• C123

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

nicolina2008 skrev 2008-07-09 12:17:10 följande:
    C123 skrev 2008-07-09 12:12:50 följande:
    Har skrivit i din Gästbok!
    hej, såg det nu tack !
  • C123

Min värsta skräck är att något kör ihop sig med festen och att jag inte blir sminkad och får håret fixat som jag vill ha det (typ antingen för mycket smink eller att håret faller ihop). Just nu försöker jag hitta folk som kan servera och det är nog det jag är mest nervös över, att inte hitta folk.

• C123

gah...sex veckor...
    Har en del kvar minst sagt!

• C123
    nicolina2008 skrev 2008-07-13 11:31:40 följande:
    I fredags friade äntligen m2b! Ja, jag vet, lite sent. Men saken är den att ända sedan vi började prata om att gifta oss och när vi bestämde att vi skulle göra det har har han sakt att han ska fria men har aldrig hittat "rätta" tillfället. Då vi nyss har köpt hus, ett nybygge med inflytt efter jul tog han med mig dit och friade på vår framtida tomt, på vår 3 års-förlovingsdag. Jag svarde JA, såklart! Ha en underbar dag!
    Men friade han nu, efter att ni börjat planera bröllopet, ni är väl mitt i planerna? Och det blir den 23 augusti? Jag förstår inte riktigt, förlåt om jag är lite seg.
  • C123
    nicolina2008 skrev 2008-07-13 17:31:21 följande:
    C123 skrev 2008-07-13 16:56:13 följande:
    Beslutet om att vi skulle gifta oss gjorde vi tillsammans. Kanske va otydlig men Ja vi är nästan klara med allt och frieriet kom som sagt lite sent och var mer som en rolig grej då han ändå ville göra det på "riktigt". Hoppas ni förstog nu!
    ok nu fattar jag! Jag tänkte först hm, hur går det ihop??
  • C123

puh vad mycket att planera....håller på att ta uppgifter från olika cateringföretag, försöker att hålla budget angående frisör, ska förbeställa taxi hit och dit, festprogrammen ska påbörjas....hjälp det är så mycket! Tur att man har semester!

• C123

gjorde klart bordsplaceringen igår. Tog två timmar när vi satte oss och verkligen gjorde den, tidigare har vi pysslat med den lite till och från i några månader
    Skönt att det är klart men det var inte lätt.
    Catering också bestämd, nu är det småplocket(det roliga! ) kvar. Pysslar med festprogram just nu.
    Hur går det för er andra? Börjar ni bli nervösa?
    Tre veckor kvar idag!! Jippieeee!!! Jag längtar!

• C123

Usch jobbig dröm!!
    Jag hade en dröm för ett par veckor sen, att jag var hemma hos mina föräldrar och vi hade bröllopsfest men ingen vigsel innan, för den behövdes typ inte (?!) och jag var plötsligt ensam i ett rum då min klänning började ändra färg! Den gick från grön till blå till alla möjliga färger...Panik! Och min man fanns inte någonstans...snacka om konstig dröm!!

• C123

jag ska få min hippa idag!!! Såå spännande. Igår lämnade min kille över en jättelång lista med saker som jag skulle packa. Det stod på lappen att dom kan komma när som helst!! Och idag ska jag tydligen vara klar att gå innan tolv!! Vet ingenting, jättenervöst och spännande!!

• C123

Måste berätta att min möhippa igår var jättetrevlig och mysig! Var på Centralbadet och badade bubbelpool, ångbastu och drack champagne! Var på kvällen hos en vän och åt god middag med mina tjejkompisar och bland annat sjöng vi Singstar, hhahah:D
    Jag var under dagen utstyrd i bland annat lång rosa kjol och tiara med tillhörande spetsslöja! Very glamoröst.
    Så det var en mysig och väldigt lugn dag, helt ok!

• C123

eh det är väl i gamla stan det är vattenkrig?

• C123

aha den tredje parten, var det turister kanske? Eller invånarna i Gamla stan...

• C123

Hm..känns som läget är under kontroll här med
    Kvar är konsultation med frisör, möte med alla som ska hjälpa till så de vet vad som gäller, boka taxi mellan lokal och hotell, köpa dekorationer på Ikea, kolla lokalen en sista gång, ha vigselsamtal med prästen. Min fästman har inte fått sin svensexa än, hoppas den kommer snart! Blir det dagarna innan bröllopet blir jag tokig

• C123

Har ni alla haft vigselsamtal och genomgång i kyrkan med er präst? Vår präst har inte hört av sig ännu....

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D