Inlägg från: misstrixie |Visa alla inlägg
  • misstrixie

Rrrring riiiing!

Är det bara hemma hos oss som telefonen ringer mer och mer i takt med att bröllopsdagen närmar sig? Jag skojar inte, det känns som om vi är under attack! Riiing säger vanliga telefonen, pip pip säger mobilen, blink blink på MSN, tut-tut säger mailprogrammet, facebook-sidan svämmar över av meddelanden från folk som vill veta "hur det känns"... Jag blir ett nervvrak här alltså. Jag pratar dessutom gärna telefon utomhus medan jag vandrar runt, runt på gården så grannarna tror väl att jag är helt tokig som travar omkring och pratar därute dygnet runt.

Jag blir inte sur eller så, men kanske lite förvånad över att folk tror att man har all tid i världen att hjälpa dem bestämma om de ska ha de gula eller rosa skorna, vem de ska dela taxi med och så vidare...

Någon som känner igen? Eller är det vi som råkar extremt kontaktglada gäster?

• Svar på tråden Rrrring riiiing!
  • misstrixie
    Goldensea skrev 2008-06-16 21:17:50 följande:
    Hahaha, känner inte igen mig än så länge men vem vet det kanske kommer. Däremot känner jag igen mig som bröllopsgäst. Jag var på bröllop för några veckor sedan och känner igen mig så i facebookmeddelanden om hur det känns och telefonsamtal om vilken klänning man ska ha. Har inte haft en tanke på att man kanske stressar upp folk. Ooooops.
    Hihi, äsch du behöver inte oroa dig... det är ju kul samtidigt för man känner verkligen att folk tycker det är en stor och spännande grej!
Svar på tråden Rrrring riiiing!