Inlägg från: ylle08 |Visa alla inlägg
  • ylle08

Augusti 2009

sätter mej också in här för vi planerar bröllop augusti 2009 planeringen är i full gång och jag/vi kan knappt vänta 1 år till.. Jag har också några kilon jag vill ha bort men hur gör jag då med klänningen? Jag ska he en som min väninnas mamma ska sy, men om vi tar min mått nu så stämmer de ju inte alls om 1år (hoppas jag) men inte kan jag ju vänta hur länge som helst på att låta henna börja sy upp den. Hur ska jag göra??

• ylle08

Ja här är det full planering. Nu är jag inne på dukningen. Hur gör ni? har ni provdukat hemma innan så ni vet hur det ser ut i verkligeheten eller? Kan vi ha blommor från "naturen" i vaser på borden eller blir det för billigt?

Vårat bröllop blir mera som en fest än bröllop. Vi viger oss hemma i trädgården och har festen där sen också. Min klänning skall vara rosa. Och våra tema-färger skall vara rosa-vit-silver. Jag hade tänkt använda tomma konservburkar med sand i och sen ljusen i dom. Det blir tillräckligt silver för oss. På inbjudningskorten skall vi ha köks-folie som silver. Så vårat bröllop blir ett lågbudget-bröllop men det gör väl inget så länge det är låg-budget hela vägen eller?

Hur mycke duk till borden går det åt för ca.150 pers? jättesvårt att veta hur mycket man skall köpa..

En annan fråga; när vi ändå har lågbudget-bröllop, går det då att servera efterrätt i engångsskålar? det finns ju jätte fina av dom.

Jag har jätte många idér, jag skulle bara behöva ha tiden att sätta mej ner och skriva ner allt

• ylle08

EhjärtarE: kul att du har fått en början

Nu undrar jag om det finns någon som beställt tyg på nätet? Jag skall ha ett rosa tyg som tydligen är svårt att hitta... var hittar ni andra som ska ha uppsydda er klänningar? eller har ni sömmerskan som köper in det åt er?

Svar på tråden Augusti 2009