Vilken ring ska vara vart?
Åh, det här undrar jag också!
vi kommer att förlova oss kvällen innan bröllopet (eftersom allt sker hemligt) så jag ahr full frihet att välja vilken ring som ska vara vilken. Den ena är en solitärring. Den andra en alliansring med kanalinfattade briljanter. Det ser helt klart snyggast ut om solitären sitter inners och alliansen ytterst på fingret. Då återstår bara att välja vilken som skall vara vilken...
Ska jag välja solitären som förlovningsring för att den trär på först eller ska jag välja den som vigselring för att den kommer att sitta närmast hjärtat??? (Och säg inte att jag ska göra som jag själv tycker och känner, för jag vet ju verkligen inte vad jag själv tycker och känner!)
Tycker seden med vigselringen närmast hjärtat är vacker. Samtidigt förknippar jag enstensringar med förlovningsringar och allianser med vigsel. Och om man ska ha vigselringen innerst, hur gör man då vid ceremonien? Sätter man på vigselringen först och sedan tar av dem och byter plats, eller har man ingen ring på fingret och trär på förlovningsringen ytterst efter att vigselringen kommit på plats?