Det beror nog på lite var man bor oxå!! Jag vet att det är enorm skillnad på tex Skåne och Dalarna! Kommer själv ifrån Dalarna men bor i Skåne nu och kommer gifta mig i Skanör.
Hade jag bott kvar i Dalarna lr tänkt ha bröllopet där så hade jag nog inte bokat allting mer än 1 år innan som jag gjort nu! Bokade kyrka, lokal å fotograf i april/maj och gifter mig 4 juli -09!!
soffan81 skrev 2008-09-07 14:10:49 följande:
Ska också gifta mig den 11 juli 2009, verkar vara ett populärt datum...=)Kan säga att planeringen inte ser lika ljus ut som för många andra.Ska gifta oss borgligt på stranden och funderar även på att sätta upp ett tält att ha festen i på stranden. Men ingenting är bokat än utan det är fortfarande på planeringsstadiet.Blir ju lite halvstressad när jag ser att så många redan har hela sitt bröllop planerat och i stort sett bokat lite miondre än ett år i förväg, trodde inte man var tvungen att ha sådan framförhållning..:)Funderar också på att ta ut kuvertavgift för våra gäster då vi hellre vill kunna bjuda alla våra vänner på en stor fest än att få bröllopspresenter. Vi funderar på en summa mellan 200-250 kronor och en bar till självkostnadspris.Får nog kanske lägga på ett kol med min planering, har nästan inte ens funderat på vad jag vill ha för klänning..