Inlägg från: lönnsjö |Visa alla inlägg
  • lönnsjö

Augusti 2009

Hejhej!

Vi gifter oss den 8 augusti 2009

Vi har inte heller kommit så långt i planeringen. Kyrkan är prel bokad ock lokalen ska vi titta på om tre veckor, när vi har semester. Jag har bokat tid hos min frisör, jag vet att hon alltid har fullt upp så det tyckte jag var lika bra. Vill inte gå till någon annan en sådan dag.

Annars är det mesta klart, inne i huvudet som ngn annan skrev tidigare. Just nu kollar vi mest runt på olika bröllopssajter och diskuterar hur vi vill ha det. Tar i "på riktigt" efter sommaren.
    Men oj vad roligt det är att planera

• lönnsjö

Hej SaraPayam!

Vi bor i en liten by i norra Skåne, Östra Sönnarslöv. Där ska vi gifta oss i "vår" jättefina gamla kyrka.

• lönnsjö

Åh vad bra, fler som ska gå ner 15-20 kg!! Toppen, jag hänger på. Ska räkna points och motivera mig med stegräknaren. Nu jäklar, kom igen!! Jag vill så gärna, vi måste peppa varandra. Skönt att ha fler i samma situation att "prata" med. 15-20 kg på ett år ska väl gå bra. Vad som brukar fela för mig är helt klart motivationen. Men som sagt vi kan väl peppa varandra så blir vi de vackraste brudarna i augusti 2009

• lönnsjö

Hejsan!

Hur går det för er?
    Själv är jag nöjd så härlångt.Gick riktigt bra igår. Gick upp tidigt medan sambon och barnen sov och gick en rask promenad. Imorse blev det crosstrainern, en riktig fettdödare enligt mig. Även maten har gått bra. Min nya bästis är min stegräknare, blir jättepeppad att gå extra steg hit och dit.

Ska boka kyrkan idag. Glömmer det hela tiden ju...
    Nu ska jag måla fönster. Vi ska putsa vårt hus på semestern och några fönster behöver rustas upp innan. Ha det gott alla och kämpa på.Kramkram!

• lönnsjö

Hejhej!

Vad duktiga ni är allihopa!
    SaraPayam, närjag jobbar natt brukar jag äta sallader. Typ tonfisk eller kycklingsallad med en massa goda grönsaker och en massa frukt. Ja det är inte lätt. Fast jag tycker din "nattamat" låter helt okej.
    Kul med kuvertavgiften förresten!
    Jag vill oxå börja prova klänningar...men det får vänta tills januari...ska bli lte smalare först är det tänkt. Ha det gott allihopa!

• lönnsjö

Hejsan!

Planeringen ligger på is just nu. Vill så mycket men känner att vi inte kan fixa så mycket mer innan vi bestämt lokalen. Har bokat kyrka och frisör, blommor är oxå fixat och en kör till vigslen. Hmm, kanske dumt att boka för mycket innan vi vet vilka datum lokalen är ledig som sagt.
    Hittade sizoflor igår Läste om det i en annan tråd här på BT. Min m2b har det på sitt jobb. Hm kan bli fint att duka med...ovanpå linnedukarna...eller?

Vikten går neråt 1,2kg sedan i måndags. Härligt!!
    Nu ska jag fixa och dona lite, vi ska ha gäster och grilla ikväll. Imorgon blir det bio med nga kompisar. Mamma Mia (stavas...) ngn som sett den?

• lönnsjö

EhjärtarE grattis till förlovningen!

Hmm,jag blir så avundsjuk på alla dem som är nöjda med sin kropp. Jag har en hel del överflödiga kilon efter två graviditeter. Vill ha bort dem!1 Inte bara för att jag ska gifta mig, mest för att jag vill må bra, orka mer fysiskt osv. Ur hälsosynpunkt helt enkelt. Men det som satt fart på motivationen är ju helt klart bröllopet

• lönnsjö
    Anki82 skrev 2008-08-10 14:34:21 följande:
    HejVa ni kommer nån vart allihopa, vi har bara bokat kyrkan, o tittar på priser för catering o lokaler, men kan inte dem innan vi åker hem i oktober. gjort save the date kort o ska skicka dem snart. funderar på o skicka inbjudningarna tidigare till de som bor här på Irland o sen senare till de i sverige vad tycker ni?
    Det låter ju bra att gästerna från Irland får inbjudningarna tidigare. behövs ju lite tid till att boka resa osv.

Jag är väldigt rastlös över vårt bröllop. Vill ju en massa saker!! Imorgon ska vi iaf kolla på vår lokal. Damen jag pratade med i telefon lät väldigt trevligt.Hoppas stället uppfyller våra önskningar.
Svar på tråden Augusti 2009