Inlägg från: ninnabell |Visa alla inlägg
  • ninnabell

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

jag har tappat lusten helt just nu....jag har ställt undan alla saker som jag pysslat med och vill inte ens titta på det....när det strulade till sig med klänningen så gick liksom proppen ur....det har vart mycket sista veckan....först detta med min dotter och så klänningen.....ska låta allt vara ett tag och hoppas att jag får lusten tillbaka

• ninnabell

vi gifter oss 13.00 i gbg

cesseny skrev 2008-07-07 17:38:21 följande:
    Här är en till som gifter sig den 23 augusti *vinkar*Vi bestämde oss ganska sent för både giftermål och datumet men nu är det spikat och det känns så roligt att kunna hänga här på bt och få tips och ideér!Sambon har vett att hålla sig utanför planeringen, det är ju inte för inte som hans blivande fru är jungfru och älskar planering in i minsta detalj ;)Vi gifter oss kl 13.00 i Strängnäs
  • ninnabell

Fan...våran katt är sjuk...det bara rinner skum ut munnen och näsan på han och han hulkar och har svårt att andas....vi är på väg till djursjukhuset nu....fattas bara att min lilla bubbe dör nu....snälla håll tummarna för mig nu

• ninnabell

Hoppas du får din katt tillbaka....
    Dom på djursjukhuset kunde inte hitta något fel på våran katt utan ville att vi skulle komma tillbaka om det hände igen...han är väldigt medtagen just nu

nicolina2008 skrev 2008-07-09 12:28:39 följande:
    Nej, vad jobbigt. Håller tummarna hårt! Vi har en bortsprungen katt som inte syns till sen i fredags förra veckan och det börjar kännas lite som om hon inte kommer tillbaka.
  • ninnabell

ja jag känner också så att jag vill skita i allt....min sambos syster planerar utan att fråga oss....vi hade min sambos farmor hemma härom dagen och hon berättade att sambons faster och syster ska hjälpa till att möblera lokalen och fixa runtomkring....VAD sa jag då....dom är inte ens tillfrågade utan det är andra som ska ordna med det....jag fattar inte varför andra ska lägga sig i....dom kan väl vänta tills man frågar dom

• ninnabell

jag har lagt upp det så att det är jag och mina stora töser som ska fixa lokalen på fredag kväll/lördag morgon och allt kaffe görs på förmiddagen i stora termosar och allt fikabröd ska läggas upp på stora brickor så att det inte behövs fyllas på något och om det behövs så vill jag ha så lite spring som möjligt....jag vill att alla ska sitta still och ha trevligt för vi har lite pressat chema....om det blir för mycket folk som ska springa så tappas det saker och det blir stojjigt....och hon är inte tillfrågad av olika andledningar....vill hon hjälpa till så kan hon hjälpa till med städet efteråt men det passar inte henne....och då kan hon hålla sig borta....det som störde mig är att hon bjudit in annat folk att hjälpa till

• ninnabell

Nej kaffet ska göras precis innan vigseln så att det är klart. så det behöver bara stå ca 1.5 timma

Brud 080823 skrev 2008-07-16 00:01:10 följande:

ninnabellkaffe brukar varken hålla sig varmt eller smaka gott efter 10 timmar i termos. Bara så att du tänker på det.
  • ninnabell

jag har sagt till min sambo och hans vänner att dom inte får ha svensexa fedagen den 22 aug (dagen innan)....nu hör det till saken att min sambo har galna kompisar som skulle kunna göra det. jag har sagt att om dom gör det så ställer jag in brölloppet

• ninnabell

Det är därför som jag inte har några tärnor....jag slipper allt strul och jag får det som jag vill ha.

Miss Blue skrev 2008-07-18 10:30:05 följande:

LLJÖ - Jaha Katrineholm, där bor vi! Blev lite sur faktiskt idag...Min ena tärna tittade förbi på jobbet och vi pratade lite om den kommande svensexan för min M2B, hennes kille skulle inte med för han var FÖR TRÖTT!!!!! Det var den sämsta ursäkten jag hört på länge!!Nä han tyckte det blev en för lång dag han orkar inte - JAG STORKNAR!! Kunde inte hålla tyst utan sa: Men så gamla är ni väl inte?!?!?!? Nä men han är trött och det är hans sista semestervecka då (men då är han väl UTVILAD????). Jag upphör inte att förvånas över hur folk är.....tur att det inte är en nära vän till min M2B för då hade jag blivit riktigt förbannad!De som sluter upp nu blir enbart M2B´s kompisar inga från min sida (ev min bror), det är trist men man kan ju inte tvinga folk..........men ursäkten var så fruktansvärt dålig!Usch jag skulle kunna bli så himla osams med mina tärnor just nu för allt strul som varit hit och dit, men jag håller igen lite pga att det inte är så himla långt kvar nu, orkar inte mer drama!!!!!
  • ninnabell

fick nu veta att min sambos vänner har tänkt ta han dagen innan.....sa till hans kompis att jag ställer in brölloppet om han tar min sambo den 22 augusti....fan vad sur jag är nu

• ninnabell

jag har gjort klart för alla nu att om dom tar han fredagen den 22/8 så blir det inget bröllop den 23 /8...och det har nog gått in nu...och gör dom det iaf så kan ni ju lätt räkna ut vilket liv det blir....ler....bara att vänta och se med andra ord.

Bröllop 2008 skrev 2008-07-19 10:35:23 följande:

ninnabell: Herregud, hur tänker grabbarna när de ska ta honom dagen innan?! Tänk att ha honom trött, bakis mmmm på bröllopet. Nej, det är förbjudet. Har de sagt Ok på att de INTE kommer ta honom den dagen när du sa till?
  • ninnabell

insåg i lördags att det var 5 veckor kvar....jag är så nervös att något ska gå fel och jag hade en mardröm om att jag vaknade på bröllops dagen och hade glömt att beställa brölloppstårtan...gissa om jag vaknade svettig....skrattar....jag går igenom allt hela tiden så att jag inte har missat något....min bror och min sambo är så jäkla trötta på mig nu för jag ältar allt hela tiden....ibland så har jag lust att ställa in allt för jag håller på att spåra ur....

• ninnabell

min sambo blev helt chockad när jag sa att vi var tvugna att köpa kapsylöppnare....men vi har ju en sa han...jag bara tittade på han och undrade vad det var för fel på han....ska 75 peroner dela på 1 kapylöppnare???????......skrattar....han insåg på en gång att det inte var någon ide att säga emot....så nu har vi inhandlat 7 lila kapsylöppnare.....skrattar....

• ninnabell

jag måste hämta ut mitt löshår jag beställt och börja göra testfrisyrer

• ninnabell

jag har hört att det finns tejp som man kan tejpa tyg med....skulle behöva tejpa upp min klänning framtill istället för att sy upp den...vet någon vart man köper den och om den är bra??

• ninnabell

min sambo är på maiden med sina vänner...vi har inte samma musiksmak.....

• ninnabell

Hej!
    Jag vill säga grattis till er alla som blev gifta den 23/8.
    Som en del av er vet så bröt min blivande med mig 3 veckor innan så jag fick inte uppleva den dagen som skulle ha vart den lyckligaste i mitt liv.
    Just nu så går jag i en dvala och fattar inte vad som hände.
    Han gick ut och träffade en annan 3 veckor innan vårt bröllop och vi ska flytta isär och han är hos henne nu.
    Jag tog på mig vigselringen iaf den 23 för han är min stora kärlek och kommer alltid att vara.
    Jag saknar han så för han var min kärlek och min bästa vän och jag har förlorat båda.

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D