Inlägg från: sussa84 |Visa alla inlägg
  • sussa84

Augustilistan del 5

Vi valde 8/8 bara för att det är ett så coolt datum 080808...8 är ju evighetens tecken, vad kan gå fel då? haha....

• sussa84

Jizz: Som ingång ska vi ha wagner utgång mendelsohn första solosång blir kärleken förde oss samman med ulf lundell sen blir det psalm 791 vet du om att du är värdefull sen blir det solosång nr.2 för kärlekens skull med ted gärdestad sen blir det psalm 199 melodi den blomstertid med en annan text av christina lövestam sen blir det solosång nr. 3 aldrig ska jag sluta älska dig

• sussa84

Sambons syskonbarn ställde upp på att läsa bibeltexterna då både tärna och bestman ställde sig tveksamma till det. dom är 18 och 16 så det kommer bli jättekul!

• sussa84

I Lördags var vi och provåt menyn! Vilken otroligt god mat,nog det godaste jag ätit.

Förrätt skaldjurscocktail med rhode islandsdressing och en halv baguette

varmrätt serranolindad fläskfilé med potatispurékuber och kantarellsås (fläskfilén var fylld med nån ost)

efterrätt citroncheesecake med färska jordgubbar

I söndags satte vi oss och gjorde en låtlista,inte helt klara men på god väg.

• sussa84

Åh min m2b kommer få en sån rolig svensexa, kommer äga rum den 2/8....skrattar varje gång jag tänker på det. Och det bästa av allt är att han är övertygad om att den kommer ske på fredagen den 1 då en kompis ringde och sa att han och hans fru skulle vilja komma förbi och grilla,haha! Först ska han på nåt som heter vida äventyr, tydligen massa paintball, go-cart och femkamp sen efter det ska dom åka in till stan och då ska dom sätta honom på hamnbron med en gitarrväska som han ska samla in pengar i. han ska sjunga och spela gitarr tills han fått ihop 300 kr, dom andra ska sitta på hamnmagasinet och dricka öl och titta på, haha. ska tydligen klä ut honom också så han ser fattig och tiggar-aktig ut! sen ska dom hem till en av killarna och grilla och avsluta kvällen där. Det roligaste av allt är att det är ALLA hans kompisar, så alla som kommer på bröllopet kommer även va med på svensexan! Kul!

• sussa84

Vi ska nog försöka oss på en vals, vi har inte börjat öva än...ojoj måste vi göra. snart är vi under 20-strecket,ahhhh det närmar sig med stormsteg!!!

• sussa84

Robert Broberg -Båtlåt
    Så sööt låt om nu låtar kan vara söta...

• sussa84

Äntligen är tärnans klänning klar!! Mamma har sytt den och både mamma och syrran är jättenöjda, så kul! Har inte sett den själv ännu men det är jag som köpt mönster och allt tyg så det blev säkert jättebra. Och så hade syrran köpt skor så nu är allt klart med henne! vart har ni andra hittat era anslagstavlor, som ni använder som bordsplaceringstavla??

• sussa84

Nu vart m2b bortrövad. Haha 10 killar stormade huset 09.15 snacka om att han vart stressad. han fick 5 min på sig att borsta tänder och hämta kläder. tog längre tid än så, han var ganska förvirrad. hoppas dom får kul, men det tror jag. Den verkade väldigt välplanerad.

• sussa84

Jag blev hippad igår!!
    Så jäkla kul, vilka vänner man har!

Svar på tråden Augustilistan del 5