Inlägg från: Talulah |Visa alla inlägg
  • Talulah

Juli 2009 - Här snackar vi om allt!

En 11 juli-brud till!

Ibland känns det som man är så tidigt ute med alltig och folk höjer på ögonbrynen..men det är skönt att komma in här och inse att jag inte alls är så himla tidigt ute! :)

Vi har:

Bokat plats (fest o vigsel på samma ställe)
    Bokat fotograf
    Sömmerska som ska sy till hela följet
    2 tärnor tillfrågade -och svarat ja
    Preliminär gästlista gjord
    Bokat band

Mina stora grubblerier nu är färger...man måste ju på något vis utgå ifrån något. Antingen blommor eller tyg. Tycker det är så svårt att bestämma sig. Har varit inne på gammelrosa eller grönt och nu senast blå som i hortensian. Ja, ni hör ju! Förvirrad...

Jag tror nog att mitt nästa steg är att bestämma mig och sen börja göra inbjudningarna.

• Talulah
    Sinna1978 skrev 2008-08-04 10:11:04 följande:
    .Sen funderar jag mycket på hur gästerna ska ta sig från vigseln till festlokalen då det är ca: 2 mil emellan och hur de ska ta sig hem efter festen. Alla pensionat och vandrarhem ligger 1 mil från festlokalen.Har någon nån ideé?
    Vi har också festen en bit utanför stan men vi kommer inte ordna transport hem från festen. Folk kanske också vill stanna olika länge. Brukar man ordna sånt? Jag tänker att de får ta taxi eller fixa skjuts på annat vis. Det är ju en annan sak att ta sig från vigsel till festplats tycker jag. Då kanske man kan hyra en buss eller ta en båt.
  • Talulah
    Leola skrev 2008-08-04 15:52:12 följande:
    Ni anar bara inte vad som hände mig idag.... Jag fattar det fortfarande inte... helt sjukt är det... måste nypa mig i armen!Jag som aldrig vinner något, har nu vunnit presentcheckar inom olika områden, (klänning, ring, brudgumskläder, blommor, fyrverkerier, bestick... osv) till ett värde av 60 000 kr.Jag deltog i en tävling på bröllopsmässan på Grand Hotel i början på året. Nu fick jag ett mail från Allt om Bröllop som berättade att jag och min blivande hade vunnit!Näh... jag kan fortfarande inte förstå det.Det ska tydligen bli nån slag fotografering med Allt om Bröllop oxå.Nu måste jag nypa mig i armen igen... vilken jäkla bonus! Jiiiiihooooo!
    Grattis! Jösses..förstår att du får nypa dig i armen! Sånt tror man ju aldrig ska hända en själv! Vad roligt för er. Nu kan ni spara era tidigare sparade pengar till annat kanske?
Svar på tråden Juli 2009 - Här snackar vi om allt!