Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augusti 2009

Hej
    Jag & min sambo gifter oss oxå i Augusti :) Vi har varit runt & kollat på lokaler & i morgon ska vi besöka vårt nr 1 igen för att sedan bestämma oss om det är det vi vill ha :) Annars så har vi gjort vår gästlista, gjort några prov inbjudnings kort, valt ut kläder till mig & min m2b. / Sara

• SaraPayam

Vi kommer troligen att gifta oss på Bjertorp slott, det ligger i Kvänum mellan Skara & Vara, vi ska bestämma oss inom en veckan, men det lutar åt det i alla fall :) Vi ska dit en gång till i morgon & kolla en gång till tillsammans med våra föräldrar, det ska bli så kul :)
    Jaha vad spännande :) Men ni ska gifta er här i Sverige, eller? Blir det ett stort bröllop?
    Vi kommer att bjuda 70 gäster, sen vet man ju inte om alla kommer, vi har ganska många släktingar som bor utomlands, men det skulle vara så kul om alla kunde komma :)

/ Sara

• SaraPayam

Hej Anki82
    Men det är ju alla fall en bra start, jag har beställt min klänning & den har kommit till posten, men jag har inte hämtat den ännu, ska göra det i morgon, är jättespänd :)
    Idag har vi varit & kollat på vårt slott igen & det kändes lika bra som sist, den här gången hade vi med våra föräldrar & de blev stormförtjusta i slottet :)
    Måste ta tag i inbjudningskorten med, ska ju skicka dem i Augusti i år :)

Hej SMarie
    Grattis, vad kul att du med ska gifta dig i Augusti :) Vart ska ni ha ert bröllop?

Hej Leese
    Vad spännande att du inte vet om när bröllopet är planerat :) Jag skulle vara hur spänd som helst. Vart kommer bröllopet äga rum (vilken stad)?
    / Sara

• SaraPayam

SMarie

Jag har märkt samma sak. Vi va och kollade på Södertuna slott förra helgen & det fanns bara ett datum kvar i Augusti 2009, vilket egentligen inte är klokt. Men samtidigt är det ju roligt att börja planera :) Ska ni ha något tema på bröllopet?

Anki82

Hehe nja jag älskar ju att planera, men sen så har jag sommarlov just nu (läser till sjuksköterska) & då får man passa på att planera, jag kommer ju inte ha lika mycket tid sen när skolan börjar igen :)
    Nähä nu ska jag sätta igen & städa lite grann

Ha en bra midsommar / Sara

• SaraPayam

Leese
    Tack, ja det är verkligen jätte fint :)
    Ja jag vet att det är tidigt, men det är för att min sambo är i från Iran & vi ska ju självklart bjuda dom. Men för att de ska kunna komma så krävs visum och det tar långt tid för dom att fixa så det är därför vi skickar ut dem så tidigt :)

Ha det gott / Sara

• SaraPayam

Hej Smilez.
    Hehe jag håller med helt & hållet, det känns nästan som om man håller på att bli besatt, fast på ett positivt sätt :) Till & med min m2b är jätte inne i planeringen, han håller på med inbjudningskorten för fullt :) Det är så kul att ha en sambo som är lika delaktig i det hela som jag :)
    Idag ska jag ringa & tack ja till Bjertorps slott, känns väldigt stort & det känns så rätt!!!
    Aaaaa kan inte fatta att jag ska gifta mig nästa år :)

Ha en bra dag :) / Sara

• SaraPayam

Hej igen Smilez, nja vi va & kollade på Södertuna slott förra söndagen & det va sint, det ska jag inte säga något annat om, men jag gillade inte ideén om att gästerna & vi ska sova i bygnader på baksidan av slottet. Så vi valde Bjertorp slott istället, för där får vi det precis efter de kraven vi har :)

Vart ska ni gifta er nån stans?

/ Sara

• SaraPayam

Hej, nja lite smågalet är det allt att sitta & prata & planera sitt bröllop över ett år innan. Oj vad spännande vad bli det för ring? Vi har tittat lite med & har väl bestämt, men jag tänkte kolla i Turkiet (vi ska dit i augusti) om det finns någon liknade fast billigare :)
    Jag bor i Jönköping, ingen annan som bor här omkring?
    / Sara

• SaraPayam

Hej lönnsjö :)

Vi gifter oss på samma dag :) Vart ska ni gifta er?

• SaraPayam

Vad mysigt :) fick veta idag att slottet har dubbelbokat oss med ett annat par, så vi har fått ändra datum tills den 1/8 i stället....så nu blir det en vecka mindre väntan :)Men det känns ändåså lite surt.

Hur går det annars med planeringen?

Svar på tråden Augusti 2009