Avfärgning på salong - frisörer se hit!
Okej vänner. Nu behöver jag all hjälp jag kan få av och gärna av er som antingen själva har erfarenhet eller är frisörer. Spekulationer undanbedes då det bara gör mig ännu mer förskräckt.
Ska gifta mig om två veckor.
Var på salong i onsdags för att göra mitt ganska ljusa hår ljusbrunt. Bad om en toning som gick åt det ljusa chokladbruna hållet med honungsslingor. Inga problem, sa hon.
Men... Färgen tog inte och frisören tyckte själv att det var jättemystiskt och bad därför att få göra om det dagen därpå men med ett annat märke.
Självklart.
På torsdagen frågade jag henne om det verkligen var säkert att det skulle gå bra, annars slingade jag hellre upp håret för att få en fräschare framtoning. Nejdå, detta skulle vara en enkel match.
Hon lät mig sitta i läääänge med färgen och jag misstänker att hon även tog en mörkare nyans brunt för att få mer effekt. Detta utan att berätta det för mig. Resultatet blev mörkbrunt med kopparslingor!
- Jaha, nu tog den i alla fall, var vad frisören sa.
Färgen i sig är absolut inte ful men den är mååånga nyanser mörkare än vad jag någonsin haft. Dessutom går det verkligen åt det röda hållet. INGEN tycker att det är snyggt på mig. Verkligen INGEN.
Har sovit med bra hårinpackning inatt och det sög faktiskt ut en del av det röda men det är fortfarande mörkt och absolut inte alls jag.
Därför gick jag idag till stans bästa salong. Tre frisörer tittade på mitt hår och sa:
- Det här fixar vi! Vi avfärgar det så mycket det bara går, sen lägger vi i en så ljus färg som möjligt och eventuellt lite slingor på det. Du kommer absolut få ett ljusare resultat och vi gör det här ganska ofta på salongen, med bra resultat.
Så nu har jag en tid inbokad på måndag hos den mest vane frisören de hade och han bokade in hela eftermiddagen. 4-5 timmar för att vi skulle ha gott om tid på oss. Och de var övertygade om att "sämre blir det ju inte".
Jag vet att håret kommer bli slitet men på salongen tyckte de att jag hade jättefin struktur på håret och trodde därför att det ändå skulle klara av det utan för mycket frissighet. Dessutom gör det inget om det blir slitet i topparna eller nederdelen, ska ändå klippa av ca 10 cm efter bröllopet.
Men tjejer. Vad tror ni om detta?
Har läst mig till mycket negativt om avfärgning men i nästan alla fall har det varit tjejer som gjort det själva hemma.
Har någon misslyckats på salong?
Någon som gjort detta och kan berätta? Både ni som har positiv erfarenhet och ni med negativ. Och pigga gärna upp mig för det är två veckor kvar till mitt livs bästa dag och just nu cirkulerar allt runt att jag inte ser klok ut i huvudet!
Snälla, snälla..... I need you!