Inlägg från: Lövnäs |Visa alla inlägg
  • Lövnäs

Augusti 2009

Här går det oxå bra. Motivationen är på topp här oxå. Körde första passet på träningscykeln igår o det kändes riktigt bra i knäet, efter 25 min. Mer hann jag tyvärr inte med fullbokat schema. Idag ska jag köra minst 30min om knäet tillåter.

Pratade med fotografen igår så nu är hon bokad... Ska träffa henne nu den 7 augusti för att få mer info o för att se lite bilder o så. Jättetrevlig var hon. Sällan man skrattar när man pratar med någon första gången men det gjorde jag många gånger..

Kämpa på allihopa!

• Lövnäs

Hej alla augustibrudar!!

Hur går det för er med planering? O alla er som kämpar med vikten, går det bra??

Här flyter allt på. Vi har nu oxå fixat florist. Igår var vi iväg till "grannen" o lånade båt o var ut en sväng på sjön, skönt! Har inte varit på skön sen -05. O när vi var på väg därifrån träffar vi deras dotter som jobbar som florist. Hon skulle göra den åt oss till ett bättre pris, har en egen firma o vi skulle då få betala grossistpris.. O känner jag henne rätt så vill hon inte ha särskilt mycket för själva jobbet. Hela familjen är hur snälla som helst, för snälla...

O längtar nu tills vi ska träffa fotografen..

Med viktminskningen går det bra, -1,5kg sen i tisdags...

Ha en bra helg. Nu ska vi åka på marknad
    /Madeleine

• Lövnäs

Grattis till förlovningen EhjärtarE!!
    Måste vara skönt att vara nöjd med vikt o kropp. Jag har ca 20 kg som jag vill få bort.
    Har sista veckan gått ner 2,2kg!!!!! Härlig känsla o motivationen höjs ännu mer.
    Vi bor 2 mil utanför Eskilstuna.. O nu kan vi inte planera mer.. Ringde igår till en cateringfirma för prislista o vi preliminärbokade dem. Vill vi inte ha dem var det bara att ringa o säga det. En bekant berättade att de hade anlitat dem till sitt bröllop med ca 100 gäster o deras sammanlagda utgifter blev på 25000kr. De hade buffé o det är väl vad vi oxå har tänkt oss, så det ska bli spännande att se vad maten kan komma att kosta. Väntar med spänning på brevet.

Annars har vi allt fixat i princip. Bara sminkning o min klänning kvar för övrigt vad gäller det stora.

Ha en fortsatt bra vecka!
    /Madeleine

• Lövnäs

Jag tänker vänta tills i december/januari innan jag börjar prova klänningar...

Det borde väl funka för dig oxå med att vänta kanske till i december. Antar att din mammas vännina är duktig på att sy o då borde hon oxå hinna med det utan att hon får sitta o sy under stress.
    Min mamma ska sy min dotters näbbklänning o hon ska göra om den från 1 hel klänning till 2-delad o dessutom göra 2 överdelar till den. O hon börjar nog inte förrän i kanske mars-april nästa år. Nu är ju det iofs mycket enklare...

• Lövnäs

Verkar vara full fart här inne.. Kul!!

O jag längtar så tills på torsdag, då vi ska träffa fotografen för att få se lite bilder o så. Hon är hobbyfotograf men jag har fått goda rekommendationer o hon verkar fota en hel del bröllop, så det ska bli jättespännande att se...

Sitter nu o funderar på om vi ska ha fest efteråt eller inte. Kommer vi ångra oss om vi inte har det? Vad serverar man för dryck till buffén om inte vin? Vad kommer gästerna att tycka om att åka på ett alkoholfritt bröllop?
    Många frågor som snurrar.

• Lövnäs

EhjärtarE: Anledningen till att vi från början valde bort alkoholen var vår dotter. Nu verkar det dock lösa sig med att hon ska få vara på korttids, hon är gravt utvecklingsstörd. O sen förstås pengarna.
    Tror faktiskt inte att det kommer bli några spec tal, då vi är först att gifta oss bland våra nära vänner. Har själv bara varit på 2 bröllop. Det ena var av den finare sorten o det andra var överraskning.
    Klart att våra nära o kära respekterar vårt val. Mest mina föräldrar som gnäller över att vi gifter oss kyrkligt o med en massa gäster (30 ca).

Vita rosen: Vad tråkigt att ni inte funnit ringen o att detektorn inte funkade. Oxå tråkigt att det inte funkade med lokalen. Men hoppas ni blir nöjda med den lokal ni får tag i.

• Lövnäs

Kul att det händer lite här i tråden.
    Igår var jag och mamma o tittade på tyg till dotterns klänning. Hittade ett jättefint, som skulle passa perfekt. Blir att kolla lite på fler ställen om något annan har samma fast billigare.
    Igår hade vi även blivande svärmor o hennes karl på middag, så nu vet de oxå om att vi ska gifta oss. De blev jätteglada.
    Ska se om jag hinner ringa på annan lokal imorgon. Vi är alla sjuka här hemma o dottern suger ur all kraft på oss.

• Lövnäs

Ringde idag om den andra lokalen, men den hyrdes inte ut längre till bröllop. Användes numer till förråd.. Så nu blir det församlingshemmet intill kyrkan. Nästa fråga att fundera på är transport mellan kyrka - församlingshem. Är max 200m mellan. Hur skulle ni göra? Skulle ni fixa transport eller gå över?

• Lövnäs

Idag har vi köpt servetterna till bröllopsbuffen, o tyg till dotterns klänning. Så vi kommer en liten bit varje vecka.

• Lövnäs

Håller med föregående talare. De var jättefina.

• Lövnäs

Jag hade tänkt att vi oxå skulle göra egna, men vi hittade så fina färdiga, som var på rea. Så jag kunde inte stå emot. Knappt 200kr betalade vi för inbjudningskort, placeringskort o tackkort.

• Lövnäs

Kan ta bild o lägga ut senare idag. Sitter nu ute via mobilen o försöker söva dottern.

• Lövnäs

Nu har jag tagit bilder. De finns i mitt galleri.
    Vårat färgtema är lila, guld och vitt. Därför är jag så nöjd med korten. Ska ha ett lite mindre bröllop på ca 30 gäster. Men tyckte ändå att det var billigt.

• Lövnäs

Vår budget är på 20000kr. Min föräldrar betalar min o dotterns klänning. Men de posterna är medräknade i budgeten. Som jag skrev tidigare så blir det max 30 gäster. O vi bjuder på buffe o även alkohol. Har dock ingen fest på kvällen, som planeringen ser ut nu.

Svar på tråden Augusti 2009