• Sweetladysoul

Bröllopsresa utan flyg?

Jag och min sambo gifter oss den 30 augusti och ska självklart åka på bröllopsresa direkt efter men vi har ett problem...

Jag har en sambo som är så sjuk jävla flygrädd så det finns inte en chans att jag får honom att ens tänka tanken att flyga...

Finns det någon som har en bra idé om en veckas semester utan flyg? Kan vara inom Sverige med (vilket är det mest troliga...)

• Svar på tråden Bröllopsresa utan flyg?
  • sommar 09

Båten till Tallin kanske?!

• glad o go

kryssning med spa etc i Tallinn
    ishotellet
    ta tåget ner till berlin och prague kanske
    beroende på vart ni bor kan man ju ta båt till Amsterdam eller England också
    hyra en stuga i skärgården och bara mysa
    vuxenseglingskurs med kryssarklubben
    fjällvandring
    bila genom norge med fjordar, hästridning och lite vandring

• chamor

Gottland eller Norge röstar jag för!

• Anja 19 juli 2008

Med buss, tåg, bil kan ni ju faktiskt ta er inom hela Europa!

Norra Italien tex... Wien, Österrike, Bratislava (Slovakien), Prag (Tjeckien) är ju otroligt vackra städer som man kan köra till osv.

Frankrike, spanien, tyskland osv osv...

möjligheterna är oändliga med dessa färdmedel inom Europa

• EnaOline

norge är underbart! jag är också sjukt jäkla flygrädd, uschh! vet vad din sambo går igenom.. hehe jag brukar tvinga mig att flyga ändå..

• weinlove

Gotland kan jag varmt rekomendera om det blir en fin sommar. Är precis som att vara utomlands fast man slipper flygplanet och prata engelska. Perfekt :) Lagom långt att åka.

• Sweetladysoul

Oj va mkt förslag vi fick! Vi ska sätta oss ner ikväll och börja leta resor osv, tusen tack!!

• Mikabella

Man kan faktiskt åka chartertåg till många härliga länder i Europa! Har vänner som precis kom hem ifrån en resa till Venidig, Italien.

• Princess Nightingale

Valsafari i Norge med norrsken osv...

Klart att man alltid kan ta buss eller tag en bit ocksa.
    Tar ni taget kan ni ju ha sovkupe och fa era privata studer med varandra

Vet ni, ni kan t.o.m komma till Peking med den transiberiska jarnvagen (aven om jag inte hade valt det som brollopsallternativ, men anda)

Se bara till att ha en extra vecka med semester sa att ni kan aka en bit om ni vill det.

• frökenkräfta

Danmark är nog inte nämnt i svaren ovan. Beror lite på vart ni bor och hur länge ni kan tänka er att åka tåg / båt

• Feminista Fantastica

Hej, vi ska också resa utan flyg. Vi börjar med att ta Berlin Night Express (tåg) från Malmö på kvällen och kommer fram till Berlin klockan sex på morgonen. Därifrån kan man resa till fullt av fina ställen med tåg. Vi ska ner till Ljubljana, men man behöver ju inte åka så långt. Om man köper ett interrailkort blir det ganska billigt att resa med tåg. SJ är superbra på att svara på alla frågor man kan ha. Lycka till!

• EnaOline

Feminista Fantastica åå ljubljana, jag vill gärna höra mer om era resplaner.. vad har ni för resebudget? hur länge ska ni vara borta?

• Feminista Fantastica

Oj, vad kul!

Vi ska vara borta i tio dagar. Vi köper två interrailkort som gäller för fem resdagar i tio kalenderdagar. Eftersom jag är under 26 blir mitt ganska billigt. Efter att vi har köpt till sovplatser och sittplatser på tåg blir det ungefär 4800 för vår resa.

Vi kommer att resa från Malmö till München första natten - förmiddagen. Eftersom min blivande make har svårt att sitta still kan vi inte åka tåg så lång tid i taget. När vi har kommit fram till München vid ettsnåret hänger vi där och väntar på nattåget till Ljubljana. Vi kommer att vara en vecka i Slovenien, både i städer och hyra bil och åka upp i bergen. På vägen hem stannar vi en dag i Saltzburg.

Vi har inte funderat så mycket på vad det kommer att kosta, men själva resan blir som sagt 5000 för oss båda. Vi bryr oss inte om att bo på hotell, så det blir en vecka på billiga hostel. Jag tror inte att resan kommer att bli särskilt dyr.

• CeciliaA

Blue train med Fritidsresor tar er ganska långt tror jag :)

• Mrs Van Derkamp

Även ving har tågcharter

Svar på tråden Bröllopsresa utan flyg?