den ha det underbart!

  • weinlove

    åh nu blir jag nervös på riktigt :)

  • Canta

    Önskar lycka till och jag tror me din hippa e på g

  • weinlove
    Canta skrev 2008-06-11 13:57:50 följande:
    Önskar lycka till och jag tror me din hippa e på g
    man tackar :)
  • gustafmatilda

    Åh vad roligt för dig med en inspelning! Och vad schysst att du får lite tid att öva på den! =) Lycka till!

  • september2008

    ja du ska nog spela in den låten.
    dina kompisar vet nog redan att du fått dom.
    hade det varit jag så hade jag stått i en buske och kollat när du hämtade posten

    ha det så skoj på din hippa

  • weinlove

    Är nu inte helt säker på att det blir en inspelning men det verkar ju lite som det. Roligt och spännande är det i alla fall. Har satt låten på repet nu så tur är att jag är ensam hemma annars skulle väl älsklingen min bli tokig på låten =D Skämt åsido håller jag verkligen med gustafmatilda: superschysst att jag får öva på den innan.

  • Miss Blue

    Fniss det kan nog bli skoj!!

    Jag var lite besviken på min hippa men jag är glad att jag fick en mysdag med tjejerna (saknade just det här lite extra med bus, upptåg och hemlighetsmakeriet-sånt som du fick nu).

  • jelikr

    Hoppas du får spela in den , jag fick spela in två låtar och det var skitkul.
    Enda nackdelen är att jag sjunger väl rätt OK , men det är ändå skiiiiiitjobbigt att höra sig själv.
    Låtarna spelades upp på bröllopsfesten och några vann skivor vid tävlingar under kvällen så många fler har nu hört dem.
    Det känns lite småjobbigt faktiskt!!! Hade önskat att bara min man fick en skiva och thats it!!!

Svar på tråden Mystiskt brev! Möhippa på g?