• flora82

Råd- weddingfavors.. snälla :)

Jag är mellan valet och kvalet när det gäller weddingfavors. Vi ska gifta oss på annan ort (48mil ifrån där vi bor) och min första tanke var att göra hemmagjorda praliner en kvadrat med ett "M" (som i m2b första bokstav i namnet) en pralin osm är hjärtformad och sen en kvadrat pralin med ett "F" på (första bokstaven i mitt namn) = M *hjärta* F Dessa tänkte jag lägga i en ask och med ett band runt och sen namn på gästen så det även skulle användas som bordsplacering.

men nu funderar jag på om det är mkt jobb att göra alla dessa praliner och frakta ner dem till skåne. Kanske vore det bättre med en gåva. Då har jag att välja mellan att varje gäst får

1. 4 glasunderlägg med hjärtan på
    2. bottlestopper med hjärtan på
    3. bakmått som är hjärtformade.

Vad hade ni gjort? vad hade ni helst viljat ha som gäst? Kostnaden är ungefär det samma oavsett vad jag väljer.

tacksam för svar!! :)

Ps. kolla in floraslife.blogg.se/ för bilder

• Svar på tråden Råd- weddingfavors.. snälla :)
  • flora82

någon som vill ge råd?? snälla!! :)

• flora82

haha ja det var mkt du skrev där :) ang. presenter tänkte jag exakt likadant, ett av paren får bottlestopper och det andra får mått. Men du hade helst viljat ha praliner då? : ) Vad svårt det är när man har många grejer att välja mellan :)

äckling skrev 2008-06-21 17:52:03 följande:
    Hm, svårt. Om flera av gästerna är par är det kanske inte så roligt med två uppsättningar av måtten du hade i din blogg, men annars så gillar jag dem. Kanske mått till männen och bottlestopper till kvinnorna. Glasunderläggen tycker jag är bäst om du vill ge samma, tror jag. Jag var visst inte till mycket hjälp . Hade nog helst velat ha pralinerna ändå...
  • flora82

hehe låter som att det blir praliner då :) Ja jag blir alltid glad av choklad me hihih

Tack för hjälpen!!

• flora82

hoppas :)

äckling skrev 2008-06-21 20:12:10 följande:
    tror du blir nöjd med ditt val om du gör praliner. Gott!
  • flora82

tack för alla råd verkar som sagt som det blir praliner hih..

Svar på tråden Råd- weddingfavors.. snälla :)