Inlägg från: AnnaochHenrik |Visa alla inlägg
  • AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

brud 080823: Men fy så tråkigt...
    Vet ni inte vad som är fel med henne?
    Hoppas det löser sig för er!

• AnnaochHenrik

Hofsan: Det låter som en alldeles underbar möhippa! Jag ser fram emot min egen med skräckblandad förtjusning, tror att det smäller antingen nästa helg eller första helgen i augusti,vet att grabbarna hade de datumen i åtanke för svensexa i alla fall!

ninnabell: Jag tycker att det där med orken och lusten evrkligen går i vågor, och det måste kanske få göra det också? Snart är det nog roligt med bröllopsplanering igen för dig!

C123: Vi tror att vi är klara med bordsplaceringen... Tyckte också att det var svårt, men vi la alla korten i högar, typ "hans släkt" "min släkt" "gemensamma vänner" o.s.v. och så försökte vi få med någon från varje hög vid varje bord. Det funkade bra för oss!

Vi var på middag hos sambons föräldrar i lördags, och tittade i deras bröllopsalbum från -79... Helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle vilja titta på hennes slöja, så hon sprang upp på vinden och letade reda på den... Och den är himla fin, så helt plötsligt ska jag nog ha slöja! Det känns som en fin gest att få återanvända den, och så är det ju bra om jag inte hittar någon frisör, att jag täcker över håret med en slöja, hehe

• AnnaochHenrik

6 veckor kvar idag då tjejer, nedräkningen fortsätter!
    Idag ska vi köpa servetter och vika dem, så är en sak avklarad i alla fall... Har kommit fram till att man lika gärna kan vika dem nu och bara packa undan dem lite snyggt, ju mindre som måste göras precis dagarna före desto bättre...

Miss Blue: Min största skräck är nog att inte komma i klänningen eller att vi ska ha missat något jätteviktigt i planeringen, typ att vi glömmer att boka buss till gästerna...

• AnnaochHenrik

Jag förstår precis hur du menar, Nicolina!
    När vi förlovade oss var det ett förnuftigt resonemang om att vi ville gifta oss "inom en 10-årsperiod" men jag muttrade lite över att han inte friade... Så när vi precis lika förnuftigt kom fram till att vi skulle gifta oss i sommar sa jag det att "jaha, då blev man aldrig friad till då" En månad senare hade han bokat in hotellweekend där han frågade "på riktigt" fast vi redan var i full gång med bröllopsplanerna! Gulligt tyckte jag

• AnnaochHenrik

Nu har det löst sig med smink också, jag är otroligt lättad!
    Så nu är jag tillbaka i utgångsläget jag trott att jag haft sen januari - frisör och smink bokat

Annars händer det inte mycket på bröllopsfronten nu. Jag jobbar den här veckan och nästa, sen blir det mer fokus på bröllopet! Jag känner igen det du skriver, Miss Blue. Periodvis har det känts lockande att bara dra iväg och gifta oss på en strand någonstans. Men jag vet att vi egentligen vill fira vår dag med familjen, vännerna och hela tjocka släkten, och när dagen väl kommer blir det hur bra som helst!

• AnnaochHenrik

För vår del blir det ju ingen bibelläsning då eftersom vi gifter oss borgerligt... Funderar dock på om vi ska ha någon diktläsning eller om vi ska skippa det...

Undrar om sambon blir kidnappad imorgon eller om det blir om två veckor? Jag är tämligen säker på att jag inte blir det nu i helgen, tror jag får vänta till om två veckor... Spännande är vad det är! Nästa helg blir det i alla fall inte, för då ska vi till Göteborg och se Maiden, då kan de försöka kidnappa oss bäst de vill

• AnnaochHenrik

Hehe... Önsketänkande att han skulle bli kidnappad imorgon? Ville nog att det skulle vara fredag idag, och inte bara onsdag... Lördag skulle det såklart stå.

• AnnaochHenrik
    tyradonna skrev 2008-07-19 22:06:34 följande:
    Någon som vill lägga till mig? Gifter också mig 23/8 kl 14 i Malmö
    Det går inte att uppdatera listan, men jag la till dig som en tilläggskommentar längst ner!
  • AnnaochHenrik

Idag har jag haft gott om tid till bröllopsfix, men NOLL lust occh ork... Dumt när det blir så.
    Har som tur är bara 5 dagar kvar att jobba, sen kan vi fixa mer med bröllopet.
    Just nu sliter vi mest med dryckesberäkningen, oj så svårt det är! Det blir förmodligen jättebra i slutändan, men svårt att bestämma hur mycket vi ska köpa när vi åker till Tyskland...

• AnnaochHenrik
    Palrenan skrev 2008-07-21 21:37:44 följande:
    Jag gifter mig också den 23/8, men jag vet ej hur man skriver upp sig på listan...(Palrenan) :)Det börjar närma sig....
    Var och när gifter du dig?
    Jag kan som sagt inte uppdatera listan, men jag kan lägga till dig som en tilläggskommentar i inlägget längst upp!
Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D