• Hestia

Uppdrag: BT-Malmöträff - genomfört!

Hej tjejer!
    Nu har de första kommit hem från Malmöträffen, som jag tyckte blev jättelyckad!!
    Vad tyckte ni???

• Svar på tråden Uppdrag: BT-Malmöträff - genomfört!
  • Fru Kirta

Kul att så många kom!

Här är receptet till pirogerna:

250 gr margarin
    4 dl vetemjöl+ en tesked bakpulver
    1 burk Kesella

Låt degen vila inplastad och tillplattad i kylen c. en halv timme

Fyllning:

300 gram köttfärs
    1 gul lök (medelstor)
    en röd paprika
    c. en dl gräddfil
    svartpeppar och salt

Låt fyllningen svalna!

Kavla ut degen och bred på fyllningen. Rulla ihop som en rulltårta, skär i bitar. Pensla bitarna med ägg.

Grädda i ugnen på en plåt c. 10 minuter, 225 grader.

• charmtroll

Jätteskoj verkligen!! Supergoda piroger Kirta!

• cherlindrea

Jag hade jättetrevligt! Tack Hestia och Cicelly. Och alla andra! Jag funderar nu på att få min klänning uppsydd istället för köpt och tårtan var mumsig.

Eftersom jag gifter mig nästa sommar hoppas jag hinna med en brudträff till!

Vi pratade lite om akrylnaglar, och här är en bild på mina naglar som jag fick gjorda i Canada till ett bröllop förra sommaren. Hon målade på en fransk manikyr på både händer och fötter. Den lilla blomman var så söt! www.bostream.nu/susan/handfoot.jpg

• Lotta

Hej tjejer!
    Jag tackar så mycket för en lyckad och trevlig eftermiddag hos Cicelly,kul att se så många ansikten bakom namnen.
    Sköt om er

• ullis_p

Jag hade jättetrevligt. Roligt att träffa nya människor.

Hoppas vi kan göra det igen snart. Behöver ju inte vara bröllopsrelaterat

Ullis

• Corre

Tack till er som jobbat för detta!
    Jag tyckte det var himla kul att träffa er alla! Alltid kul att sätta ett ansikte till namnen man sett en del!
    Går gärna på fler träffar! Ser även fram emot att se era foton här sedan från "den stora dagen"!
    Lycka till allihopa och kram på er!

• Bina

Håller med alla föregående! Tack till Hestia för initiativet, tack Cicelly för att vi fick våldgästa ditt hem, tack Shelley för den smaskiga tårtan, och tack till alla de andra brudarna! Jättekul att träffas - det kommer dessutom bli dubbelt så roligt att se bilder från B-dagen!

/En jättemätt och belåten Bina

• lamie

Tack för en jättetrevlig malmö träff, där även gift smålänning hade skoj!

Svar på tråden Uppdrag: BT-Malmöträff - genomfört!