Inlägg från: ninnabell |Visa alla inlägg
  • ninnabell

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

vi är lite sega här idag och uttråkade...allt är ju stängt....jag har min dotter och barnbarn här i helgen och hon vill "hitta på" något...lätt när allt är stängt...coop är öppet men jag tror inte att det lockar min dotter....garvar....skulle behöva köpa smink så att min dotter kan provsminka mig....frisyrerna körde vi i går...

• ninnabell

ja det var kul att bli ompysslad...ler....lite röd i ögonen bara efter att blivit sminkad i massor av olika färger och utföranden....glad att min dotter gillar att pyssla med gamla mamma....skrattar

Mayisan skrev 2008-06-21 10:49:28 följande:
    Å vas kul ninabell...då fick du en liten försmak av den stora dagen. Vi hade det jättetrevligt igår i glada vänners lag men idag måste jag tyvärr plugga = ( Glad midsommar på er (i efterskott )
  • ninnabell

ja jag insåg just att det är 2 månader kavr på dagen....jag beställde just band med namn på till mina gåvor....

• ninnabell

vi ska träffa prästen på torsdag så nu har det med ens blivit så verkligt

• ninnabell

ja det lovar jag att göra....ska fråga han om han kan skoja till det när han ska fråga om vi tar varandra...ska bli kul att se vad han säger
    Han ville att vi skulle gå igenom hur vi ville gå och stå i kyrkan
    jag har sett han på min dotters skolavslutning och han verkade rolig och trevlig.

Bröllop 2008 skrev 2008-06-23 15:49:39 följande:

ninnabell, du måste brätta hur ni hade det hos prästen när ni varit där Vi ska träffa prästen på söndag, ska bli så spännande.
  • ninnabell

Det var trevligt och roligt ....ler....prästen var hur trevlig och rolig som helst.....han gick inte med på att säga annat än det traditionella men det är ok iaf.....vi gick igenom allt först i ett rum vid sidan av och sen skulle vi "öva"....skrattar....så vi fick gå sakta gången fram och ända fram och ställa oss så som vi ska stå...vi fick hålla ringen och säga efter han alla ramsor så det kändes som att vi gifte oss redan då....ler....jag gapskrattade naturligtvis...men prästen sa att det var ok och om jag skulle göra det sen också så skulle han vänta ut mig tills jag skrattat klart....vi gjorde upp att vi skulle gå ut ur kyrkan och sen gå runt och gå in bakvägen igen och komma ut igen då alla gäster lämnat kyrkan.....och vi valde psalmer...en psalm som en annan präst i örgryte har skrivit och som han skulle trycka upp lappar och dela ut till våra gäster (musiken var "en blomstertid nu kommer" men en annan text)...kul att ha en psalm som inte alla har tillgång till.....jag är helt klart nöjd med mötet med prästen

Bröllop 2008 skrev 2008-06-26 16:00:28 följande:

ninnabell, hur var det på mötent med prästen?
  • ninnabell

jag ska nog måla mina stenar senare...dom ska spreyas med lila metallick färg....stenarna ska sen ligga på bordet runt blommorna

• ninnabell

jag letar efter lila pappers löpare....någon som vet vart jag kan få tag på det? eller pappersduk som jag kan dela till löpare själv

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D