Inlägg från: Vita Rosen |Visa alla inlägg
  • Vita Rosen

Augusti 2009

Skriver in mig här.
    Här planera set bröllop den 1/8 2009
    Har bokat lokal, fotograf, band och har nog bestämt mig för vilken inbjudningskortserie vi ska betälla.
    Kyrkan får vi inte boka förrän i november?
    Jag vill ha vissa saker klara så kan man ta det lugnt senare...

Hoppas vi kan hjälpa varandra med tips och ideér under årets gång

• Vita Rosen

Jag har ingen övervikt, men skulle ändå vilja minska ca5kg till bröllopet. Dessa 5 kg hänger väl kvar från graviditeterna och nu blir det en extra morot att ta tag i det.

• Vita Rosen

Har inga förslag vad man kan äta på natten då jag aldrig jobbat natt.

Här har träningen gått bra för mig idag. Jag är jympaledare och gör mitt nya program nu. så idag har jag och en anna tränat med våra program i 3 timmar
    Men det brast då jag varit på 3st födelsedagsuppvaktningar och vad allt det innebär, med god mat och fika..... Så jag gick +-0 idag tyvärr

• Vita Rosen

Fina klänningar!!!

Jag har idag tappat min förlovningsring!!!
    Den är för liten, har alltid varit, och jag ska/skulle knacka ut den. Vi sitter och pratar om det vid lunch... jag sätter ringen på lillfingret och går ut. Vi jobbar ute i trädgården och när jag kommer in ser jag att den är borta!!!!! Vi har en tomt som är på 40000kvm. Vi visste ungefär vart jag varit. Vi har letat och letat, vi hittar den inte!!! Vad göra, snyft.

• Vita Rosen

Nej, vi gick raka vägen från köksbordet och ut. Ingen ring har vi hittat! Känns så himla tråkigt, även om en ring går att ersättas, så är det ju ändå den ringen som känns som den riktiga.

• Vita Rosen

Kom på... En metalldetektor?? Det borde väl finnas att hyra eller nåt? Nu kände jag mig hoppfull för en stund.

• Vita Rosen

Har letat hela förmiddagen, känns kört tyvärr!! Och jag hittar ingen metalldetektor för uthyrning... hittade en i skåne men jag bor i uppsala

• Vita Rosen

Vi gifter oss också den 1/8 nästa sommar. Nu kan nedräkningen börja

• Vita Rosen

Pratade med en kunnig vän och han sa det att, för att hitta en bra detektor som kan hitta smådelar så krävs det ganska bra utrustning. Detta är för att man inte ska kunna själv leta efter tex forna föremål och dylikt. De som byggarbetare använder hittar föremål som är stora som brunnslock. Så mina chanser att hitta ringen är =0.
    Vi höll på att lasta ogräs i våran emorma kompost, det var då den försvann.

• Vita Rosen

Knivstabrud: Har du fått bokat kyrkan i knivsta eller ska ni gifa er någon annanstans? Jag fick nämligen inte boka förän i november sa dem till mig??

• Vita Rosen

Nu har jag fått lånat en relativt bra metalldetektor. (Min far lånade av jobbet)Men den tar inte på guld, då de är en ädelmetall eller vad det nu heter, suck. Den hittar småspik men inte guldringar.

Vi har nu avbokat våran festlokal idag, då vi fick reda på att det måste vara tystnad efter kl 00.00 Så det var bara att avboka, då vi tänkt ha en fest som varar betydligt längre!!!

Ja ja... Känns som man hamnar några steg längre bak än fram... Vi har en ny lokal på gång, ska ringa ikväll och höra om den är ledig.

• Vita Rosen

Var på stan idag och hamnade på en affär där de har en pappersavdelning med alla möjliga färgskalor och sådant för att göra sina egna inbjudningskort. Höll på stressa ihjäl mig då mina barn var med och hade inte alls lust att vara där jag var och sprang i väg hela tiden, phu.... Detta måste jag göra då jag är ensam... Hur ska man kunna välja. stora problem här

• Vita Rosen

Fina inbjudningskort!! Vi ska in till stan i helgen och spana lite vad som finns...

• Vita Rosen

Jo vi ska också göra dem själv. Det svåra kommer nu då vi ska välja hur de ska se ut

Svar på tråden Augusti 2009