Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Anna- Jo det är ju så där till och från, när man ledsnar lite...
    Jag vet att jag skulle ångra mig i efterhand om vi bara skulle åka iväg och inte fira med familj och vänner

Skönt att det löst sig med frissan och smink! Var det någon som hade återbud?

• Miss Blue

Man kan väl iaf fråga först, självklart tar man tacksamt emot hjälp. Min svägerska frågade om vi behövde hjälp med något och då sa vi dukningen och fix dagen innan. Vet att vi kommer få en massa hjälp utav våra föräldrar och syskon, men jag skulle bli galen om folk bara tog saker för givet....

• Miss Blue

Jaha ja lite dött här i tråden igen....
    Pratade med min ena tärna idag, hon ska läsa något i kyrkan, vi har inte valt exakt vad det står mellan en bibeltext "Kärlekens lov" samt en dikt "Måhända....", vi får se vad det blir. Det är tydligen obligatoriskt med TVÅ bibeltexter...hmmm det kanske blir så att prästen får läsa båda och hon läser dikten. Ska träffa prästen på söndag så vi får se vad hon säger.
    Hur ska ni göra??

• Miss Blue

Min M2B kommer troligtvis få sin svensexa den 26/7, har inte hört nåt mer från hans bestman så jag vet inte helt säkert. Har hört på omvägar lite om vad de tänkt göra.
    Han kommer nog att få det MYCKET roligare än vad jag fick på min lama hippa
    Jag unnar honom verkligen det!!!

• Miss Blue

Svensexa dagen innan?!??!?!?
    Nej aldrig i livet!!
    Jag förbjöd tom sista helgen innan (16/8) eftersom det kommer att vara en hel del att fixa med sista veckan.

Jag funderar på en silverfärgad nästrimmer till min M2B
    Han har länge pratat om att köpa en sån, så jag tänkte att det kan vara en kul (i dubbel bemärkelse) grej att ge.
    Sen har jag fixat t-shirtar till oss båda till dagen efter;
    Framsidan står det NYGIFT
    Baksidan: Mr X 080823 (på min Mrs X 080823)
    Vi ska ha paketöppning + brunch dagen efter...

• Miss Blue

nicolina2008- De fixade jag här i Katrineholm på ett lokalt tryckeri Det blev billigare än att köpa via sajterna som säljer sånt (150kr/t-shirt inkl tryck)

Jag har fått jättebra info från vår bestman om M2B´s svensexa, jag tror att de kommer få en helkul dag/kväll/natt (är lite avis faktiskt.....)

• Miss Blue

Varsågod!
    Jag tror tom att vissa fotobutiker gör sånt här, både tröjor, muggar mm Fast när jag tänker efter är det nog bara med foton på......

• Miss Blue

LLJÖ - Jaha Katrineholm, där bor vi!

Blev lite sur faktiskt idag...Min ena tärna tittade förbi på jobbet och vi pratade lite om den kommande svensexan för min M2B, hennes kille skulle inte med för han var FÖR TRÖTT!!!!! Det var den sämsta ursäkten jag hört på länge!!
    Nä han tyckte det blev en för lång dag han orkar inte - JAG STORKNAR!! Kunde inte hålla tyst utan sa: Men så gamla är ni väl inte?!?!?!? Nä men han är trött och det är hans sista semestervecka då (men då är han väl UTVILAD????). Jag upphör inte att förvånas över hur folk är.....tur att det inte är en nära vän till min M2B för då hade jag blivit riktigt förbannad!
    De som sluter upp nu blir enbart M2B´s kompisar inga från min sida (ev min bror), det är trist men man kan ju inte tvinga folk..........men ursäkten var så fruktansvärt dålig!

Usch jag skulle kunna bli så himla osams med mina tärnor just nu för allt strul som varit hit och dit, men jag håller igen lite pga att det inte är så himla långt kvar nu, orkar inte mer drama!!!!!

• Miss Blue

Vilket engagemang! Höggravid och allt

Mycket utav det dramat som har varit har berott på missförstånd mm, med facit i hand hade jag gjort annorlunda...

• Miss Blue

ninnabell - jo det var smart att skippa tärnor, men jag trodde aldrig att det skulle bli så mycket strul...men men
    Men hallå man kan väl inte köra svensexan dagen innan?!?!?!? Jag förstår om du är förbannad! Det är ju flera veckor kvar kan de inte ta åtminstone helgen innan???

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D