Inlägg från: mammatilltvå |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå

Augusti 2009

hoppar in här jag med! vi har bokat kyrka till den 22/8 -09.
    har aldrig varit på något bröllop, vi är först ut i bekantskapskretsen så detta känns jättespännande!

Vi kommer ha mellan 80- 100 gäster, sitter nu och kollar upp olika alternativ för middagen. HUr ska ni göra? Catering eller laga själva? buffé eller servering vid bordet? Ska ni ha personal som dukar fram/dukar av? Hur många isf och vad kommer de få i lön?

Och när har ni tänkt skicka ut era inbjudningar?

• mammatilltvå
    SaraPayam skrev 2008-08-09 22:09:53 följande:
    Hej mammatilltvå, kul att du har hittat hit :) Jag & min sambo gifter oss 1 augusti & vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i början av nästa år.Hmm det är alltid svårt innan man bestämmer sig för hur man ska lägga upp sitt bröllop. Vi har hyrt ett slott & i det priset ingår personal, servering, mm. Så jag tycker personligen att man ska göra det så smidigt för sig som möjlig :)
    Wow, ett slott... ;) Nja, har inte den budgeten så vi har bara hyrt bygdegården i anslutning till kyrkan. Smidigt att de har personal och allt sånt i paketet, vi velar lite mellan att hyra in en cateringfirma och att typ laga en buffé själva och bara hyra in personal till servering, städning osv. Beror på vad allt annat kostar ;)

Klänningen ska en bekant som är sömmerska sy upp, problemet är bara vilken modell jag vill ha. Jag är så liten och smal så är lite svårt att hitta en modell som får mig att se lite "kvinnlig" ut. Tips kanske??

EhjärtarE, klänningen är jättefin! Ska du sy den själv, eller lämna in den till någon sömmerska?
Svar på tråden Augusti 2009