Inlägg från: Feminista Fantastica |Visa alla inlägg
  • Feminista Fantastica

Bröllopsresa utan flyg?

Hej, vi ska också resa utan flyg. Vi börjar med att ta Berlin Night Express (tåg) från Malmö på kvällen och kommer fram till Berlin klockan sex på morgonen. Därifrån kan man resa till fullt av fina ställen med tåg. Vi ska ner till Ljubljana, men man behöver ju inte åka så långt. Om man köper ett interrailkort blir det ganska billigt att resa med tåg. SJ är superbra på att svara på alla frågor man kan ha. Lycka till!

• Feminista Fantastica

Oj, vad kul!

Vi ska vara borta i tio dagar. Vi köper två interrailkort som gäller för fem resdagar i tio kalenderdagar. Eftersom jag är under 26 blir mitt ganska billigt. Efter att vi har köpt till sovplatser och sittplatser på tåg blir det ungefär 4800 för vår resa.

Vi kommer att resa från Malmö till München första natten - förmiddagen. Eftersom min blivande make har svårt att sitta still kan vi inte åka tåg så lång tid i taget. När vi har kommit fram till München vid ettsnåret hänger vi där och väntar på nattåget till Ljubljana. Vi kommer att vara en vecka i Slovenien, både i städer och hyra bil och åka upp i bergen. På vägen hem stannar vi en dag i Saltzburg.

Vi har inte funderat så mycket på vad det kommer att kosta, men själva resan blir som sagt 5000 för oss båda. Vi bryr oss inte om att bo på hotell, så det blir en vecka på billiga hostel. Jag tror inte att resan kommer att bli särskilt dyr.

Svar på tråden Bröllopsresa utan flyg?