080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
Tjoho! Nu har tärnklänningarna kommit från Alexia. Var lite svettig där ett tag när jag hörde Brud 080823... Men å andra sidan är de inte uthämtade än så jag ska väl inte hurra riktigt än...
Tjoho! Nu har tärnklänningarna kommit från Alexia. Var lite svettig där ett tag när jag hörde Brud 080823... Men å andra sidan är de inte uthämtade än så jag ska väl inte hurra riktigt än...
Jag blev hippad i mitten av juni, känns rätt skönt att slippa sitta på helspänn nu när det närmar sig... Det var ju fantastiskt kul, men samtidigt lite skönt när det var över, man var ju lite nervig inför det.
Ikväll ska jag ut och fira i Stockholm - riktgit kul påhitt från stadens sida att göra om hela Stureplan till en enda stor nattklubb med allt vad det innebär. Lite trist väder bara, men jag ska inte klaga. Stackars alla de som gifter sig idag (årets populäraste dag tydligen). Här i Stockholm är det tvätgrått och det känns inte som att vi kommer att få se solen igen förrän i maj... Hoppas, hoppas, hoppas att vädret är bra den 23:e...
Jag hade faktiskt gärna varit med på det där vattenkriget, och visa att NORR regerar! Det talas ju om uppemot 10 000 deltagare, hade varit grymt att se verkligen. Men jag sitter på jobbet denna vecka och nästa, ingen semester än...
Nej, polisen tvingade dem att flytta pga "fara för tredje part" som de så fint kallade det. Det blir på Norra Djurgården, typ vid Borgen på Gärdet istället.
Turister skrev de faktiskt...
Vi var på IKEA i helgen och köpte deras vas Superfin till vatten och vinkaraffer. Den kostar 19 kr och finns i vit, grön, blå och rosa. Vi köpte typ 30 st i grönt och vitt.
Annars rullar det på, i helgen fick vi följande gjort:
- Betalde tårtan och blommor
- Beställde den alkohol vi ska ha
- Gjorde bordsplaceringslapparna
- Inhandlade ljus, handdukar, karaffer etc på IKEA
- Provdukade (det belv jättefinT)
Sista veckan på jobbet, ska bli så skönt med semester även om det blir mycket att stå i veckan innan. Men vi har hjälp av massor av folk. Vi ska ju ha festen på mina föräldrars gård så veckan innan kommer vi bo där tillsammans med mina systrar + familj, min bror + flickvän och så mina föräldrar såklart och alla är peppade på att hjälpa till. Sen har vi min blivandes familj också på 5 min avstånd så det blir full styrka!
Jag tror på fint väder nu, det kan ju inte gärna komma så mycket mer regn...
Först två näbbar, sedan jag och pappa och så våra två tärnor och best men.
Vi har ahft vårt vigselsamtal och igår ringde kantorn oss för att ta reda på vilken musik vi valt. Känns mycket uppstyrt.
Brud 080823: Hoppas din mamma blir bättre, vet inte vad jag gjort i din situation.
En hel del kvar att göra här. Men nästan allt är färdigplanerat, nu är det bara att genomföra allt. Ska bli skönt att få semester på fredag, då kan man verkligen börja fokusera!
Hej alla! Jag har inte tittat in här sedan en vecka innan bröllopet, sen blev det lite mycket att göra... Kom hem sent i natt från en mycket behövlig och mysig resa till Italien. Vår dag blev helt fantastisk! Inte en droppe regn på hela dagen utan sol (som vi inte hade sett på en månad). Bilder kommer inom kort, har inte riktigt hunnit landa än (eller sett bilderna själv). Återkommer som sagt med bilder. Ni andra ser jättelyckliga ut!
Nu har jag lagt upp några bilder från vår bröllopsdag! Jag är jättenöjd med vår fotograf som gav oss drygt 200 bilder i råfiler som vi kunde välja och vraka mellan...