Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Mycket pyssel med festhäftet och bordsplacering..
    Undrar om våra gäster kommer förstå hur mycket planering och pyssel som ligger bakom våra bröllop?

Vi ska träffa vår präst om några veckor, hon är på semester nu. Ska bli kul att gå igenom hela vigseln

Annars är det ganska lugnt för vår del.
    Har en hel del som inte är klart men vi kommer nog att hinna med det oxå!

Hur går det för er andra??

• Miss Blue

jagskagifta mig - Vi ska oxå ha "Du är allt" och sen blir det "Kärleken förde oss samman". Vi har en kvinnlig solist..

Hmm ditt färgtema...
    Vita dukar, olivgröna löpare (det mjukar upp lite), några vinröda ljus eller vinrött sidenband runt vita och gröna ljus kanske? Då tar det inte över..Jag tror på det senare alternativet, då är det vinröda bara en accentfärg liksom..
    Bara en idé

• Miss Blue

Systembolaget har beräkning har jag för mig...

Vi ska oxå ha band runt ljusen, det är blockljus och de ska sitta lite nedanför mitten, så mycket kommer inte ljusen att brinna ner och OM det skulle bli något så finns det ju massor av folk som kan uppmärksamma det! Inte tror jag att någon ignorerar om det börjar lukta rök eller brinner!! Det är nog ingen fara ska du se

Däremot är jag lite tveksam till levande ljus på toaletten, där känns det inte som man har samma koll.....

• Miss Blue

Vi har oxå köpt Ikeas glasfat...
    Jag köpte billiga lakan på Jysk (50kr/st) till våra ljusblå löpare....ska väl sätta igång och sy snart nog...blää

jagskallgiftamig skrev 2008-07-03 08:19:39 följande:
    Miss Blue:Tack för tipsen. Vi kommer att ha gröna blockljus med vita "hjärtband" som jag har fäst allra längst ner på ljuset. Ljusen kommer att stå på ett genomskinligt ljusfat (IKEA, 5:-/st). Vi valde att sätta bandet längst ner då det inte skulle ta fyr (vi kommer inte att ha ljusen tända så länge som de är avsedda för, så brandrisken är väääldigt låg)Har funderat på gröna löpare, antingen i sizoflor eller en snygg tapet. Men de vinröda detaljerna kan jag liksom inte få in i planeringen så att jag blir nöjd... Beställde röda, små konfettihjärtan som man skulle kunna lägga på den gröna löparen, men är tveksam. Känns som att det är lite för "plottrigt". De är inte levererade än och jag får provduka när de kommer, så får vi se.Kommer ha vita dukar och vita servietter. Festlokalen håller med vita antikljus också. Favourboxarna är vita med grönt band runt om. Samma gröna band sitter också på festprogrammen som är vita med vinröd text. Man kanske skall sätta ett vinrött hjärta eller något liknande på favourboxen istället för det gröna bandet? Bara för att få in lite mer av det vinröda, menar jag...Det blev ett långt inlägg, hoppas att ni orkar läsa iallafall...
  • Miss Blue

Vi kommer att bli 33 totalt (om ingen hoppar av).
    Ett lite mindre bröllop, men vi umgås inte med någon stor släkt så därav blir det lite mindre folk...

voilen skrev 2008-07-03 14:46:31 följande:
    jagskallgiftamig: Vi ska ha "From this moment on"-Shania Twain och "Utan dina andetag"-Kent under vigseln. Kan du inte ha vinröda blommor på bordet (ex rosor) i små glasskålar med vatten eller i en liten vas/kopp?Therece: Alkoholberäkning finns på systembolagets hemsida och på brudobrollop.se bl.a.ILJÖ: Vi har gjort klart bordsplaceringen och det blev honnörsbord med oss och våra föräldrar, ett släktbord med de äldsta släktingarna samt några barn. Ett kompisbord med nästan bara par i vår ålder och äldre och ett bord med både syskon, kusiner och kompisar till oss, där de flesta är som oss och yngre... Tror att det blir bra för alla sitter ju med nån de känner och nån de inte känner lika väl. 100 gäster, det är många... Vi ska ha 55. Hur många gäster har ni andra?Igår satt vi ett gäng på 5 pers här å hade syjunta sydde stolsöverdrag för glatta livet... Jag funderar på att köpa ikea-lakan för 15:- även att ha som dukar på borden. Ska ju ha en brun löpare i mitten av varje bord så det gör inte så jättemycket om den är lite genomskinlig.
  • Miss Blue

Jag gjorde klart vår bordsplaceringstavla igår kväll, fick ett pysselryck finns i galleriet

Oj snart måste jag sätta igång och sy löpare till borden! Har skjutit länge på det nu...he he (det är lakan som ska sys om)

• Miss Blue

Bröllop 2008 - Tack så mycket! Min m2b tyckte den var överarbetad, som han uttryckte det...men vaddå vi gifter oss bara en gång!!

Vårt festhäfte har jag tagit mall från kortdesign.se, har för mig att det är 16 sidor. Vi har gjort klart det förutom mittuppslaget där det ska vara en bild på bordsplaceringen samt gästpresentationer. Vi hade inga problem att fylla ut sidorna he he

• Miss Blue

Det är ju valfritt, en del har väldigt lite i häftet en del mycket mer...
    Vi har:
    Välkomsttext
    meny
    sånger
    lite dikter
    barncitat (jaa jag vet att alla har det, men de är lite söta)
    bilder på oss (inte bara fina he he)
    nykterhetskontroll
    bröllopsdagar
    bordsplacering samt gästpresentation
    lite info om oss
    hmm har säkert glömt nåt..
    Sen är det ju bilder och lite comicstrip här och där
    och till sist på sista sidan tackar vi alla som har hjälpt oss!

LLJÖ skrev 2008-07-04 11:10:11 följande:
    Jag vet faktiskt inte ens vad som ska finnas i vårt häfte förutom några rader om alla gäster... Vad har man i ett festhäfte egentligen?
  • Miss Blue

TAACK!
    Vem vet om det tillkommer någon mer dekoration (bara för att reta M2B! )
    Bröllop 2008 skrev 2008-07-04 11:17:33 följande:

Tyckte inte den var överarbetad utan jag tyckte den var jätte fin. Jag ska försöka göra ngt liknande, med rosor på. Precis - vi gifter oss bara en gång!Få se hur många sidor det blir, det beror lite hur mycket vi skriver när vi beskriver gästera. I vårt häfte tänkte vi ha, välkommsttext, meny, bordsplaceringen, lite om varje gäst, roliga konversations tips, kanske lite frågor om oss.. vet inte riktigt hur det kommer bli än.
  • Miss Blue

Hofsan: Låter som ni hade skoj!

Anna- Vad tråkigt med frisören!! Typiskt med 7 veckor kvar, inte superlätt att hitta någon?
    ÅH vad kul med en "gammal" slöja!! Jag ska oxå ha slöja, tyvärr har jag inte kvar min mammas (lekte sönder den...) det hade varit superkul att ha den, men nu får det bli en ny istället!
    Håller tummarna att du hittar en frisör!!!!

ninnabell - känner igen känslan. Jag hade ett break ett par veckor när jag bara struntade i allt pyssel. Nu har jag fått nytändning och igår satt jag och sydde 7 löpare utav lakan (måånga meter blev det!! 7x240meter) och sydde ett tyg till korgen vi ska ha rispåsarna i- pimpade den helt enkelt! Känns superbra att ha det klart!!!

Brud 080823- tråkigt med din mamma, hoppas att det löser sig!

C123- vi är klara med vår bordplacering. Vi har ändrat ett par gånger men nu känns det bra! Vi har inte ett traditionellt honnörsbord med våra föräldrar utan vi sitter med vår marskalk, två tärnor och vår son. Vi valde att göra så eftersom svärfar inte är i livet och detta kändes bättre.

Imorgon kommer min ena tärna och vi ska sitta och klura ut lite roliga gästpresentationer, och hon skulle ta med hela sin outfit så jag skulle få se (har sett delarna för sig men inte ihop). Och på onsdag ska jag prova hela MIN outfit med klänning, slöja, underkläder och skor!! Spännande!!!
    I lördags var vi i Södertälje på Torekällsberget och då kom det ett brudpar och skulle fotograferas, det var kul att se! Och jag börjar faktiskt bli lite pirrig nu - iiihhh det närmar sig med stormsteg!! Vad har vi gett oss in på?!?!?!?!?!?

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D