Inlägg från: Hofsan |Visa alla inlägg
  • Hofsan

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Jag går in med pappa(tärnorna går först)

• Hofsan

Idag e det inget bikiniväder här alls. Regnet öser ner och jag e dyblöt(har varit ute en tur med hästen) Nu blir man väl sjuk lagom till resan...
    Ska iväg o handla lite mer läsk och snacks nu.
    Hon som ska smina mig är givetvis sjukskriven så nu ska en annan sminka mig suck. Hoppas hon e lika duktig.

• Hofsan

Haha spelade han dem genom telefonen? Vilken blev det? Har inte själv bestämt oss suck.

• Hofsan
    jagskallgiftamig skrev 2008-08-13 15:36:58 följande:
    Ja, kära blivande brudar... Nu börjar verkligen nedräkningen komma till sitt slut! Känns det som om ni har läget under kontroll?Själv känns det ok. Har lite kvar, men ändå under kontroll (än så länge!)...
    Jag håller på att skriva en lista till mina föräldrar vad de ska göra när vi åker bort efter bröllopet. Typ lämna frockcoaten, min underkjol, mata fiskarna, vattna blommor
    Ska snart köra till brorsan(toastmastern) och lämna pengar så han kan betala solisten mm.
    Jag vill skriva ut vigsleprogrammen men får itne tag på kantorn då hen e på semester.
  • Hofsan

Haha fick tag i kantorn nu. Han e ju helt körd! Han verkar ju inte kunna spela nånting jag föreslår. Canon in D visste han inte ens vilken det var och den e ju supervanlig!!

• Hofsan

Kunde inte er kantor spela den heller?

• Hofsan

Tjejer ni måste ge mig råd nu. Jag var på provsminkning för en stund sedan. Tycker ni det är ok?(har lagt in bilder i galleriet)
    Var ärliga nu. Och ska jag ha håret uppsatt eller nere(vad passar jag bäst i?)Det ena ögat är mer sminakt då jag själv sminkat det andra.

• Hofsan

Ok bra med ärliga människor
    Jag tycker själv att jag passar bäst i uppsatt då jag har väldigt markerade kindben så det får nog bli uppsatt.

• Hofsan

Ok uppsatt får det bli(det är mer jag också)sen villen uppsättning har jag fortfarande inte bestämt mig för suck.
    Markera mera? Menar ni mer vid underfransarna eller mer eyeliner på ögonlocket?

• Hofsan

Och förresten...Jag är ju en läppglansfantast och hon ville inte att ja skulle ha det ovanpå läffstiftet. Vad tycker ni?

• Hofsan
    voilen skrev 2008-08-14 22:31:38 följande:
    Jag ska inte ha läppstift utan bara rosa läppglans, jättefint! Har du glans eller stift på bilden? Kan tipsa om Make up store´s läppglans Marbella (tror jag att det heter).
    Nej jag har inte läppglans på bilderna och ska inte ha det heller(hon rekommenderade inte det i en brudsminkning)
    (I vanliga fall är jag en läppglansoman)
  • Hofsan

Ok känns bra med lite åsikter! Jag tror då att jag tar lite lite gloss på mitten av läpparna så känner jag mig nog mer bekväm.

Idag e det klarblå himmel härnere och stranden väntar jippie!

Och jag e så lycklig för jag ville ju byta fotograf till en tjej som som blir inkallad ibland och hjälper han som ska fota oss.
    Jag ville byta helt till henne då hennes bilder är mycket bättre och så har jag mailat henne om vad hon isåfall skulle ta osv med det blev aldeles för dyrt.
    Igår mailade hon och sa att hon ändå ska fota oss tjoho!

• Hofsan
    voilen skrev 2008-08-18 12:33:44 följande:
    Är uppe i högvarv hela tiden känns det som, tänk om man inte hinner göra allt färdigt!! Visst stryker man fast silkespappret på ljusen med en varm sked?
    Japp
  • Hofsan
    Boxerbruden skrev 2008-08-18 12:45:07 följande:
    Vad kommer ni ha för in- respektive utgångslåt?In trampar jag fortfarande på: antingen den som man oftast har här i Sverige eller den som är mer vanlig i england och USA. Ut funderar vi på Ronja Rövardotter, Forest Song. Vår kantor skulle kolla upp den till i morgon.
    Vi har äntligen bestämt oss för Bröllopsdagen av Åsa Jinder in och Änglagård ut(igentligen vill ejag ha Forest gump theme in på piano men kantorn ville helst inte spela den
  • Hofsan

Idag har vi träffat prästen i kyrkan och gått igenom ordningen osv. Pratat med kantorn har jag också gjort och solisten har fortfarande inte ringt honom som hon lovade(jag får spel!) Hon svarar inte när jag ringer. Vad göra suck?
    Nu ska vi köra och se om vi hittar något fint ställe att ta porträttfotona vid.
    Festprogrammen sydde jag färdigt igår(eller mamma rättare sagt för jag kan knappt trä en symaskin och det tog 100 år för mig att sy 2 st hehe)
    Ska skriva ut vigselprogrammen idag(jag får ju hoppas att solisten hör av sig)

• Hofsan
    cesseny skrev 2008-08-19 07:29:02 följande:
    Usch, kikade precis på smhis sida, och det verkar som om lördagen för med sig sol/moln och skurar med 13 grader... men det kan ju hinna ändra sig. Måste dock försöka inhandla ett hyffsat trevligt paraply... Suck
    Var bor du? Kollade också på smhi precis och en stor sol över Skåne! (men det ändrar sig säkert för jag har alltid otur)
  • Hofsan

Ja vi hörs väl a sen tjejer!? Jag ska bort en vecka så inte nu på måndag men nästa så e jag tillbaka här

Var o slingade håret i går o blev inte alls nöjd suck. Hon ska göra om det idag.

• Hofsan

a wife to be skrev 2008-08-22 17:11:10 följande:

NEJ NEJ NEJ , det ska regna hela dagen här imorgon. Blir ledsen i ögat
    Ja jag håller med. FAAAANNN!!!
  • Hofsan

Hej! Har kommit henm från vår underbara resa nu.
    Hade ett superlyckat bröllop trots regn hela dagen(jag var väldigt dyster på morgonen men mina tärnor muintrade upp mig bra och efter sminkningen och håret och lite champange så var man på topphumör)
    Fotona fick vi improvisera lite så vi började att ta några hemma med följd av hustak o annat i vägen men jag blev supernöjd ändå.

Har lyckats att få en del av bilderna av fotografen som jag lagt upp här:
    (klicka på bilderna för att komma till nästa bild)

www.facebook.com/photo.php&id=626088505#pid=912920

• Hofsan
    nicolina2008 skrev 2008-09-08 15:13:55 följande:
    Hallå alla fruar! Hur känns det så här några veckor senare?? Vi fick ca 400 bilder från vår toastmaster igår. Superroligt att titta tillbaka och få minnas. De filmade även vigseln och alla tal mm. men den har vi inte fått ännu. Längtar!
    Känns toppen(skulle kunna vara på Mallis 2 veckor till hehe)Vi är lite nykära igen och en morgon hade han bakat scones!? haha han har aldrig bakat något p dessa 8 åren jag kännt honom!
    Har sett vår bröllopsfilm 3 gånger redan och gått igenom alla 860 kort
    Det e super med film, helt annat än foto. Jag bölade flera gånger om!
Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D