Inlägg från: a wife to be |Visa alla inlägg
  • a wife to be

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Hofsan

Vilken låt sjöng du?

Jag fick också spela in en skiva på min hippa. Det blev Det gör ont med Lena Ph, lång historia bakom den........

Visst var det sjukt roligt, hade kunnat stanna där hela dagen!

• a wife to be

Idag ska vi träffa prästen, ska bli spännande. Han lät jättetrevlig på telefon, vi vill ha ngn som är lättsam och lite rolig sådär....! Om vi skulle försöka hinna ner och beställa tårta oxå. Ska lämna barnen hos en vännina så då gäller det att passa på

• a wife to be

Vi har inte bokat något hotell till bröllopsnatten ännu och heller inte hur vi ska ta oss från kyrkan till lokalen. Suck två ganska stora grejer att fixa Håller just nu på att skriva ut och vika våra festprogramm, tar ju sin lilla tid

Har ni mycket kvar?

• a wife to be

Har inte varit med och läst om och vad du skrivit om din mamma tidigare, men det låter väldigt tråkigt. Min styvpappa är oxå väldigt dålig. Jag orkar inte rabbla upp allt han varit med om men det är en hel del. I fre för två veckor sedan fick han oxå en stroke, han hade tur att det inte gick åt pipan helt för han började få symptom redan på torsdagen.

Det är sååå tråkigt att han inte orkar vara med på vårt bröllop men jag förstår ju honom samtidigt, kommer dock tänka på honom den dagen.

Hoppas din mamma kan vara med.

• a wife to be

Tack!

Bröllop 2008 skrev 2008-08-12 09:06:57 följande:

Brud 080823 & a wife to be - hoppas era nära blir bättre!
  • a wife to be

ja, nu är det verkligen snart dax. Var på panduro igår och skulle fixa med silverband att knyta ihop festprogrammen men, såklart slut och kommer in på tis.

Jag ska hämta klänningen i morgon. Ska bli spännande att prova den nu när den är omsydd så den passar mig.

• a wife to be

Åh, blirså less. Var och skulle hämta min klänning igår efter att dom har sytt upp den, lagt ut vik skuldrorna, sytt in vid bysten och lagt ut lite vid sidorna. Vad skönt tänkte jag nu kommer den sitta perfekt Hoppar i klänningen och det går inte att knäppa!!!!! Säljaren kommer in och ser väldigt fundersam ut, frågar om jag ska ha mens? Eh, jo visserligen men då går man ju inte upp om den delen över midjan. Jag vet att hon pratade med sömmerskan när jag var där förra gången och skrev tydligt ner på en lapp. Hon sa först att hon har lagt ut den så mycket det går. Ok, tänkte jag då kan jag inte ha min favvo klänning på bröllopet

Men tillslut insåg hon att sömmerskan har verkligen gjort fel. Hon sa att hon skulle själv sy den i helgen så jag kan hämta den på måndag. Känns inte bra, tänkt om det är en sådan sak som kommer strula heeela tiden, jag dör om klänningen sitter för tajt under bröllopet Ännu en sak att bry sitt lilla huvud om!

• a wife to be

Nu har jag hämtat min klänning, den sitter jätte bra,FÖRUTOM att det hänger över lite därbak vid sidorna, har så mkt hud där efter 2 graviditeter + att jag har gått ner 15 kg. Tråkigt men det gick inte att sy så att det kunde döljas. Funderar på att kanske köpa sådan tejp och tejpa ner skiten Hr någon provat det? eller ska jag bara strunta i det?

• a wife to be

Bara det inte regnar så får det vara hur mkt moln som helst.

Vill inte att klänningen ska bli smutsig innan man ens hunnit in i kyrkan!

• a wife to be

Det bryr jag mig inte om, jag vill ändå inte ha regn

• a wife to be

Hm, alla frågar om jag e nervös, nej, när ska jag hinna det MEN nu har vi faktiskt inte så mkt kvar. Jag ska binda ihop festhäftena, göra bordsplacerings tavlan, till floristen och bestämma vilka blommor jag ska i våra skålar.......that´s it. Känns nästan lite oroande att man börjar bli färdig

• a wife to be

Nu ringde en väninna och sa att hennes man inte kan komma, helt ok jag förstår varför. MEN lite störigt vi har skrivit ut alla festhäftena med bordsplacering och lite om varje gäst, vet inte riktigt hur jag ska lösa det nu.......

• a wife to be

jippie, var precis inne på SMHI, det står att på lör i Lund ska det bli STRÅLANDE SOLSKEN från kl 12,00

Kan vi verkligen ha sådan tur! Tjohooooooo

• a wife to be

Nu hade vi placerat honom mitt i, inte så roligt med en tom stol där, jaja det löser sig alltid.

• a wife to be

Nu har jag varit och lämnat allt i lokalen så hon som jobbar där kan fixa dukningen. Jag har klätt alla stolarna med lakan, blev SÅ fint Känns skönt, nu har vi allt under kontroll förutom vädret!

• a wife to be

NEJ NEJ NEJ , det ska regna hela dagen här imorgon. Blir ledsen i ögat

• a wife to be

Äntligen inne! Vår dator har varit sönder så jag har inte varit härinne sedan vårt bröllop.

Vilken underbar dag det blev.
    Var hos frissan 8.30 klar ca. 11.45, därefter åkte vi hem till tärnan för att äta lunch, bli sminkad och klä mig. Det var ju meningen att vi skulle åka till kyrkan och ta foto ute men det regnande ju HELA tiden så vi åkte till Boklunden och fotade. Därefter åkte vill till kyrkan (församlings hemmet) där vi väntade på att kl skulle blli 15.00. När jag gick ner för trappan på församlingshemmet så kände jag att jag fastnade med klacken i ngt och höll verkligen på att lägga mig raklång på marken, det var ett järngaller som man torkar av skorna på. Gud vad jag skrattade, det hade varit snyggt om jag lagt mig i skiten 5 min innan vigsel

Allt gick bra i kyrkan, kändes som om det var över på 5 min!

Limon skulle hämta oss kl. 16.00. Han hade inte kommit 16.20. När han väl kom körde han inte fram till dörren utan vi fick gå i alla vatten pölarna. Han bad om ursäkt att han kommit försent, när vi satt oss i bilen sa han att - jag måste köra och tanka- ! VA sa jag, kunde knappt hålla mig för skratt vad händer härnäst tänkte jag. " jag kan inte köra så fort för vindrutetorkarna har lagt av" sa han sedan. hahahaha.......jag frågade om fläkten inte heller funkade för det var så dimmigt i bilen, då vevar han ner rutan så att det regnar in på mig. Nu skrattade jag så jag fick ont i magen

Nåväl vi kom till Boklunden och vi hade en jätte trevlig middag med tal och filmvisning.

Vi tog taxi till hotellet, somnade vid 04.00. PÅ morgonen åt vi frukost i sängen, mysigt!

Allt som Allt var det en fantastisk dag.

Nu är jag Fru Drakhammar!!

• a wife to be

Nu finns det bilder i mitt galleri Vi hade ju planerat att ta foto ute i det gröna vid kyrkan, men pga allt regn så fick det bli en nödlösning på en veranda med uppsatt bakgrund, denna ska sedan redigeras, så ha överseende med att bilderna inte är helt hundra ännu.

Håll till godo.

• a wife to be

Nej, jag har inte fått något.

• a wife to be

Tjohooo....idag fick jag papper från skatteverket. Jag är numera på papper Fru Drakhammar

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D