Inlägg från: Therece |Visa alla inlägg
  • Therece

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Hej på er!
    Var ett tag sedan jag kikade in här!
    Kul o se att alla är på gång med något!

Vi ska inte ha bordsplacering så det pysslet slipper jag

Vi har haft vigselsamtal och övat i kyrkan vilket gick jättebra! Känns inte alls så nervöst längre, prästen hintar ju om man kommer av sig o sådär o gästerna som sitter därbak märker inget. Vi fick sitta o berätta "vår historia", hur vi träffades på sjukhuset mm mm Hon ville hålla ett personligt vigseltal...

Klännningen provade jag igår o ska hämta den idag, insydd, uppsydd o klar. Satt helt perfekt så nu är det varken ett gram upp eller ned Den är väldigt figursydd (se galleri) så det finns liksom inte utrymme för någotdera..

Låtlistan ska jag o brorsan göra det sista på ikväll, är nästan klara.

Så det går framåt här oxå

Eller hur är det KUL när det närmar sig?? Jag har börjat slappna av mer o mer ju mer det närmar sig o är inte vrålfixerad vid alla detaljer som i början. Tycker inte längre det är livsviktigt att allt matchar till 200%

Det här blev långt men har 2 frågor;

- Vet någon en bra sida med beräknngar till hur mkt alkohol per person?

- Det här med att knyta snöre eller band om blockljus - är det inte lite farligt??

Lycka till alla blivande brudar!

• Therece

Miss Blue: Nästan omöjligt att välja tiara ..men tycker nog nr 1 är finast... Gud vilka fina saker du fixat, bordplaceringskort, tavlan o allt annat. Ser hur proffsigt ut som helst!

Hofsan: Hade oxå blivit irriterad. Störigt att inte meddela själv..!

• Therece

Miss Blue: Jag menar tirar nr 1 som du själv döpt den till

• Therece

Puh. Nu har jag gjort lite mer än 60 rispåsar, attan vad det gick undan! Men, funderar lite nu...har gjort dem av tyll och guldsnöre, men när folk knyter upp dem krävs det ju lite balanserande för att inte spilla ut riset över sig. Eller folk väntar tills de kommer ut kanske...Hur gör ni????

HÄRLIGT när en sak till är avklarad!

• Therece

Miss Blue: Använder icke tvättat grötris, vet flera som använt det utan problem! Berätta förresten sen hur provningen gick idag!!!

Ninnabell & Nicolina: Lycka till med era katter!!

• Therece

Tjejer, när lämnar ni era och era m2b:s ringar för upputsning o gravyr i mannens ring? Tänkte 3 veckor innan...

Blir emellanåt superstressad, tänker på allt som är kvar att fixa..även om det mesta som kan fixas i förväg verkligen är klart. Då får man försöka ta ett djupt andetag o tänka att : Det ordnar sig, det allra viktigaste ordnar sig.

Nu har jag ett litet bekymmer. Vi har spellista på datorn o ibland är ljudvolymen lite olika på inspelningar av låtar..någon som vet något program när man kan justera sådant? Annars får man helt enkelt köra på rätt så hög volym hela tiden haha

Kämpa på i planeringen ni andra!

Ninnabell: Det låter ju bra, de hade säkert inte vågat skicka hem er om det inte var lugnt!

• Therece

Igår provade jag min utstyrsel, var tvungen att prova vilken slöja jag skulle ha. En större tyllslöja från -65 eller en enkel ivory med kant, båda rätt så korta. Och oj vad fin jag kände mig..! Blir nog den nyare slöjan, faller så fint över axlarna. Och vad man längtar!!!! Provdansade tom med min kära granne o goda vän, förvarar klönningen hos henne nämligen. Får hålla upp spetssläpet när jag dansar men det ska väl gå

Så nu får det inte bli fler provningar innan bröllopet då trampar jag väl sönder spetsen haha..

Möte med toastmadame idag - KUL!

• Therece

Hej alla!

Hinner knappt titta in här längre..men kul & se att alla tänker likadant Hur blir vädret mm mm....! Ja, hur blir vädret? Regn nästa vecka så hoppas vi på stabilisering tills den 23:e

Här rullar allt på.
    Ringar inlämnade för puts & gravyr.
    Meny spikad med catering.
    Bukett + dek. blommor best. Båge lånad.
    Alla kläder fixade & klara.
    Mestadels av dryck inköpt, har lite kvar.
    Spellista så gott som klar, ska bara testa ljudsystem.

Puhhhh. Man vill ju inte vara helt slut den stora dagen..

Någon som vet var man kan få tag i enkla billiga vinkaraffer?

Just det, min möhippa var förra helgen. Underbar dag med drssincykling, höjdäventyrsbana & fin middag med mycket skratt & goda drinkar

Kämpa på blivande brudar..2 veckor kvar nu!!!!!!!

Kram!

• Therece

Ja 12 flaskor låter maffigt
    Tycker det är jättesvårt att beräkna dryck!
    Vi är ca 50 vuxna varav ca 40 dricker & vi har köpt:

2 flaskor Whisky
    2 flaskor Vodka
    1 flaska Baccardi
    2 flaskor Martini
    2 flaskor Gin

2 flak öl

Till middagen serveras rött & vitt vin samt ramlösa & cider till de som inte dricker alkohol.

Som avec har vi:

Calvados, Grappa, Amaretto, Bailys, Kaluha, en flaska vardera.

Sedan 16 falskor mousserande till brudskål.

Och 7 flaskor dessertvin.

Vad tror ni?

Alkoholfritt är oxå supersvårt att beräkna..

Godnatt & lycka till med sista veckorna!!

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D