Inlägg från: flora82 |Visa alla inlägg
  • flora82

skånebrudar

Ja det tar ju sin lilla tid med favors. Hur många gäster ska ni ha?

Jag har hört att kallor är dyra men har inte kollat upp det själv. Jag har inte fått någon prisuppgift för min bukett än för jag ska inte ner till Ängelholm förrän på tisdag och hon sa att det var bättre vi tar det där. En kompis till mig hade en liknade bukett som jag vill ha och det kostade henne 300kr. Men då var det en florist som gjorde det.

Att köpa själv är ju mkt billigare, beroende på vart man köper. Tror att man kan få rätt billigt när man gör själv :)

Brud28 skrev 2008-06-16 17:11:54 följande:
    Flora82,Ja man kanske kan fixa något hemma, får se om jag hinner med de Är kallor dyra, jag kom på att jag aldrig fick något pris på dom.Men dom ska ska ringa i morgon och prata priser fån blomsterlandet.Vad kostar de att få en bukett med rosor?
  • flora82

Vad mysigt med ett litet bröllop, det är vad jag önskar mig nu i efterhand. Om vi hade valt att bjuda alla hade det landat på ca 200st så jag tog bara den allra närmaste släkten och våra närmaste vänner, trots det så landade det på 69st och det är 10st som tackat nej. Jag tycker det är jätte svårt att veta vem man ska bjuda och inte bjuda. Men jag önskar att jag hade gjort som dig, nu i efterhand :)

Jag tror inte att det blir särskilt farligt med 5st kallor hiihi

Brud28 skrev 2008-06-16 18:22:18 följande:
    Flora82Ja de blir nog billager så, beställde bara 5 stKan inte tänka mig att de blir allt för dyrt Vi ska ha 20 gäster, de känns alldeles lagomVi ville ha ett lite mindre bröllop nämligen!
  • flora82

ja Nisse kände jag till, var en av dem jag nämde i tidigare inlägg hihih. vad skönt du hittat en fin tårta där ,det är väl rätt billigt där med? :) goda kakor har dem, bodde farligt nära dem för några år sedan hihi..

Föresten hur gjorde ni när ni bestämde vilka ni skulle bjuda eller ej? Jag menar jag hade den känslan när jag skulle bjuda folk, Om jag bjuder dennna o inte denna så blir den su r osv sov.. hehe hoppas du förstår vad jag menar :)

Brud28 skrev 2008-06-17 16:22:24 följande:
    flora82,Har hittat ett konditori nu, som jag ska ringa i morgon och boka!Känner du till Nisses konditori?Bild på tårtan som jag vill ha finns på min sida Ja de känns faktiskt jätte bra med ett mindre bröllop!
  • flora82

Det var ju tråkigt att höra men vita rosor kan också bli jätte vackert, vad gick det hela på om jag får fråga ?

Jag förstår vad du menar med bråk i familjen det är det samma här, därför är inte vissa bjudna plus att jag ej kan ha en traditionell bordsplacering. man vill verkligen inte ha gräl på sitt bröllop. Jag har pratat med det berörda och de lovar sköta sig, annars får de stanna hemma (de behöver ju inte prata med varandra).

Tror det kommer bli hur trevligt som helst för er med så intimt bröllop. Ett tag funderade jag på att skita i allt, dra till Paris med killen o sonen o gifta sig bara oss :)

Brud28 skrev 2008-06-17 17:40:21 följande:
    flora82He he okej ,de hade jag glömt bort att du nämde de Ska få pris i morgon.Har precis pratat med blomster landet och bokat bordsdekoration, och brudbukett :-9Men de blev inga kallor, dom kunde inte garanter att de fanns.Ibland är de väldigt dåligt om dom tydligen, och finns de några är de jätte dyra.Så de fick bli vita rosor i stället!Anledningen till att jag kunde pressa ner antalet så, är att min familj inte kommer.Detta på grund av bråk i familjen.Men de känns bra att tagit de beslutet, då oroar jag inte för bråk på min stora dag!
  • flora82

Åh va bra, vad kostade tårtan? Måste fråga har du också ringt tasty house? För när min kompis var där förväxlade de mig med en anna nbrud som skulle gifta sig samma dag som dig :) tänkte om det var du hihi..
    Vad spännande, vad har ni funderat på för stil? Vi köpte killens kostym före min klänning :) blev mkt dyrare än min klänning med hehe.. man borde tro att det skulle vara tvärtom. :)

Vad vill du ha för skor? Jag tänkte ha enkla skor eftersom vi gifter oss på stranden och då kommer jag vara barfota o sen lär jag ju dansa igenom natten och då vill jag ha bekväma skor :) Men vet inte än vad jag ska ha för skor

Brud28 skrev 2008-06-18 20:39:19 följande:
    flora82Har bokat Nisses konditori idag I morgon ska jag köpa skor, och titta på Kostym till m2b!
  • flora82

hehe ja verkligen, tur att du hann ut i tid då med lokal o sånt :) jag var ute i tid vilket var tur för när jag pratade med vigselförättaren så var det tydligen andra som ville ha just henne den dagen med :)

Låter som fina skor och det är ju bara att ta av dem på festen sen :)

Vi köpte också killens kostym på dressman, de har bra priser, det som var dyrt var hans väst, näsduken och slipsen.. de kostade dyrare än kostymen, sjukt egentligen :( hehe

Hoppas du får ett bra pris på tårtan men de brukar inte ha så farliga priser.

Brud28 skrev 2008-06-19 15:47:26 följande:
    Nej jag har inte ringt dom Verkar som de är många som gifter sig 26 Juli!Ska få pris på tårtan nästa vecka.li!Köpte skor idag, de blev vita/silvriga med en låg klack på!Ska lägga ut bild någon dag.Men jag kommer inte kunna dansa i dom, de är för small klack!Är inte van alls att gå i sådana skor Kostym blir en svart på dressmann, köper den nästa vecka!
  • flora82

Ja precis, bra kvalite med + att man får en resväska till kostymen med :)

Låter som en trevlig midsommar :) själv ska vi besöka herrgården här vi bor, Gustav frödings gamla hem, de brukar ha bröllop,dans, mat m.m. :)

Har aldrig varit där på midsommar så hoppas det blir skoj :)

Brud28 skrev 2008-06-19 17:30:37 följande:
    Ja de är bra priser och bra kvalitet på dressmann Nej tror inte att den ska bli så dyr, är ju bara för 20 personer!VAd ska du göra i midsommar?Själv ska jag på 60 kalas
  • flora82

Vi hade också en trevlig midsommar, besök på herrgården med dans och lite shopping i deras söta affärer med hantverk och ekologiska produkter m.m. Köpte blandannat en gammeldags flaska med fläder och en gammeldags flaska med jordgubb till bröllopet :) det är sån med fin öppning om du förstår vad jag menar. God mat me osv. :)

hehe ja det är bra du går in skorna det kan behövas, inga tråkiga överasskningar på bröllopsdagen som skavsår vill man ha :)

Hur långt innan åker du ner till ängelholm föresten? jag ska dit på onsdag men åker sen hem igen efter en vecka och sen kommer ner en vecka innan bröllopet igen:)

Brud28 skrev 2008-06-21 19:01:35 följande:
    Hoppas du hade en trevlig midsommar!Min var kanon, god mat och trevligt sällskap Håller på och Övar på att gå i skorna, de är inte särskilt bekväma!Men men vill man vara fin...
  • flora82

ja det är smart att åka ner och fixa lite grejer, jag kommer också träffa fotograf, konditor osv. när jag är där nere nu. Danmnark är smart, vi kommer också göra så, mina föräldrar har redan handlat lite i tyskland till oss och resten köper vi när vi kommer ner sista veckan. Vad snällt av dina svärföräldrar att åka ner lite tidigare och hjälpa er. det är mkt att tänka på när man ska gifta sig :)

Förstår att du börjar få fjärilar i magen, tiden går snabbt

Brud28 skrev 2008-06-21 20:29:37 följande:
    flora82Jag var ju nere några dagar i slutet av maj och ordnade de mesta.Vi åker ner på Torsdag så de blir två dagar att fixa de sista.Bld. åka över till Danmark och köpa alkohol till festen, och träffa frisören för att gå igenom frisyren Men mina svärföräldrar åker ner en hel vecka innan, de hyr en stuga på Lingvallen en vecka.De ska hjälpa oss lite och fixa små grejer Vi stannar sen till måndag innan vi åker hem igen!Börjar få många fjärilar i magen nu, mindre än 5 veckor kvar!
  • flora82

nu har jag varit nere i ängelholm och planerat inför bröllopet :)
    jag har kollat festlokal, bokat bröllopstårta, fixat spättkaka, frisör, blommor osv :) känns skönt att få det mesta fixat :)
    plus att jag köpte underkläderna igår och åkte för att sy in o sy upp klänning :)
    hur går det för dig?

Brud28 skrev 2008-07-02 00:52:54 följande:
    Hallo skånebrudar!Här har de varit tyst ett tag!Hur går de för alla med planeringen?
  • flora82

åhh va skönt du är färdig.

Det blir antagligen Hagelqvist, hon har redan två den dagen så hon vill fundera på om hon hinner eller ej först.
    annars blir det en annan. Hon på hagelqvist fixar också mitt smink :) kolla i mitt galleri så ser du bild på tårta o lokal utsikt o lite sånt :)

Brud28 skrev 2008-07-02 14:44:31 följande:
    Oj ja då är de mesta fixat nu då Vilken frisör blir de?Jag ska göra min frisyr på salong ego.Jag är klar, väntar nu bara på ringen som kommer på fredag
  • flora82

åh vad skoj du prova klänningen.. jag gjorde också det häromdagen, de skulle sy in o sy upp :)
    tårtan kostade 1650kr för 60bitars (26kr biten) men det fanns även de som kostade 20kr biten som var jätte fina.. vissa kosta 120kr biten men det tyckte jag var alldeles för dyrt.
    jag gillar lokalen skarpt.. lite tråkigt med alla båtar men vad väntar man sig när man hyr segelklubbenslokal hihih

Brud28 skrev 2008-07-02 15:37:48 följande:
    Tårtan var jätte fin!Och lokalen blir ju perfekt Ni skulle vara på stranden och vigas va?Vad betalar du för bröllopstårtan?Provade min klänning idag igen, man vill inte ta av sig den
  • flora82

vad skoj med Bruce Springsteen. Låter mkt trevligt. En annan ska städa och storhandla etc. hihi..

Det e ju skönt att slippa baka inför sitt bröllop å andra sidan har du så pass få gäster att du kan nog göra det utan stress. Har du tänkt dig att göra flera eller en stor? Vad för smak?

De ringde precis ang. ringarna. Guldsmeden ska sätta igång med arbetet nu *spännande* så nu får vi ringarna om några veckor.

Hur ser din ring ut, minns inte om du redan sagt *sorry*

Brud28 skrev 2008-07-04 14:38:36 följande:
    He he ja de är klart att de är lite båtar där då Nu har jag av bokat tårtan och tänker göra dem själv!Hoppas jag inte ångrar mig sen, har övat nu i sommar på att baka tårtor så de ska nog gå bra!I morgon ska jag och m2b gå på Bruce Springsten
  • flora82
    Brud28 skrev 2008-07-04 16:45:09 följande:
    Jag ska ha rosa prinsess tårtor med vit ros på.De ska vara en citron fyllning i och färska hallon.Då blir de inte så sött och de är bra!Tråkigt att storhandla, finns inget värre!Min var klar idag, men är just nu i Göteborg, få hem den på Torsdag.Finns en bild på den i gallerietHur kommer din se ut ungefär?
    LÅter som en jätte fin tårta och god fyllning med >:)

NÄ det är verkligen tråkigt att storhandla.

Det var jätte fin ring. Både jag och killen ska ha ringar och de är 6mm bred, rött guld, med en "kvadrat" i mitten av vittguld. I min kvadrat kommer det vara en 0,15ct alt. 0,17 och ingen i m2b. De kommer vara lätt rundade.

Idag fick jag bestmansejdeln som jag beställde åt bestman. Ingraverat med hans namn :)
  • flora82
    Brud28 skrev 2008-07-08 15:07:43 följande:
    De låter som de kommer bli jätte fina ringarna!Jag åker ner till Skåne om bara 15 dagar, börjar bli lite små nervös nu
    åhh spännande.. snart är det dags :) jag lämnade NÅGRA gbinlägg till dig hehe

jag misstänker att jag åker ner när du precis åkt hem. KOmmer runt den tredje augusti.

Jag hoppas ringarna blir fina :)
  • flora82
    lönnsjö skrev 2008-07-25 15:00:22 följande:
    Hejhej!Gifter mig den 8 augusti -09. Bor i norra Skåne och vi ska också gifta oss i en liten by ute på landet
    jag gifter mig också den 8e augusti i Skåne :) Vart i skåne ska du gifta dig? Jag ska gifta mig i Ängelholm
Svar på tråden skånebrudar