Inlägg från: EhjärtarE |Visa alla inlägg
  • EhjärtarE

Augusti 2009

Vi ska också gifta oss i augusti 2009, tror jag i alla fall, det skulle kunna bli juli också. Det enda vi egentligen bestämt är utgångsmarsch Men vi har börjat fundera på kyrka och festlokal, ska kolla på dem senare i sommar. Vi har gjort en preliminär gästlista också. Annars hänger jag här på BT och får massor av ideér och inspiration! Jag vet ungefär hur jag vill ha allt, men vi har inte spikat något än...

• EhjärtarE

Hej!
    Har bara skrivit här en gång förut, men nu är jag förlovad! Så nu hoppas jag att bröllopsplaneringen skall få lite bättre fart! Vi har inte bokat någonting än så länge, men har lite kyrkor och lokaler som vi vill åka och titta på, får se när vi får tid bara...

Vad gäller vikten trivs jag ganska bra med den (gick ner ganska mycket, ofrivilligt förra sommaren och hösten). Min sambo älskar mig som jag är och jag känner inte att jag behöver ändra mig för en enda dag.

Var bor alla? Själv bor jag i Luleå...

• EhjärtarE

Jag funderar på att låta svärmor så min klänning. Men jag tycker det är så svårt att bestämma hur den ska se ut. Det känns ju också som man vill ha något slags mönster att utgå ifrån, hur gör du med det?

• EhjärtarE

Jag är så glad! Jag hittade ett jättefint mönster igår, det är nästan exakt så jag vill ha min klänning, bara lite detaljer jag vill ha annorlunda. Min drömklänning! Jag till och med drömde om den i natt Vad tycker ni? www.voguepatterns.com/item/V2803.htm&page=1

Anki82: Jag har flyttat 130 mil för att bo med min pojkvän Fast det är ju inom Sverige. Roligt att du har hittat din klänning! Själv har jag inte provat en enda, bara tittar massor på internet, men jag ska nog prova lite innan jag bestämmer mig helt

• EhjärtarE

SaraPayam: Jag vill inte ha någon rosett eller blommor bak och så tycker jag inte så mycket om "nerviket" fram, får se vad man kan göra åt det...jag måste ju fråga svärmor om hon vill sy den först men det får nog vänta, vi har inte sagt något om bröllop än...

Vi ska kanske också gifta oss 1/8! Eller så blir det 8/8, beror på när saker är lediga och så, men 1/8 är nog förstahandsvalet

Vita Rosen: Hoppas du hittar ringen!

• EhjärtarE

Lövnäs: Både jag och min sambo är nykterister, så vi kommer defintivt inte att servera alkohol på vårat bröllop. Vi umgås i kristna kretsar så jag vet att det inte kommer vara något problem. Vi kommer antagligen servera cider, mineralvatten, vanligt vatten och kanske läsk till maten, det tycker jag räcker gott och väl.

Vad är anledningen till att ni inte vill servera alkohol? Det är er fest och gästerna måste acceptera att det är så ni vill ha det, klarar de inte det kan de väl låte bli att komma. Det finns många fördelar med at ha alkoholfritt också, förutom pengarna, det blir en nykter tillställning som man kommer ihåg efteråt och talen blir seriösa. Jag har bara varit på alkoholfria bröllop och de har varit jätteroliga!

ylle08: Det är er fest, NI bestämmer! Tycker du att ni ska ha engångstallrikar så har ni det! Dessutom hoppas och tror jag att gästerna har förståelse för att man inte har råd med ett lyxbröllop. Det kan ju bli hur bra som helst ändå, det är ju inte det som är det viktiga! Vi är själva båda studenter, så det kommer defintivt bli ett budgetbröllop för vår del!

• EhjärtarE

Roligt att det händer något här! Äntligen!

Mammatilltvå: Vi ska ha catering, buffé antagligen, det enda vi har råd med... Däremot är det nog bra att ha några som sköter framdukande och diskning och sånt...
    Vi ska nog skicka ut inbjudningarna i februari kanske, många blir långväga, så de måste pricka in semester och sånt.

Nu måste jag bara säga att jag är så glad!!! Vi var inne på internet och kollade på mönster till den klänning jag vill ha och då stog det att de hade slutet tillverka det! Men det fanns fortfarande kvar! Så vi köpte det! Det vara bara det att vi inte visste vilken storlek jag skulle ha för överallt vi tittade stog det olika (amerikanska storlekar) dessutom stämmde inte måtten med den storlek och brukar ha, så vi beställde två mönster med olika storlekar! Nu har vi mönster från storlek 6 till 14 Så något borde nog passa. Det blev bara typ 200 spänn inklusive frakt, så det är ju inte hela världen om det inte blir så att man använder det sen...Åååh. jag tycker den är så fin! Det blir vår första utgift för bröllopet också Här är länken till mönstret, även om jag har gett den förut www.voguepatterns.com/item/V2803.htm

• EhjärtarE

ylle08: Vet inte, jag har inte tittat på det än, så jag kan inte hjälpa dig...

• EhjärtarE

Ta något som passar färgtemat kanske, om du nu har bestämt ett sådant...

• EhjärtarE

Mammatilltvå: Tack! Jag ska be svärmor sy den, om hon vill. Men jag ska vänta ett tag med att fråga, de vet inget om bröllopet än...

• EhjärtarE

Idag har jag köpt skor till bröllopet! För 50 spänn! Det är ju lite tidigt än, så jag får se om jag använder dem, men det är vanliga vita låga ballerinaskor utan klack, enkelt och bekvämt! Bara råkade se dem på rean när jag var inne i en skoaffär

Jag blev så arg idag, skulle o prova brudklänningar, det hade jag verkligen sett fram emot, och så var det semsterstängt! Det kan man väl i alla fall skriva på hemsidan!?!? Det är den enda brudaffär som finns här i stan...Innan dess var vi och kollade på två kyrkor, i den ena var det begravning, så vi fick aldrig kolla ordentligt, men vi kom fram till att vi inte ville ha den ändå... den andra var verkligen inte en bröllopskyrka, så den blir det inte heller... Vad gör man om man inte hittar någon kyrka??? Vi vill inte ha en traditionell bröllopskyrka, utan en enkel och fin lite modernare kyrka, men det verkar inte finns någon sån som duger att gifta sig i, inte här i alla fall! Dessutom ligger de flesta kyrkorna inne i stan, skittråkigt! Vi har några kyrkor kvar att kolla på, passar de inte får vi ta min sambos "hemkyrka" det tycker inte han är så roligt eftersom han har varit där jämt under sin uppväxt och hans mamma jobbar där... ingen annan som har haft svårt med kyrkan? Jag antar att de flesta har bokat? Någon som har något tips?

• EhjärtarE

Nu har jag fått mönstren till min klänning Det ser jättefint ut! Min sambo vill fråga sin mamma på en gång om hon vill sy Men jag tycker vi ska hålla det hemligt lite till, så vi får planera i fred. Jag är jätterädd för att alla ska lägga sig i för mycket (speciellt min mamma) och tycka att man måste ha det på ett speciellt sätt. Därför vill jag göra klart det mesta innan vi berättar, det är vårat bröllop, ingen annans! (om jag överöser er med all planering beror det på att jag inte har någon annan att prata med) Men nu slipper ni mig för nu ska vi åka bort över helgen... ha d bra!

• EhjärtarE

Roligt att det är fler som ska ha lite mindre bröllop, vi ska bara ha ca. 40 gäster.

• EhjärtarE

Ja, vi vill också ha det lite mer personligt och mysigt. Självklart är alla välkommna på vigseln, men jag tvivlar på att det är så många som kommer, eftersom de bor så långt bort. Sen är det också en ekonomisk fråga, vi har inte råd med ett stort bröllop eftersom vi båda är studenter. Appropå det har jag en liten fråga, vad har ni för budget för erat bröllop? Skriv gärna hur många gäster ni har också Vi kommer ha ca. 40 gäster, budgeten ligger nu på 40.000 inklusive bröllopsresan, men jag hoppas på att få ner den till runt 20.000, vi kanske får skippa bröllopsresan, eller ta en restresa...

• EhjärtarE

Brud09: Vi har inte fixat så mycket än, men det blir antagligen catering, typ buffé och att vi fixar en del mat själva, vi har inte råd med restaurang. Vi kommer antagligen behöva några som plockar fram och så, men vi får se...

• EhjärtarE

Oj, oj, oj vad långt du har kommit! Vi har inte bokat någonting! Men vi har nog precis kommit fram till att vi vill ha vigseln i min sambos hemkyrka och också ha festen där. Det är verkligen ingen "bröllopskyrka" så jag tror inte att det är någon panik att boka. Den är liten och fin, men som sagt absolut ingen traditionell bröllopskyrka, men det ville vi inte ha heller. Det blir så smidigt också, eftersom hans mamma jobbar där och har koll på allt. Det finns ett ica som har catering alldeles bredvid också, så allt känns så smidigt! Vi är nöjda!

Svar på tråden Augusti 2009